Rapid Spaceback nieuws

peperskoda

Forumguru
Je hoeft niet naar die nieuwe dealer, je kunt ook gewoon bij het bedrijf blijven waar je wél vertrouwen in hebt. Het maakt voor je garanties etc. niets uit.
Dat de Rapid het niet echt goed doet heeft zeker te maken met het feit dat er maar weinig particulieren zijn die nu een nieuwe auto kopen, maar ook met het feit dat de meeste verkopers niet echt warm lopen voor deze auto. Ook het feit dat het prijsverschil met de veel betere en ruimere Octavia niet wereldschokkend groot is maakt dat de keuze vaak niet op de Rapid valt.

turboturbo

Forumguru
Prijsverschil in aanschafprijs verklaart niet alles, hoor. Ook langlopende kosten (onderhoud, wegenbelasting tarief, etc.) speelt mee in de keuze. Ik zou bijv. persoonlijk, zelf altijd voor zo klein mogelijk gaan. Het hele jaar een al die kilo's en ruimte mee slepen voor die enkele keer dat ik op vakantie ga in het jaar - nee (betekent wel dat ik nu zit te emmeren om dakdragers en een dakkoffer te vinden)

Als ik in de gelukkige positie verkeerde dat ik een nieuwe Skoda mocht uitkiezen en ik moest ongezien kiezen tussen de Octavia en de Rapid, dan koos ik voor de laatste.

ertromp

Forumguru
Dat is al een mooi plaatje. Persoonlijk vind ik het wel mooi dat die ruit zo doorloopt in het donker en die spoiler waar het 3e remlicht in zit.

Canon-Eye

Forumguru
Hier zou ik heel goed mee kunnen leven!
Als ze 'm tenminste (óók - desnoods d.m.v. opties) voldoende aangekleed willen leveren, zonder die rare bezuinigingsfratsen...

die achterkant lijkt wel weer op een Felicia in een moderner jasje :D
Niks mis mee, toch? "Familie-kontje" heet dat...

• Leuk
Waarderingen: CDK

peperskoda

Forumguru
Laat ik nu toch in Auto Bild hebben gelezen dat het interieur voorzien wordt van hoogwaardiger materiaal als de Rapid. Ook wist de scribent van dat verhaal te melden dat er opties toegevoegd worden die nu niet beschikbaar zijn voor de Rapid zoals xenon etc. Modeljaar 2014 voor de gewone Rapid zal dezelfde update krijgen zo wisten de mannen van Auto Bild. Het prijsverschil tussen de standaard Rapid en de spaceback zo in Duitsland ongeveer 1000 Euro's bedragen. Dat zal voor NL. niet veel meer zijn verwacht ik.

mkmons

Actief lid

Bij nadere beschouwing lijkt dit eerder een foto van de nieuwe Octavia Combi, maar inmiddels zijn er ook officiële foto's van de Spaceback opgedoken.

Ik heb geen idee hoe het zit met auteursrecht en zo, dus houd ik het bij een link naar het topic op Autoweek.nl:
http://www.autoweek.nl/nieuws/24060/officieel-skoda-rapid-spaceback

Ik vind het een mooie auto, maar erg jammer dat-ie kleiner is dan de hatchback-met-sedanlooks. Naar mijn mening was een échte combi een waardevolle aanvulling geweest, maar wellicht is dat teveel concurrentie voor de Octavia? En een écht gemiste kans is dat (voorlopig?) de 14% diesel hier nog niet ingelepeld wordt; anders zou dit een buitengewoon concurrerend alternatief zijn voor (bijvoorbeeld) een Focus, Mégane of Golf hatchback met 14% bijtelling...

Ziet er prima uit , verhoudingen komen beter uit dan bij de gewone uitvoering :jaja: Raar trouwens dat een ingekorte versie straks méér moet gaan kosten dan het ruimere origineel....Zou deze versie trouwens ook lichter zijn dan het origineel , de gewone versie is net 5 kilo te zwaar om in een lichtere wegenbelastingcategorie te vallen wat sommige mensen toch doen besluiten een ook al erg ruime Fabia combi te bestellen .

Bovenaan Onderaan