Rapid Spaceback showroombezoek/review - topic

Dennis78

Forumguru
Mijn dealer zei nog tegen mij toen ik ging informeren naar mijn (nu) huidige fabia combi monte carlo. "ik kan voor hetzelfde geld ook een Rapid leveren hoor ... ?!" Ik heb geantwoord: "dat zal best, maar niet zoals IK hem wil!" :D

piair1982

Forumguru
Ik heb hem vandaag ook in het echt goed bekeken. Ik vind het persoonlijk een achteruitgang in materiaalkeuze t.o.v. mijn huidige fabia 2. Erg veel hard plastic. Overigens wel goed afgewerkt. Maar het voelt en ziet er budget uit.

Uiteraard wordt de rapid ook zo gepositioneerd.
Maar ik sla hem over in de hoop dat de Fabia 3 niet zo " budget " is.

Voor wie materiaal keuze niet zo belangrijk vindt, is de rapid een simply clever keuze.

Hetzer

Forumguru
Heb ook dezelfde ervaring de Rapid en Rapid SB, allebei in gereden, ze zien er leuk uit in de duurdere uitvoeringen, maar in de standaard ambtion of comfort wel erg basic. Materialen vind ik ook minder dan bijvoorbeeld de huidige Fabia / Roomster.
Ook missen de Rapids de mooie projector koplampen, deze lijken meer op de eerste generatie Fabia's.......
Dit en omdat een leuk aangeklede Rapid aardig in centen gaat lopen en omdat moeders de vrouw hem net iets te groot vind, hebben wij onlangs ook voor de goed uitgeruste Fabia Monte Carlo gekozen.

Ik heb ook serieus naar de Rapid/Toledo gekeken om mijn alweer 3 jaar oude Roomster op te volgen...heb direct na introduktie de Spaceback bekeken bij de dealer , vond de prijs aan de hoge kant voor de geboden ruimte/kwaliteit .
De dealer had 'm neergezet naast de Seat Leon die er toch écht wel stukken beter uitziet - een 10 jaar jonger ontwerp ?? , veel mooier afgewerkt en qua prijs helemaal niet zoveel verschil....
Daarna ook nog eens bij de concurrentie gekeken : de Ford Focus Edition Wagon met alles erop en eraan bleek niet duurder te zijn dan een vrij kale Rapid !! Ik heb ermee proefgereden en dat viel niet tegen...wat een wegligging en wat een ruimte in de breedte tov die Rapid , ook de stoelen zitten veel beter omdat ze een maat groter zijn.
Prima inruilprijs voor de RR , beter dan bij de Skoda /Seat dealer !
Heb daarna nog eens een Leon SW samengesteld met 105 pk motor en vergelijkbare uitrusting en kwam uit op bijna 5 mille meer !! Mijn Skoda dus ingeruild op een nieuwe Focus , lijkt me toch en betere koop dan deze budget Skoda .

Hetzer

Forumguru
Dat is opzich jammer dat je niet meer Skoda heb gekozen, maar ik begrijp je argumenten mbt de Rapid (SB)

Bovenaan Onderaan