Rapid Spaceback showroombezoek/review - topic

Canon-Eye

Forumguru
alleen ben ik dat Race Blue een beetje zat op niet RS'en
Hoezo? Mag dat niet dan?
Beetje "elitair denken" - past volgens mij niet helemaal bij Skoda... ;)
Het is gewoon één van de leverbare kleuren, dus wie het mooi vindt kan er gewoon voor kiezen. Ik vind het zelf ook wel geslaagd trouwens; heb er zojuist ook een rondje mee gereden in deze kleur. Staat 'm gewoon goed.

Als ik op dit moment een verse auto zou moeten uitzoeken, dan scoort de Rapid Spaceback behoorlijk hoog. De kofferbak in normale stand is weliswaar wat kleiner dan van de FIIC (ten gunste van meer zitruimte achterin), maar daar komen we in de regel wel mee uit. En als de bank plat gaat, dan krijg je die extra lengte tot aan de voorstoelen er weer bij zodat het voor vakanties (altijd met z'n tweeën) hoegenaamd niet uitmaakt. Kortom: puur ruimtetechnisch gezien een sterke aanbieding.
Maar voorlopig financieel niet interessant zolang m'n huidige vrekkendieseltje niet platgereden wordt of zo. Ook na 1 januari a.s. kan dat nog prima uit met een kleine 30k km/jaar, dus die moet nog even blijven.

LT83

Forumguru
Mijn vriendin vind deze ook echt heel mooi.
Ze heeft het er steeds over als de reclame weer eens voorbij is gekomen.
Alleen ik vraag mij ook af of de bagageruimte groot genoeg is om een hond prettig in te vervoeren en waar hij
makkelijk zelf in kan springen. (wij hebben een hond van 45-50kg en hem erin tillen is 2 keer leuk maar daarna wordt het vervelend).

Offtopic @Rosinfield wat voor honden heb jij?

Canon-Eye

Forumguru
Alleen ik vraag mij ook af of de bagageruimte groot genoeg is om een hond prettig in te vervoeren en waar hij
makkelijk zelf in kan springen.
Moet volgens mij wel lukken: als je hond nog niet al te oud en stram is moet hij er makkelijk in en uit kunnen springen, maar daarbij gaan er vast en zeker nagels over de bumper. Dus je doet er goed aan om een van de 2 leverbare vormen van bumperbescherming (een flap die er overheen hangt, of een transparante plakstrip) te installeren.
Bovendien zul je de hoedenplank (helaas een vaste - ik had liever zo'n oprolhoes gezien) thuis moeten laten. Hij kan rechtop tegen de achterbankleuning worden gezet, maar dan blijft er héél weinig over van je zicht naar achteren. Aan de andere kant spaart het dan weer wel een hondenrek uit...

• Leuk
Waarderingen: LT83

LT83

Forumguru
@Canon-Eye ...heb in de Octavia gewoon een deken achterin die ik over de bumper leg.
Dat werk prima. Het gaat mij er meer om dat een wat grotere hond ook ruimte nodig heeft om in te kunnen springen zonder met zn kop tegen de achterbank of het dak te komen he ;)
Die van ons is overigens pas 13 maanden, die springt er bij wijze van spreken nog overheen...;)

paultie

Forumguru
De kofferbak is 84 cm diep. Dus afhankelijk van het formaat hond moet dat kunnen. Mits je een kalf als hond hebt dan wordt het wat lastig :maakmegek:

Canon-Eye

Forumguru
Die 84cm is wel gemeten in lengterichting op de kofferbodem. Omdat de rugleuning schuin achterover staat heb je op kophoogte dus minder ruimte - maar als je 'm aanwent om er een beetje schuin in te springen zal dat niet snel problemen geven.
Althans... wat voor hond is het eigenlijk?

Er is een rubber/textiel omkeerbare kofferbakmat leverbaar à €89,95; lijkt me in jouw geval ook een verantwoorde investering.

LT83

Forumguru
Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, is wel net iets groter dan de rasstandaard 71cm schofthoogte en op dit moment 45kg, zal wel richting 50kg gaan als hij in de breedte volgroeid is denkik.

Rosinfield

† In Memoriam
@Luuk Thijssen: een kruising border collie/australian cattledog (zeer explosief mengsel, 10 jaar) en een kruising Catalaanse herder (13 jaar). De laatste moet ik af en toe een zetje geven bij het in de auto springen. Ik ben bang dat de ruimte wat aan de krappe kant is, Luuk. Zowel voor die ene van jou als die twee van mij. Al zijn ze nu natuurlijk wel verwend

deusjevo

Forumguru
Hoezo? Mag dat niet dan?
Beetje "elitair denken" - past volgens mij niet helemaal bij Skoda... ;)

Kom op zeg, persoonlijk vind ik 't een mooie kleur voor een RS maar niet echt voor een 1.2 Rapid.

Ik ga toch even de Rapid met de Astra vergelijken op Autoweek, denk dat je ze toch niet 1 op 1 kan vergelijken.
Rapid komt op mij een beetje over als een auto tussen de Octavia en de Fabia en dus een slagje kleiner dan een Peugeot 308 of een Opel Astma

Blackokkie2

Forumguru
Kom op zeg, persoonlijk vind ik 't een mooie kleur voor een RS maar niet echt voor een 1.2 Rapid.

Ik ga toch even de Rapid met de Astra vergelijken op Autoweek, denk dat je ze toch niet 1 op 1 kan vergelijken.
Rapid komt op mij een beetje over als een auto tussen de Octavia en de Fabia en dus een slagje kleiner dan een Peugeot 308 of een Opel Astma
Bovendien kun je een auto niet vergelijken met een opel.

Blacky

Forumguru
Wij hebben een Rhodesian Ridgeback, is wel net iets groter dan de rasstandaard 71cm schofthoogte en op dit moment 45kg, zal wel richting 50kg gaan als hij in de breedte volgroeid is denkik.

Een stevige leeuwendoder, onze vorige was 70cm en woog op het laatst 50kg en is 12 jaar geworden, de dame op de avatar is 5 jaar en 60cm hoog. Het ras is een Hovawart image.jpg

ertromp

Forumguru
Maar nu de hamvraag: Gaat het passen in een Spaceback? Wellicht een forumlid die dat gaat proberen en de foto's hier posten? :D

van_der_P

Senior Member
ertromp@ Prachtige foto's ook een mooie kleur voor de Spacback. Alleen vind ik in de wat eenvoudiger uitvoeringen het interieur, zoals op de foto, wel een erg hoog plastiek gehalte hebben. Dat valt mij tegen. Doet wat goedkoop aan.

ertromp

Forumguru
Inderdaad is het interieur weer minder ten opzichte van de Octavia. De prijs moet uit de lengte of breedte komen natuurlijk.
Ook de afwerking in de voetenruimte bijvoorbeeld bij de bestuurder (zie hieronder) heeft geen voetsteun. Ik vraag me af hoe lang dat mooi blijft.

20131109_090851.jpg

Bovenaan Onderaan