Regelmatig foutmeldingen en updates daarvoor

EdK

Forumguru
Lijkt me toch als het probleem al loopt dik binnen de garantie maar dat ze het pas na je garantie kunnen repareren dat de aanmeld datum als maatstaaf word gebruikt en het dus gewoon als garantie word behandeld....
 

WAE

Senior Member
Ik denk dit ook wel daar ik dit al reeds begin van de maand melde toen het probleem zich stelde en dit zelf heb kunnen oplossen via jullie info via dit forum (waarvoor dank). Nu maandag terug en melding doen van dit probleem en ook per mail een afspraak maken ( bewijs ) bij de dealer om dit probleem te verhelpen.
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

WAE

Senior Member
Vervolg Car Connect.
Vandaag bij dealer geweest. Alles nagekeken en recet uitgevoerd. Mogelijk probleem met server of satelliet verbinding.
Dit is meestal de oorzaak.
Volgens dealer staat er nog een update aan te komen , vervolg op 1985.
Er zou niets mis zijn met de OCU module.
Dealer gaat contact opnemen met Skoda om dit aan te kaarten en om eventueel oplossing te bieden.
Zekering 19 er even uithalen zou nog meer schade kunnen aanrichten,beter zou zijn om batterij even af te koppelen volgens mekanieker van garage.
Mail naar Skoda (support@skoda-auto.com ) gedaan maar echter nog geen reactie gekregen.
 

WAE

Senior Member
Vervolg Car Connect.
Vandaag opgebeld door dealer.
Na hun contact met Skoda en melding van de verschillende problemen...
Auto moet binnen komen bij dealer op mededeling van Skoda voor verschillende nazichten en updates ,( welke dat dan ook mogen zijn....) auto zal volledige dag binnen moeten bij dealer.
Ik weet niet wat men zal doen.
Pluim aan de dealer om kort op de bal te spelen om dit probleem aan te pakken .
Garage Lagrou Ieper ( België), dit mag ook eens gezegd worden als het goed is.
Ik hou jullie op de hoogte .
 

WAE

Senior Member
Reactie van support@skoda-auto.com op mijn mail met de problemen met Car Connect.
Bedankt dat u contact met ons opneemt.

We waarderen de tijd die u heeft genomen om contact met ons op te nemen en uw zorgen met ons te delen. Ten eerste willen we oprecht onze excuses aanbieden voor de vertraging in onze reactie vanwege het verhoogde aantal verzoeken en eventuele ongemakken die dit heeft veroorzaakt.

We betreuren het ten zeerste te horen over de problemen die u met uw voertuig heeft ondervonden en begrijpen hoe frustrerend het moet zijn wanneer uw technologie niet werkt zoals verwacht.

Om het probleem op te lossen, adviseren we u om uw infotainmentsysteem naar de fabrieksinstellingen te resetten. Hier zijn de stappen:

1. Open het infotainmentmenu in uw voertuig.
2. Ga naar "Instellingen".
3. Klik vervolgens op "Fabrieksinstellingen herstellen".

Zodra dit is gedaan, test het probleem opnieuw. Mocht het probleem aanhouden, geef ons dan de volgende informatie:

1. Screenshot van een foutmelding of foutgedrag, samen met de tijdstempel.
2. Aangetaste service (wat precies niet werkt zoals het zou moeten).
3. Kleur van de Globe.
4. Model van uw smartphone.
5. Versie van het besturingssysteem van uw smartphone.
6. Versie van uw MyŠkoda mobiele applicatie.

Wij staan tot uw beschikking voor verdere assistentie die u nodig heeft en kijken ernaar uit u van dienst te zijn.

Dank u voor uw medewerking en begrip.

Als u nog verdere vragen heeft, antwoord dan op deze e-mail.
Noteer alstublieft uw zaaknummer xxxxxxxx

U kunt ons ook bereiken via:

E-mail: support@skoda-auto.com
Telefoon: 00800 80 247 247
Website: www.skoda-auto.com
Met vriendelijke groeten,
Digitale ondersteuning voor ŠKODA Connect diensten
 
Laatst bewerkt door een moderator:

WAE

Senior Member
Vervolg Car Connect...
Mijn vraag aan Skoda om met de dealer contact op te nemen voor dit probleem. Ook doorgegeven dat dealer mogelijk een oplossing zou hebben voor dit probleem.


We waarderen uw bericht.

Bedankt voor het delen van uw waardevolle feedback met ons. We willen nogmaals oprecht onze excuses aanbieden voor het ongemak.

Helaas moeten we u meedelen dat we niet rechtstreeks communiceren met de servicepartner. We kunnen een afstandsonderzoek naar het probleem aanbieden en de oplossing doorgeven aan de relevante Škoda-afdeling in België, die vervolgens direct contact zal opnemen met uw gekozen servicepartner.

Om ons onderzoek te kunnen voortzetten, vragen we u vriendelijk om een screenshot van elk foutgedrag te verstrekken, samen met de tijdstempel.

Wees gerust, we blijven tot uw beschikking en wachten vol spanning op uw reactie.

Als u nog verdere vragen heeft, antwoord dan op deze e-mail.
Noteer alstublieft uw zaaknummer xxxxxxx

U kunt ons ook bereiken via:

E-mail: support@skoda-auto.com
Telefoon: 00800 80 247 247
Website: www.skoda-auto.com Met vriendelijke groeten, Digitale ondersteuning voor ŠKODA Connect diensten
Waarom geen communicatie met de servicepartner???
 
Laatst bewerkt:

The Vipe

Actief lid
Ondertussen zijn we wel aan t kijken om een andere auto te kopen en zou daarom graag weten of de nieuwe Skoda voertuigen nog steeds met deze problemen te kampen hebben of niet? Iemand die ervaringen kan delen met de nieuwe voertuigen?
Ik rijd inmiddels sinds augustus '24 de Octavia IV Facelift, afgezien van het herstarten van het navigatiesysteem (ca 4x plaatsgevonden wanneer ik té enthousiast door de navigatie-opties aan het klikken was), zijn er nog geen storingen geweest. Ik ervaar de auto als storingsvrij. Ik heb begrepen dat deze auto een nieuwe software-versie bezit t.o.v. de generatie vóór de facelift, dus blijkbaar is dat de stabiliteit ten goede gekomen.
 

NordicVolvo

Actief lid
Dit is niet specifiek sinds de facelift hoor. Ik rij sinds februari 24 in een Octavia van voor de facelift. Ik heb vrijwel nooit iets van de foutmeldingen aan de hand gehad. Inmiddels al 51000 km ermee gereden in weer en wind. Enige wat soms storing geeft is de sensor aan de voorzijde. Maar dat was tijdens een sneeuwstorm in Noorwegen. Niet heel gek als de sensor dan vol sneeuw en ijs zit.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

WAE

Senior Member
Vervolg car connect...

Dank u voor uw reactie en het verstrekken van uw voorkeur voor de Škoda-servicepartner en de afspraakdetails.

De informatie is doorgestuurd naar de relevante afdeling van Škoda en zij zullen de technische instructies namens u rechtstreeks met de werkplaats afhandelen.

We hopen dat het probleem binnen deze procedure naar volle tevredenheid zal worden opgelost en dat u het Škoda-merk blijft waarderen.

Als u nog verdere vragen heeft, antwoord dan op deze e-mail. Noteer alstublieft uw zaaknummer xxxxxxx

U kunt ons ook bereiken via:

E-mail: support@skoda-auto.com
Telefoon: 00800 80 247 247
Website: www.skoda-auto.com
Met vriendelijke groeten,
Digitale ondersteuning voor ŠKODA Connect diensten
Hopelijk komt er een oplossing......
 

WAE

Senior Member
Vervolg Car Connect
Na mijn vraag via mail...

Beste,

Kunnen jullie mij mededelen welke werken , updates, aanpassingen of onderdelen zouden worden vervangen door de dealer aan mijn voertuig?

Dit op aanraden van jullie diensten om de gekende problemen die ik heb doorgegeven op te lossen.


De reactie van Skoda

Beste,

Bedankt voor uw bericht aan ŠKODA.
In eerste plaats is het de bedoeling dat uw concessie een reset van de OCU (online connectivity unit) uitvoert en de goede werking van de connectiviteitselementen van het voertuig controleert. Mogelijke verdere stappen hangen af van wat er daarbij vastgesteld wordt.

Ik hoop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben en blijf tot uw beschikking mocht u vragen of opmerkingen hebben.

Met vriendelijke groeten,
Xxxx- Xxxxxx

Customer Care Expert

Tel: +32 2 754 xx xx
customercare@skoda.be

D'Ieteren Automotive SA/NV
Leuvensesteenweg 639
3071 Kortenberg - Belgium



Morgen naar de dealer , ben benieuwd welke oplossing dit gaat opleveren.

Wordt vervolgd ......
 
Het zou allemaal niet zo moeilijk moeten zijn toch?
Software updaten, en als dat niet kan of helpt; vervangen. Jou wagen zit toch gewoon in de garantie?
Zo ja: waarom dan al dat heen en weer gemail met skoda? De dealer moet dit toch gewoon fixen?


Mijn auto was net buiten de fabrieksgarantie (2 jaar) toen ik hem kocht en de garantie bij de verkopende partij (1 jaar) was inmiddels ook voorbij.
Daarom aanspraak gemaakt op coulance van de fabriek.

Die kwam alleen met 90% vergoeding van de OCU. Alleen het onderdeel indien ná een software update de module nog niet goed zou werken. Verder dus geen vergoeding hiervoor en ook niet op de arbeid van het eventueel (daarna) uit-inbouwen. En die software update zou me zo’n 300 euro kosten. Diagnosekosten (155 dacht ik) en dan de tijd van bijwerken; rond de 300 totaal. Wat vermoedelijk zou resulteren in een gebrikte OCU.

Ja, dat ging ik dus mooi niet doen. Ik had er dus het probleem mee dat de unit sporadisch opnieuw opstarte.
Wereldbol valt weg, gevolgd door rood kruisje, lampje rood bij de SOS indicatie, 2x harde kraak uit de SOS speaker, lampje weer groen, en de wereldbol weer terug. Dit alles duurde dan een paar minuten bij elkaar. Vréselijk iritant natuurlijk.

maar: sinds de laatste software update van de 5F module, versie 1985, geen problemen meer gehad.
 

WAE

Senior Member
Klopt dat wagen nog in garantie is( tor half mei 2025). Maar mijn gevoel is dat dit steeds op de lange baan geschoven word , ook door dealers.
Ik heb ook reeds de versie 1985.
Daarom dit doorgeven aan Skoda om hun reactie los te weken...En eventueel druk uit te oefenen.
Hopelijk zal dit probleem opgelost worden.
 
Bovenaan Onderaan