Rapid Spaceback showroombezoek/review - topic

ertromp

Forumguru
Hier een post gewijd aan showroombezoeken voor de nieuwe Spaceback.
A.s. zaterdag ga ik kijken bij de dealer in Apeldoorn.
Hier maar eens m'n mening posten en bijzonderheden die me opvallen.
Ik ben benieuwd naar jullie meningen en ervaringen en wellicht rijervaringen.

Rosinfield

† In Memoriam
Ik ben ook benieuwd. Zal vrijdag over een week tijdens de banden wissel ook eens een kijkje nemen. Zou tzt wel een alternatief kunnen zijn wellicht

Berry

Senior Member
Vandaag een blik geworpen en ...
hij bevalt mij wel
bij de dealer staat hij in licht blauw en zwart een lichte kleur staat hem beter
zou zeker overwegen als opvolger voor de Fabia

piair1982

Forumguru
Als de fabia 3 niets is dan zou ik ook voor de rapid spaceback gaan. Ik vind het verschil nu te klein.

Ja ok de beenruimte achter is fors meer. Maar gebruik die ruimte (nog) niet.

Over een jaar is de fabia combi 3 er wel.

Hoe dan ook is de rapid spaceback absoluut een super auto in ruimte voor je geld.

laagvlieger

Forumguru
Heb hem reeds gezien bij de dealer. Natuurlijk de duurste versie bomvol opties en zo ziet die er zeker mooi uit. Maar voor vergelijkbare prijzen heb je natuurlijk ook andere mooie auto's.

De kofferruimte valt me trouwens tegen. Zeker in vergelijking met de Fabia Combi. De zitruimte voorin is eigenlijk vergelijkbaar en achterin is er iets meer ruimte. Maar groot is het verschil zeker niet.

Rosinfield

† In Memoriam
In dat geval gaat het feest sowieso niet door, want daar moeten bij ons twee middelgrote honden in

Berry

Senior Member
Als de fabia 3 niets is dan zou ik ook voor de rapid spaceback gaan. Ik vind het verschil nu te klein.

Ja ok de beenruimte achter is fors meer. Maar gebruik die ruimte (nog) niet.

Over een jaar is de fabia combi 3 er wel.

Hoe dan ook is de rapid spaceback absoluut een super auto in ruimte voor je geld.

Fabia 3 komt in 2015 de combi daarna pas

EdK

Forumguru
Ja het is eind van t jaar eerst de nieuwe Yeti
Dan ergens in loop volgend jaar een compleet nieuwe RR (roomster)
En over de fabia werd bij de dealer nog niet eens gesproken omdat men het niet wist

ertromp

Forumguru
Waar ik benieuwd naar ben is of de Fabia II rijders de Rapid Spaceback beter vormgegeven vinden dan de Fabia?
Op mij komt de daklijn van de Fabia II zo gekunsteld over dan de lijnen van de Spaceback die ik beter in proporties zie.
Of zie ik het verkeerd??? :D
Ik weet natuurlijk dat vormgeving altijd een persoonlijke smaak blijft

• Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Ik vond de lijnen van de FII van meet af aan niet je dát - als je 'm van voren bekijkt is het net oftie heel even tussen de liftdeuren heeft klemgezeten. Beetje hoekig eigenlijk en iets te hoog voor z'n breedte. Maar het voordeel daarvan is dan weer dat hij binnenin om mijn hoofd heen lekker ruim is; die zijkanten komen naar boven toe niet zo op je af zoals bij veel moderne windtunnelgedrochten het geval is.
En waar ik het meeste zit, zie ik toch niks van die buitenkant, so why worry... ;)

EdK

Forumguru
Laten we zeggen dat de Fabia 1 mooier is (was) ten opzichte van de Fabia 2 ..........
En de Fabia 3 kan dus alleen maar beter worden hierdoor

• Leuk
Waarderingen: CDK

Cordoba

Forumguru
De nieuwe Fabia zal echt geen facelift zijn: de Fabia staat sinds het allereerste begin nog steeds op dezelfde grondplaat en onderstel, waar bijvoorbeeld de Seat Ibiza al een jaar of 5 een nieuwe bodemplaat en nieuw onderstel heeft. Ik kan me niet voorstellen dat na 14 jaar (nieuwe model komt volgend jaar pas) bodemplaat en onderstel niet aangepast worden.

paultie

Forumguru
Persoonlijk heb ik voor de spaceback gekozen omdat ik deze sportiever vind ogen dan de op het eerste gezicht 'lelijke' fabia II combi (excuses als ik hiermee de fabia rijders beledig):tegek:

Helemaal nu ik hem in het eggie heb kunnen aanschouwen. De lijnen zijn veel strakker in het exterieur. Zo zijn lijnen van de auto doorlopend in de koplamp units. Iets wat bij andere modellen nog niet het geval is.
De daklijn is een vloeiend doorlopend geheel wat wat mij betreft mooier is dan de fabia.

Tuurlijk is het preken voor eigen parochie omdat we de spaceback volgende week zaterdag op kunnen halen.:maakmegek:

Rosinfield

† In Memoriam
Dat hoeft niet altijd hoor. Wat nmijn vorige auto betreft, was ik zelf de eerste om te benadrukken hoe vreselijk deze er uit zag. Dat was een Yaris Verso

paultie

Forumguru
Een uit elkaar getrokken Japanner. :D

Zeker de vrouw die daar een vinger in de pap te brokkelen had. Of was het een bewuste keus?

Bovenaan Onderaan