Regelmatig foutmeldingen

mothergoose

Actief lid
Mijn O4 heeft een week bij de dealer gestaan (tijdelijk in een Golf 50 PHEV gereden, verrassend fijn). Dak module is vervangen, ze zijn een week bezig geweest i.s.m. de fabriek gaf men aan. Er zou veel gedaan zijn, geloof ik meteen. Alle problemen zouden opgelost zijn en nee, de update naar 1985 is niet uitgevoerd omdat deze niet beschikbaar was voor de dealer.

's Middags de auto opgehaald, alles werkt! 's Avonds weggeweest, Infotainment staat weer te pendelen (hoorbare klikken door speakers) om verbinding te maken met mijn iPhone, Apple Carplay wil niet opstarten. Na een minuut of 1,5 is de verbinding met Carplay er ineens. Bij wegrijden meteen melding dat Front assist niet meer beschikbaar is. En helaas, het schuifdak doet ook niets meer, binnenverlichting ook niet....

Dealer dag erop maar weer gebeld, de beste man was verrast, morgen terug om weer uit te lezen, oh, en de update naar 1985 is er nu wel ineens...... Lang leve de elektronica van VAG.....

WAE

Senior Member
Vervolg.....
Vandaag bij dealer geweest. Update naar 1969 gedaan volgens bericht dat hij ( technieker) heeft gekregen en me deze mail heeft laten lezen , is versie 1985 in België nog niet beschikbaar dit zou in de loop van volgende week wel zijn . Reden; er zouden nog wat fouten inzitten .
Indien ik hiervan geen melding zou krijgen om deze update te installeren mag ik terug naar dealer komen volgende maand om deze update nog te laten uitvoeren....

WAE

Senior Member
Foto van update die gedaan is door dealer.

Bijlagen

• 20241122_125606.jpg
    20241122_125606.jpg
    1,5 MB · Weergaven: 53

mothergoose

Actief lid
Update van de soap:

Ik ben weer terug geweest bij de dealer, de auto is weer onder 'diagnose geweest' en er kwam uit dat er ''een storing nog in zat, deze is gereset. Hij zou het nu goed moeten doen... Je raad het al, niks is minder waar. Diezelfde avond weer geen dak kunnen bedienen. Weer een frontassist melding, nou ja, ik kan rijden dacht ik.

Diezelfde avond weer in de auto, koppeling Apple Carplay geeft problemen, ik hoor constant het klik-geluid wat je hoort zodra je op je scherm iets aan klikt, maar geen verbinding. Tot mijn verrassing is de verbinding er even later wel en ik kan rijden, maar zonder dak of binnenverlichting.

Gisterenavond rijdt ik weg na een afspraak, tijdens het rijden gaat mijn muziek aan en mijn binnenverlichting ook, maar deze gaat ook weer uit, en weer aan, en weer uit. Dit blijft zich herhalen, terwijl ik rijdt, 1 minuut na de start ongeveer. Ik heb de auto aan de kant gezet omdat het niet te doen is om zo te rijden en na 2 minuten stopt het knipperen vanzelf en kan ik naar huis, ik kan dat met open dak doen, deze was voor de verandering te bedienen namelijk.

Vandaag weer een nieuwe versie ontdekt van het spook in mijn auto. Ik stap in de auto, start en zie dat Apple Carplay verbinding maakt en de muziek begint te spelen, maar ik houdt een zwart scherm. Het infotainment doet het wel, maar Apple Carplay geeft een zwart beeld. Ik ben er klaar mee, ik ga rijden en weet mijn weg ook zonder maps wel te vinden. Dit zwarte beeld is de gehele rit gebleven, bij de volgende rit vandaag deed alles het zoals het zou moeten.

Maandag de dealer maar weer op de hoogte stellen......

Laatst bewerkt:

Michael1980.

Nieuw lid
Wij hebben na lang wikken en wegen besloten de Octavia iv 12-2020 na 1 jaar bezit weer van de hand te doen. Bij ons hebben ze het entertainmentdisplay en sos module vervangen. De meeste storingen lijken wel opgelost te zijn. Bij vochtig weer geeft frontassist wel nog een storing maar is na even rijden weer opgelost. Vanmorgen hadden we hetzelfde probleem als mothergoose. Bij verbinding met Carplay wel geluid maar zwart scherm. Ook na nieuwe rit was dit weer opgelost. Helaas geen vertrouwen meer in de auto en aangezien de garantie volgende maand afgelopen is toch maar besloten een nieuwe auto te kopen en deze met een hoop afschrijving in te ruilen.

mothergoose

Actief lid
@Michael1980. ik snap je keuze heel goed, balen van de afschrijving, dat zal best ‘pijn’ doen maar deze versie Octavia wordt niet beter ben ik bang. Een goede vriend van me heeft exact dezelfde O4 als ik heb en heeft sinds een paar dagen exact dezelfde problemen. Bij ons betreft het een leaseauto, het kost dus alleen erfenis en tijd.

Ik wens je meer geluk met je nieuwe/andere auto

Ik heb enkel problemen gehad met het canton systeem, af en toe geen geluid meer. Maar is verholpen door een update deze zomer, sindsdien is het niet meer voorgevallen. Buiten nu dan de radar die stuk gegaan is...
Het probleem van geen geluid i.c.m. Canton heb ik ook regelmatig. Welke update was dit?

Mijn O4 gaat 11 december naar de dealer voor o.a. dit probleem.

Wat ik ook erg vervelend vind is dat mijn elektrische stoel steeds naar een andere stand gaat dan wat die hoort (set 1). Dus die moet ik na starten even ingedrukt houden tot die weer goed staat. Is iemand hier bekend mee?

Heb je voor de stoel de comfort instap aanstaan? Dat ie een stukje naar achteren gaat en automatisch naar voren gaat bij in-uit stappen?

Zo ja; wat mij op valt is dat hij geregeld niet nasr voren gaat als je “snel” bent met het contact inschakelen. Ik zet nu altijd het contact nog aan met de deur open, dan mik ik de deur dicht en gaat de stoel naar voren. Doe ik dat niet en ik doe alles gewoon vlot, zitten contact aan tegelijk de deur dicht met de voet ook op de rem dan wil hij vaak niet naar voren..

Canton heb ik ook last van. Maar bij mij werkt dan het geluid niet bij inschakelen van contact. Geen geluid op het infotainment, geen radio, storing parkeersensoren. Dit alles omdat het geluid het niet doet. Ik trek dan zekering 14 eruit van de audio versterker. En daarna werkt het weer. Is geen oplossing uiteraard, daar schijnt een software update voor te zijn. Maar de dealer hier is weer op zn allerbest behulpzaam; nee meneer voordat we er iets over kunnen zeggen/denken/vinden/oplossen moeten we éérst een diagnose stellen; 157 euro.

Ja dat heb ik aan staan. Zal dat eens proberen, maar alsnog vervelend. Zeker nu met regen enz, wil zo snel mogelijk die deur dicht.

Ik heb nog een goed half jaar garantie, dus ik ben benieuwd wat ze me gaan vertellen 11 december...

mothergoose

Actief lid
En voor de verandering heb ik een onderwerp aan mijn lijst toe kunnen voegen, helaas. Gisteren de auto naar de garage gebracht, daar staat hij nu de komende weken omdat i.c.m. de binnenverlichting die spontaan aan en uit gaat tijdens het rijden niet veilig is met het rijden in het donker.

Het extra punt wat erbij is gekomen is de c cilinder modus, deze gaat aan en uit op basis van de belasting van de motor. Tot zover gaat het goed, maar wanneer de motor in 2 cilinder modus gaat hoef ik dat niet op het dashboard te zien, nee ik voel het in de auto. Ik voel een resonantie in mijn stoel, maar ook in het stuur. De resonantie is dusdanig dat mijn handen geïrriteerd raken wanneer ik het stuur vast houdt. Daarnaast vol ik een schok in de auto wanneer de motor overgeschakeld wordt van 2 naar 4 cilinders.

Dit is dus aan de lijst toegevoegd, de komende weken rijdt ik een Renault Megane station (Renault als leasemaatschappij).... Moet zeggen, dat rijdt best lekker. Ik mis de solide bouw van de O4, maar alles doet het tenminste normaal en man wart een verademing dat ik gewoon normaal kan remmen zonder dat de auto me fysiek op de hoogte brengt van het remmen zoals de O4 dat doet.

PizzaPieter

Donateur
Voor de 'schok' in de overgang tussen 4 naar 2 cilinder heeft @Rainesh ooit eens iets aangepast in mijn Seat - niet volledig weg, maar wel stuk minder en inmiddels merk ik het niet meer op.

Dat hij zo erg trilt dat je handen geïrriteerd raken lijkt niet helemaal normaal. In de 2 cilindermodus zal je vast redelijk constant rijden, neem ik aan? Rijdt ie nog maar op 1 cilinder ofzo? Merk je ook trillingen ofzo tijdens 4 cilindermodus?

mothergoose

Actief lid
@PizzaPieter De 2 cilindermodus komt inderdaad in wanneer ik rustig rijdt, maar dat is niet alleen op de snelweg ofzo. Dat 'Eco' symbooltje zie ik al heel snel aangaan, ook in het dorp wanneer ik 50 rij. Eigenlijk altijd zodra ik een constante snelheid rijdt. En aangezien je er op gaat letten omdat ik het voel en je weet dat het er is, lijkt het alsof hij altijd in die stand rijdt. Zodra ik gas geef is het een 4 cilinder en is de trilling direct weg. Het overschakelen van 2 naar 4 cilinder voel ik niet altijd, dat is zo nu en dan. Ik merk het wel altijd, maar dat komt dus weer door de resonantie die dan weg is.

Laatst bewerkt:

PizzaPieter

Donateur
Mooi dat die ECO modus snel aangaat, doet ie bij mij ook redelijk snel als ik constant rij, zelfs met caravan in veel gevallen. Maar trillende handjes en ongewenst twerken in je stoel is niet helemaal de bedoeling.

WAE

Senior Member
Vandaag deze update binnen gekregen.
Weet iemand voor wat deze update staat? Blijft blijkbaar hangen... komt niet volledig door...
Zie foto.
Alvast bedankt voor de verduidelijking.

Bijlagen

• 20241213_140517.jpg
    20241213_140517.jpg
    1,3 MB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan