Rapid Spaceback showroombezoek/review - topic

van_der_P

Senior Member
. Wat zijn dan de diverse mogelijkheden om hem hier te krijgen, met prijs en wat er verder bij komt kijken. Dat zou ik dan wel eens nader toegelicht willen zien
Op het internet zijn er verschillende bedrijven die je erbij kunnen en willen helpen. Zij hebben verschillende pakketten, die variëren van een doe het zelf pakket voor € 259,-- een doe het zelf pakket met transport € 0.85 per km enkele reis. of een pakket waarbij zij alles voor je doen (kopen, ophalen, laten keuren, kenteken, opslag) voor € 650,--. Hierbij komt dan nog de leges voor de RDW ongeveer € 100,-- Je kunt een offerte laten maken en dan staat er alles op BTW, BPM, Leges, transportkosten en hun prijs.
Je moet je oude auto ook nog kwijt worden dat kost ook geld. Je krijgt een slechtere prijs ervoor, tegen dat je hem inruilt

Laatst bewerkt:

paultie

Forumguru
Heb mijn huidige auto zelf geimporteerd.
De douane formulieren via www.autotelex.nl in laten vullen voor 19 EUR. Die worden door de douane meestal gelijk geaccepteerd.
Afspraak gemaakt bij RDW en Douane in Schiedam. Daar betaal je de registratie en lege kosten (ongeveer 140 eur) plus je rekent de BPM af. Binnen een week krijg je het kenteken bewijs thuis gestuurd en kan je je kentekenplaten halen. Verzekeren en de weg op!

Klinkt allemaal simpel.
en ik zal je vertellen dat is het ook!:yeehaa::yeehaa::yeehaa:

Tips zijn wel om:
  • het bij een dealer aan te schaffen met europese garantie. (VAG autos bij dealer is het standaard in Duitsland iig)
  • Een zechstagekenzeichen te vragen met verzekering (meestal door een dealer te regelen)
  • De onderhouds boekjes allemaal aanwezig en afgetekend (voor latere verkoop van de auto)
  • Een dagkenteken aan te vragen voor ritje naar de RDW. Je moet alleen kijken of je een verzekering voor een dag wil, verzekeraars rekenen hier meer dan 100EUR voor. Of dat je de verzekering van de dealer gebruikt (zechstagekenzeichen + die verzekering) om naar de RDW te rijden. Zoals ik heb gedaan.
verder gewoon je gezonde verstand gebruiken....

paultie

Forumguru
Spiegelkappen laat ik voor wat het is.
De velgen gaan vrijdag gelijk naar de poedercoater voor mat zwarte coating.
Ondertussen de auto op de wintersloffen.

Zag alleen op de foto dat de spoiler niet helemaal is gewrapped. Dus daar hebben ze nog even wat werk aan bij de dealer ;)

Dennis78

Forumguru
Persoonlijk vind ik dat van alle Skodamodellen de standaard instapmodellen wat aanpassingen nodig hebben om lekker te smoelen. Dit begint meestal al met een setje velgen. Vind meestal de "aangekleede" versies mooier. Ja die meestal op de voorkant van de brochures staan :D .

Berry

Senior Member
Daarom zat ik toen ik klaar was met de Rapid zoals ik hem wilde hebben zat ik op 28000 euro , een prijs om te gaan shoppen. en mijn kleur rally groen is in NL niet leverbaar

Canon-Eye

Forumguru
Daarom zat ik toen ik klaar was met de Rapid zoals ik hem wilde hebben zat ik op 28000 euro
Dat herken ik. Ik kwam uit op €28218 voor een 1.6TDI-DSG en €27718 voor een 1.4TSI-DSG, beide in Elegance uitvoering.

Door een Ambition te nemen met dezelfde opties plus de Elegance standaarditems die ik in elk geval wil, kon ik dan nog precies €370 besparen. Wat hierdoor dan precies aan voor mij niet-belangrijke Elegance-items wegvalt heb ik verder niet uitgezocht; het blijft hoe dan ook toch best een hoop geld.

Canon-Eye

Forumguru
Kom, erg is het nou ook weer niet. alleen een beetje lekker aankleden loopt behoorlijk in de papieren: zelfs in de lichtste motorisering zoals de demo (86pk) rijdt het helemaal niet verkeerd en je hebt in elk geval een boel ruimte binnenin.
Al die zitruimte achterin heb ik echter zelden nodig - m'n huidige Fabia voldoet wat dat betreft prima aan onze behoeften en heeft daarbij vooral in standaardpositie aanmerkelijk meer kofferruimte - en die komt wel vaak van pas.

Tegen dat ik aan een nieuwe auto toe ben - ongeplande incidenten daargelaten - zijn we zeker 1 of misschien zelfs wel 2 Fabia-versies verderop, dus ik wacht voorlopig maar eens kalm af wat dat gaat opleveren.

LT83

Forumguru
Inderdaad Canon en misschien chippie erin en die 86pk worden er 140, lijkt mij helemaal niks behelpen.

van_der_P

Senior Member
Met extra's die er niet standaard opzitten moet je voorzichtig zijn. Al die extra's waar je extra voor moet betalen schrijven heel hard af. Zeker als je maar een paar jaar met je auto doet.

Bovenaan Onderaan