Rapid Spaceback showroombezoek/review - topic

Rosinfield

† In Memoriam
Bewuste keuze. Was ook een uitermate praktisch ding en reed ook prima. Zij het niet zo lekker als de Yeti natuurlijk.
Net zoiets als op Croks lopen. Doe ik ook

ertromp

Forumguru
Vanochtend bij Ab Mulder geweest voor de wintercheck en gelijk de nieuwe Rapid Spaceback bewonderd.
Ik vind het een auto met een super goede kwaliteits / prijs verhouding.

Met m'n 1m 87 cm pas ik lekker achter het stuur die in alle standen verstelbaar is.
Er blijft een zee van ruimte over op de achterbank.
De bagageruimte is minder als de hatchback maar in vergelijking met een Golf VII toch nog groot.
Natuurlijk als je op details gaat letten zie je dat de afwerking minder is als een Octavia maar het verschil moet ergens uitkomen toch?

Hier enkele foto's tot stand gekomen met de super medewerking van Ab Mulder / Sjoerd van Beek

Spaceback01.jpg

Spaceback02.jpg

Spaceback04.jpg

Spaceback03.jpg

Spaceback05.jpg

Spaceback07.jpg

Spaceback08.jpg

Spaceback06.jpg

Zeker in Race Blue een stoere verschijning!

Bijlagen

• Spaceback09.jpg
    Spaceback09.jpg
    183 KB · Weergaven: 21

Joske

Forumguru
Leuke fotoshoot :thumbsup:
de dealer denkt duidelijk mee in het commerciële plaatje ;), beetje (veel) reclame op het forum! :D

paultie

Forumguru
Zeker nette foto's. Die donker blauwe kleur maakt de auto lekker stoer. Moet zeggen dat ik de licht blauwe kleur veel minder vindt als deze kleur.
Aan de velgen te zien een Ambition Businessline Pro.

Noord26

Forumguru
Vind het ook een geslaagde auto. Alleen als je hem aan gaat kleden met opties wordt de prijs toch wel snel veel hoger als gedacht. En komen andere merken/modellen binnen bereik die ook veel voor dat geld kunnen bieden. Daarom denk ik dat ze niet zoveel verkocht zullen gaan worden.

paultie

Forumguru
@Noord26 welke andere merken vind jij dat voor dit geld hetzelfde kunnen bieden?
er blijft altijd wel een aardig verschil zitten tussen een aangeklede spaceback vs. andere merken in dat segment. ik noem een A3 sportsback, kia c'eed etc.

Noord26

Forumguru
@paultie

Aangezien mijn zus aan het rond kijken is voor iets in deze prijsklasse weet ik dat ze ook is wezen kijken bij (naast de Rapid in vegelijkbare prijs en uitrusting dus):

- Renault Clio Estate TCe 120 GT
- Peugeot 308 1.6 THP
- Kia C'eed (weet niet welke uitvoering)
- Opel Astra 1.4 Turbo

Op 1 stond voor haar de Clio, gevolgt door de Astra (daar wilde ze wel heel veel korting op geven, of diverse pakketten er gratis bij doen). En als 3e de Rapid.

paultie

Forumguru
Uiteindelijk zal het gaan om 0-2000 EUR verschil tussen deze auto's met vergelijkbare opties
Nog niet meegeteld het verbruik van de verschillende motoren.

Uiteraard ook een kwestie van smaak en vertrouwen in een merk wat meespeelt.
Persoonlijk voor mij alleen maar VAG auto's en dan wordt je natuurlijk aardig beperkt.

Canon-Eye

Forumguru
Laten we zeggen dat de Fabia 1 mooier is (was) ten opzichte van de Fabia 2 ..........
En de Fabia 3 kan dus alleen maar beter worden hierdoor
Met de eerste regel ben ik het eigenlijk wel eens.
De logica van de redenering in de 2e regel ("kan dus") zie ik echter niet - ontwerpers kunnen soms best rare fratsen uithalen... :)

CDK

Forumguru
Ik ben vandaag voor de wintercheck bij Skoda RijnWoud in Rotterdam geweest waar ik uiteraard weer prima geholpen ben zelfs gratis een liter longlife olie bijgevuld!
Ook heb ik een proefrit in de nieuwe Spaceback gemaakt, wat een heerlijk karretje! De 1.2 TSI pakt lekker op en is rap genoeg om vlot mee weg te rijden, voor tussenacceleratie ff een tandje terug en hij zoeft er weer vandoor, ruime auto voor z'n klasse net als alle andere Skoda's en de stoelen zitten heerlijk, het zou een goede vervanger zijn voor de Polo van mijn vrouw, deze Rapid Spaceback overtroeft qua rijden en ruimte haar 2 jaar oude Polo 1.4 90pk alleen qua afwerking staat de Polo iets hoger op de ladder. Mooie en fijne auto met een hoog 'veel value 4 money' gehalte!
ybe8eze7.jpg
a6ume7yd.jpg
u9a2ubyq.jpg
a7esyze6.jpg
2e5etahy.jpg
bubu3agu.jpg
ta5ujy4e.jpg

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan