Regelmatig foutmeldingen

iRob1984

Senior Member
Het is stilaan te erg voor woorden. Sinds de laatste OTA krijg ik vooral op korte trajecten in het centrum continue meldingen van emergency assist en travel assist die niet werken (terwijl die functies op dat moment gewoon hun werk doen), gewoon een vreselijke kermis aan biepjes. Daarnaast wil de auto niet meer met Internet verbinden waardoor ook geen verbinding met de app meer mogelijk is. En als ik hier dan lees wat er met die IV aan de hand is, ben je blij dat het 'maar' een mhev is. Toch wel heel knullig op dit moment...

Dit heb ik dus ook gehad.
Uiteindelijk heb ik een volledig nieuw infotainment gekregen.
In eerste instantie werkte het toen ook niet. En toen opeens na een paar dagen, werkte alles weer zoals vanouds
Ik denk dat het een storing is in een bepaalde softwareversie.
Zolang het 4G/5G logo'tje in je scherm staat werkt het, als je het wifi logo'tje ziet staan, dan werkt het allemaal niet.
En nee, dit is niet de 4G/5G die je van je telefoon krijgt. Want als ik mijn telefoon uit zet, blijft de 5G gewoon in het zicht

De wifi hoe jij denkt of hoopt hier gebruik te van kunnen maken kan je wel aan de kant zetten.
De wifi die bij de auto hoort, wordt alleen gebruikt voor de interne updates e.d.
Je auto is geen hotspot mocht je dit dus wel denken. Gister probeerde ik de iPad van m'n dochtertje op de wifi te laten draaien. Dit werkt dus niet.

Patron

Senior Member
Hi @iRob1984 , het kan wel op de Wi-Fi van de auto, maar dan moet je een databundel aanschaffen op de eSIM die in de auto zit. Standaard wordt deze alleen gebruikt voor OTA updates, maar je kunt hem zelf upgraden.
is een "service" met Cubic telecom die ze bieden...

Zojuist bericht gekregen van de dealer.
Ze moeten informatie doorsturen naar PON, o.a. welke type Wallbox ik heb.

Zoals hier ook al eerder aangegeven speelt het probleem bij meerdere personen met verschillende wallboxen.

Is het misschien een idee om een lijst samen te stellen van gebruikers welke hetzelfde probleem hebben ondervonden i.c.m. type laadpaal?
Zodat we gezamenlijk kunnen aantonen dat dit niet het probleem lijkt te zijn?

Ik trap af:

NewMotion Home Advanced (1Fase)

Heb al langs zien komen:

BlueCurrent
EcoTap

Laatst bewerkt:

bonyuri

Actief lid
Als ik dit zo doorlees dan lijken de meeste probleemgevallen PHEV's te zijn?
Nog geen mensen met een MHEV (1.0) met problemen?

EpicCobra

Actief lid
Afgelopen zaterdag mijn RSiV geleverd gekregen en is nog kort dag.....

tot nu toen gelukkig nog geen problemen qua software en laden. (Maar pas 2x geladen)

ik heb thuis een Webasto Pure 3 fase

we hebben ook een citigo iv nu anderhalf jaar en die laden we ook met de webasto zonder problemen.

hoop dat hij het blijft doen

@iRob1984, je kan de auto wel degelijk met een wifi-kanaal verbinden zodat hij die internetverbinding gebruikt en niet de verbinding van de embedded sim. Moet ie het alleen wel doen Er is ook nog de wifi verbinding als hotspot, maar zoals gezegd heb je daar een datapakket van Cubic voor nodig. Had dit vroeger in mijn A3, en vond ik eerlijk gezegd niks aan en gewoon duur.

Wat betreft de overige issues: er zijn blijkbaar veel terugroepacties op de Octavia maar die worden niet proactief door de dealers uitgevoerd, wellicht wegens te veel. Alles van softwarebugs die ik had zouden opgelost zijn, maar blijkbaar is het probleem met de travel assist nog een dingetje. Deze morgen had men het ook nog over 'misschien een kabeltje vervangen', toch wel best verdacht. Auto dus minstens 2 dagen kwijt. Ik ben benieuwd naar morgen.

EpicCobra

Actief lid
@Hartger!

steel grey....

wat betreft de ellende hoop ik dat ook idd

ik weet een beetje hoe je je voelt we hebben nog een citigo iV en die was een dag na levering al in storing en heeft 3 maanden geduurd, is uiteindelijk terug gegaan naar pon voor reparatie!

dealer heeft wel altijd heel goed meegewerkt en up to date gehouden

dus de keus voor de iv was een spannende
Maar vond het gewoon een ontzettend mooie auto

herby1

Lid
Nou maar weer eens contact opgenomen met de dealer want week 22 is duidelijk niet gehaald.
Er is nog geen update beschikbaar maar hij komt er aan is het antwoord, dat was het antwoord wat ze ban PON kregen.

Even het eea nog gecontrolleerd, de auto is nu 19 weken oud en heeft 11 weken in de garage gestaan.
Best triest eigenlijk.

Ramonq

Senior Member
Wat een ellende @herby1 . Het is duidelijk dat ze te snel de auto's zijn gaan produceren die gewoon nog onvoldoende doorgetest/af waren.

Gisteren kreeg ik weer een OTA-update. Even de release-notes gelezen, alleen een update voor "de shop" :(. Je weet wel waar je dat extra kleurenpalletje kan kopen voor 45 euro :tongue:

Vervolgens de volgende rit (uren later) de melding "Background System Services kon niet worden gestart".

herby1

Lid
Zelfs als leaserijder ben je gewoon machteloos. De leasemaatschappij zegt dat ze meegaan met PON en dat je gewoon moet wachten. Inmiddels heeft ook onze wagenparkbeheerder zich gemengd in deze problemen want die vind ook dat het allemaal veel te lang duurt.

Ik heb bij de leasemaatschappij aangegeven dat ik wel voor deze Octavia de bijtelling heb maar inmiddels al 11 weken in huurauto aan het rondrijden ben. Rij nu al 7 weken in een Seat Arona, kunnen 2 kratten bier achterin.

herby1

Lid
WOW....

Zojuist bericht gehad van de dealer dat de auto klaar is en voorzien is van de update, ben zeer benieuwd.

SNARFB

Senior Member
Is dat dan de veel besproken 'week 22 update'?
Ben benieuwd!!

Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
Ahhh een van de weinigen net als ik

Ben erg benieuwd wat de nieuwe versie is. En wat er verbeterd is. Of bijvoorbeeld Wireless Android Auto werkt.

Laatst bewerkt door een moderator:

jongetje

Forumguru
voor deze Octavia de bijtelling heb maar inmiddels al 11 weken in huurauto aan het rondrijden ben. Rij nu al 7 weken in een Seat Arona, kunnen 2 kratten bier achterin.
Dat kun je bij je werkgever aangeven dat ze bij zo'n lange duur de bijtelling op kenteken van de huurauto doen voor die maanden. Kan gewoon per maand (en soms zelfs per dag) aangepast worden.

Verder zit ik hier ook nog te wachten op een zinnig antwoord vanuit PON/VAG via de servicedealer. Maar dit bevestigd helaas het service niveau van VAG. Ik ga me nu wel 2 keer bedenken of mijn volgende auto er een uit de VAG stal is...

Bovenaan Onderaan