Rapid Spaceback showroombezoek/review - topic

paultie

Forumguru
hmmm ben benieuwd hoe dat in de elegance er uit ziet. beetje raar dat het er niet zit.
Anders worden het inderdaad voetsteunen monteren om het een beetje mooi te houden.

Als het er niet zit zal ik volgende week wel even overleggen met de dealer voor een oplossing. Want eigenlijk (vind ik) hoort dit er wel te zitten.

CDK

Forumguru
Vandaag heb ik bij Skoda dealer Rijnwoud in Rotterdam een proefrit in de nieuwe Skoda Rapid Spaceback gemaakt, wat een heerlijk karretje! :thumbsup: Maar met karretje doe ik deze auto eigenlijk te kort. De 1.2 TSI pakt lekker op en is rap genoeg om vlot mee weg te rijden, voor tussenacceleratie ff een tandje terug en hij zoeft er weer vandoor, met het comfort zit het wel snor, korte hobbels / richels worden wel doorgegeven, maar op een prettige manier verwerkt bovendien is het een ruime auto voor z'n klasse net als alle andere Skoda's eigenlijk. Ook de stoelen zitten heerlijk, zelfs voor mensen met een bovengemiddelde lengte! Ook achterin is het nog best goed toeven, het verraste mij op een aangename manier. Daar staat wel tegenover dat de kofferbak iets minder bemeten is, maar nog steeds riant. Onze 2e auto is een 2 jaar oude Polo 1.4 90pk die zou ik er graag voor inruilen, alleen qua afwerking staat de Polo iets hoger op de ladder, maar dat neem ik graag voor lief, mijn keuze als 2e auto zou momenteel de Rapid Spaceback zijn! Mooie en fijne auto, strakke lijnen, nu nog een klein beetje omlaag, 18" eronder en een panodak er in en hij is af :D
Dit is wederom een Skoda met een hoog 'veel value 4 money' gehalte! :greedy:

Hieronder nog wat foto's en info van de app iKenteken
@ertromp heb de kofferbak en interieur foto van jou geleend :bloos: ;) image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg image.jpg

eddiea

Forumguru
Ik vind hem op een Zastava Yugo lijken. En dat is geen compliment.

408033848.jpg

CDK

Forumguru
Haha Ed je kan het ook overdrijven hè :banghead: maar als de Zastava Yugo de basis was, is het productiemodel wel erg geslaagd IMHO :jaja::D

CDK

Forumguru
Ik wist niet dat je geen smaak had :maakmegek:.....
Persoonlijk zou ik hem ook niet aanschaffen, maar als ik ruimte nodig heb en mijn budget zou stoppen bij 20k dan krijg je veel auto terug voor dat geld. Gisteren moest ik concluderen dat ik liever in deze Spaceback rij dan in de Polo van m'n lief! Vorige week heb ik in een Seat Mii gereden omdat de Polo z'n 30k beurt kreeg, van binnen is het plastic fantastic en power heeft'ie niet maar qua rijden is er weinig tot niets op aan te merken, voor de doelgroep waar deze auto voor ontworpen is zijn de Citigo's Up's en Mii's ook fijne karretjes.

LT83

Forumguru
Denk dat hij ook heel anders smoelt als je hem een paar cm laat zakken.
Hij staat erg hoog op zn poten lijkt het op de foto's

• Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Klopt @Luuk Thijssen in de showroom stond er eentje daar was nog niet mee gereden en die stond nog hoger op de poten, het zakt allemaal nog een klein beetje in, maar niet veel meer, beste optie is een beetje omlaag en velgen naar eigen smaak monteren en dan rij je er zeker niet mee voor gek!

• Leuk
Waarderingen: LT83

eddiea

Forumguru
Heineken logo? Waar?

Je kan hem laten zakken wat je wilt maar de achterkant blijft....... :maakmegek:

Nou laat ik maar hopen dat ik niet te vaak in de file sta. Anders zien ze vaker mijn achterkant dan ik die van de Spacebackrijders.

@Corné: Je hoeft je niet te verdedigen hoor ;). Gelukkig heeft niet iedereen dezelfde smaak. Daarom rijdt mijn buurman een Dacia Logan. Volgens mij vindt hij die nog mooi ook :banghead:.

CDK

Forumguru
Verdedigen wil ik het ook niet noemen, maar wees eerlijk als je nieuw wilt rijden en ruimte wil hebben en je budget stopt bij 20k en je wil ook nog eens betrouwbare techniek onder je gat hebben, dan heb niet veel keus! Ik heb mijn S2 ook niet aangeschaft omdat ik hem zó mooi vind, maar het is wel de meest ruime en daardoor meest praktische sedan in zijn klasse, daar bovenop komt de relatief betrouwbare VAG techniek, dat icm het prijskaartje heeft mij voor Skoda doen kiezen, maar niet de impuls van wow dit is het deze auto heeft de x factor, door het een en ander te personaliseren probeer ik er het beste van te maken :jaja:

cali05

Forumguru
Leuke wagen alleen de stoelen komen uit de Fabia (behalve dynamic pakket) en dat vond ik een groot minpunt. Korte zitting en weinig steun

Hetzer

Forumguru
Wij zijn gisteren ook wezen kijken, als eventuele opvolger voor 1 van onze Citigo's
Stond ook zo'n blauwe als demo bij Hoogenboom.
Mooie wagen, ik begrijp alleen niet waarom deze duurder moet zijn dan de standaard Rapid in de zelfde samenstelling. Wij hebben besloten om eerst te wachten op de Fabia3, die word wat kleiner en breder en moet ook meer bij ons Budget passen, deze komt immers weer tussen de Citigo en de Rapid te zitten.

Bovenaan Onderaan