Regelmatig foutmeldingen

EpicCobra

Actief lid
Gaat lekker met die IV....

ik krijg over ongeveer anderhalve week mijn nieuwe RS IV maar wordt langzaam aan wel een beetje zenuwachtig van al die problemen

bijna in staat om te zeggen houd hem maar....
Maar je weet niet of je problemen ondervind?

Skoct4

Lid
Ik vraag me af of er iemand is waarbij het allemaal wel werkt. Ik denk dat dit nog wel even gaat duren als ze überhaupt deze problemen kunnen oplossen. Tot nu alleen problemen met onthouden van instellingen in navigatiesysteem. Best irritant maar zolang de auto verder blijft rijden en geen stofzuiger geluiden maakt in de nacht neem ik het maar voor lief. Geen tijd om van een gladde verkoper in de garage te horen dat het mogelijk veroorzaakt wordt door een verkeerde laadpaal of extreme weersomstandigheden.

jongetje

Forumguru
Als ik dit zo allemaal lees ben ik blij dat ik geen Hybride heb.

Wordt de laatste dagen wel ineens weer helemaal gek van de meldingen dat Travel Assist niet werkt.
Heb ik ook idd, gewoon je (hoe irritant ook) je auto bij een (service) dealer melden dat je het opgelost wilt hebben. Dan zal PON/Skoda toch uiteindelijk wel in actie moeten komen. Hoe meer mensen dit doen hoe beter.

...........
Verder nog steeds geen Wireless Android Auto ondersteuning. Iemand zonder Hybride al een hogere software stand dan 1668?
.........

Wireless Android auto die niet werkt? Daar heb ik nooit last van gehad iig en rij altijd met Android auto aan.

Welke Android versie heb je?

Laatst bewerkt door een moderator:

mmarkvoort

Actief lid
@Vliem89
Android 11.
Maar op de niet hybride versies met Hardware module die eindigt op B (software 1668) heeft nog niemand het werkend.

mmarkvoort

Actief lid
MHEV is toch ook hybride. Als het goed is heb jij ook al andere hard/software dan ik.

MRNX

Forumguru
Ik heb nog geen ervaring met software versies, ik dacht dat alleen de phev andere versies had, maar dat baseer ik nergens op...

ibaun

Nieuw lid
Laadkabel vacuüm getrokken? Dan is er echt iets mis.
Zal een elektrische vergrendeling op zitten

Ja inderdaad, bij wijze van spreken :) Zal elektrische vergrendeling zijn.

Het lijkt er kort genomen dus gewoon op dat opladen met de 230V gans het elektrisch circuit (tijdelijk) om zeep helpt. Na een paar keer herstarten zonder aangesloten te zijn, geen enkel probleem te zien. Wagen is ook perfect opgeladen.

Weet niet goed of ik wel durf opnieuw opladen. Straks garage even contacteren.

Voor de volledigheid: Hardware H56, Software 1788, ABT hardware H45, ABT software 2092.

edit: in de garage zien ze dat zowat alle sensoren in alarm gingen, maar ze begrijpen zelf niet waarom. Doorgezonden naar skoda, misschien ooit nog een antwoord. Geen zorgen maken en blijven proberen. Indien het nogmaals voorvalt, filmpje maken en ook ingeven.
Dat de ventilator zo hard aan slaat tijdens opladen is normaal - batterij kan te warm worden in, als auto ook in de zon staat bv, en dan slaat de waterkoeling aan om die te koelen.

Laatst bewerkt:
Ben ik niet helemaal met je eens, dat het nornaal is dat hij zo hard begint te koelen.
Bij mij was het overigens 's avonds laat, dus de zon was ver te zoeken...

Daarnaast het bijkomende probleem, dat de accu de dag daarna dood was....

Mijn auto staat sinds woensdag bij de dealer en wacht idd ook nog op antwoord van PON/Skoda.

Ramonq

Senior Member
Nee, is inderdaad niet normaal.

Het was hier 6 graden, geen zon, het regende en waaide hard toen het bij mij gebeurde.

En nog wat andere details:
- De gordel bij de passagiersstoel zat nog vast.
- De app gaf aan dat de auto 2 minuten voor de geplande laadstart gestart was en 0 km had gereden. Onmogelijk, want ik was binnen en de sleutels waren opgeborgen.

Nog even een update m.b.t. de laadproblemen.
Auto staat al anderhalve week bij dealer, hebben het probleem bij Pon gemeld.
Zoals verwacht ben ik niet de enige en heeft Pon het uitgezet bij de fabriek.

Hopelijk volgende week een keer een oplossing...

herby1

Lid
Mijn auto staat inmiddels 7 weken in de garage ivm aanhoudende problemen (ellende).
Deze week, week 22, zou de grote update komen, de dealer heeft aangegeven dat er geen update is en dat de auto up2date is. Ze hebben aangegeven dat ze niet weten of en wanneer de update komt.
Zij hebben de vraag nu weer bij PON neergelegd.

De belofte om in week 22 de auto gefixed te hebben is dus, zoals verwacht, niet gehaald. De dealer kan hier niks aan doen maar heb ze wel aangegeven dat ik er nu helemaal klaar mee ben.

Ik vind het van de zotte hoe het gaat, mijn auto is afgeleverd in week 3, en heeft 2/3 van zijn leven doorgebracht in de garage, ik rijd meer rond in een leenauto dan in mijn eigen auto.

Laatst bewerkt:

JeSko

Forumguru
Inmiddels worden YouTube en het globale net ook overspoeld met ontevreden Octavia/ID3 rijders, VW is zijn toch al beschadigde reputatie nog wat harder aan het beschadigen.

herby1

Lid
Je zou verwachten dat er dan toch regelmatig updates zouden uitkomen maar buiten de OTA infotainment updates komt er niets. Het internet staat bol van verhalen en filmpjes en toch lijkt het er net op alsof je doen dat je de enige bent.

Ik ga volgende week nog maar weer eens bellen want had gehoopt dat de dealer na zo'n lange tijd en ellende wel een proactive rol zaou aannemen, het is dat ik zelf 3x gebeld heb en dat ze zijn gaan informeren anders had ik nu nog stdds staan wachten.

Zowel PON als de dealer moeten uit de afwachtende mode komen en de fabriek het lastig gaan maken.

SNARFB

Senior Member
Erg vervelend allemaal. Je staat echt machteloos aan de zijlijn en je hebt het gevoel dat je de enige bent die zich druk maakt om je auto. Ik herken het gevoel die ik had bij mijn vorige auto. Gek genoeg heb ik deze problemen nu niet met mijn Octavia iV (PHEV). Ik merk wel dat de software nog niet helemaal af is maar het wordt wel steeds beter. Die vreselijke meldingen vanuit het niets heb ik niet meer. Gisteren weer een OTA gekregen. Geen idee wat die nu weer heeft verbeterd. Ik vermoed dat de problemen die jullie hebben niet alleen software gerelateerd is anders zou ik dergelijke ellende ook moeten hebben.

Bovenaan Onderaan