Regelmatig foutmeldingen

uitje

Nieuw lid
Goedemorgen allemaal,

heb ondertussen sinds een aantal maanden sporadisch weer een nieuwe probleem..... ik krijg mijn auto niet meer UIT :ROFLMAO:
Ongelofelijk weer dit. Is nu ongeveer 5 keer voorgekomen en de dealer heeft afgelopen week mijn start/stop knop vervangen... uiteraard zonder resultaat. Ik krijg hem uiteindelijk wel uit door met mijn sleutel weg te lopen maar toch.
Iemand die dit probleem ook wel eens heeft gehad?

uitje

Nieuw lid
Vanochtend terug gebeld door de dealer en omdat ik nu een exact tijdstip heb dat het gebeurde wordt de auto morgen uitgelezen... to be continued.

Pimvb

Nieuw lid
Ik ervaar ook ditzelfde bij mijn Skoda Octavia combi 1.4 TSI iV PHEV (bouwjaar 12-2020).
Helaas ook in verleden al meerdere technische storingen gehad, waarbij de problemen vanuit het infotainmentsysteem kwamen. Na veel gedoe is deze volledig (onder garantie) vervangen, waardoor veel klachten verholpen zijn.
Echter, dit blijft een terugkerend probleem voor mij. Vindt zowel op korte als langere ritten plaats, maar wel maar 1 keer per zoveel tijd.

Heeft iemand al de oplossing?

Jessedew

Senior Member
Zijn alle O4 bekend met software problemen? Want wil eigenlijk wel een O4 kopen, maar zit niet te wachten op software gedoe eigenlijk. De O3 is op leeftijd en krijgt nu af en toe mankementen, maar iig geen software gedoe.

Alpha

Donateur
@Jessedew nee zeker niet. Met name de 2020 modeljaren waren in het begin flink de sjaak. Heb zelf een 2022 en die doet het hartstikke prima sinds dag 1. Ik ga het wel even afkloppen op hout nu.

NordicVolvo

Actief lid
Wij hebben met onze Octavia nog geen enkel softwareprobleem gehad gelukkig We rijden sinds februari van dit jaar ermee. Inmiddels al 32000 km erop staan.

DeNnZ

Forumguru
Ik heb, zeker als de auto koud is en de buitentemperatuur ook niet al te hoog is, vrijwel altijd de melding:
"Manouvreerremfunctie momenteel niet beschikbaar" gevolgd door "Storing parkeerhulp".
Ik moet de auto dan afzetten en weer terug aanzetten om dit te verhelpen.
Is iemand hier dit ook wel vaker tegengekomen?

hemi24

Forumguru
Ik had bij de Kodiaq ook dergelijke meldingen bij een koude start; accu diverse keren doorgemeten, maar daar zou het niet aan mogen liggen...
Gekke was dat als je de auto na een paar honderd meter gereden te hebben uitzette en opnieuw starte, alle meldingen weg bleven. Dus duidelijk wel iets met een te lage spanning bij het starten.

Auto gisteren mogen binnen doen bij de verkoper. De radar zou inderdaad stuk zijn, geen enkele connectie zeiden ze. Ze gaan een nieuwe inbouwen. Iemand verstand hoe het kalibreren van zo'n radar te werk gaat?

1983jeroen

Forumguru
Ik heb nu voor de 3e keer dezelfde O4 te leen van de schadehersteller.
Ook die geeft regelmatig foutmeldingen na het starten en 1 keer een reset van multimedia gehad onderweg. Auto is denk ik uit 2023

Ik heb enkel problemen gehad met het canton systeem, af en toe geen geluid meer. Maar is verholpen door een update deze zomer, sindsdien is het niet meer voorgevallen. Buiten nu dan de radar die stuk gegaan is...

WAE

Senior Member
Morgen naar dealer voor update naar 1985.( Hopelijk!)
Vandaag weer melding van aanrijding?? Plots rode melding in linkerkant van virtual cockpit...
Kan deze update dadelijk of moet dit met een tussenstap??( 1969?)

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan