Regelmatig foutmeldingen

Skoct4

Lid
Eh volgens mij rond de 4 uur, meer als 5 zeker niet. Misschien komt het door de kou of doet de paaltje in werkelijkheid minder kW laden
 

coppe218

Senior Member
Van leeg naar vol zou aan een laadpaal iets minder dan 3,5 uur duren ongeveer. Maximaal 3,6 kW per uur maakt na die tijd 12,6 kW. Dat is iets meer dan er maximaal netto in kan. Let op. Al kan de paal 11 kW leveren, de auto kan niet meer dan 3,6kW aan in de omvormer. Het je in het menu de laadsnelheid gemaximaliseerd laat hij ongeveer in 5 uur op met 2,5 kW per uur.
 

EpicCobra

Actief lid
Meestal tussen de 3 en 3.5 uur is die wel vol. ook met mijn wallbox thuis.
hij geeft vaak 4 uur aan maar na max3.5 uur is die vol.

ik had vorige week wel een laadpaal openbaar die gaf aan 12 uur

maar het valt me op dat meer en meer palen openbaar defect zijn!
 

Skoct4

Lid
Zojuist auto terug van onderhoudsbeurt. Voor de problemen met het navigatiesysteem lees onthouden van instellingen en plotseling opnieuw opstarten van systeem hebben ze nog geen oplossing. We sturen mensen naar de maan maar blijkbaar zijn we niet in staat een probleem met een entertainment systeem binnen een jaar te verhelpen. Weet iemand hoe je in de skoda app de functie portieren vergrendelen kan activeren? De dichtstbijzijnde "service" partner wist namelijk van niets.
 

JeSko

Forumguru
Elon Musk heeft zijn hulp aangeboden aan die bozo van VAG, maar die weigerde die, ze gingen het zelf oplossen, misschien toch maar eens die hulp aanvaarden.
 

hemi24

Forumguru
Weet iemand hoe je in de skoda app de functie portieren vergrendelen kan activeren? De dichtstbijzijnde "service" partner wist namelijk van niets.

Die had er blijkbaar zin in...
Valt wel een beetje samen met je verhaal over het niet kunnen (of willen) verhelpen van je software problemen.
 

Skoct4

Lid
Nou ja zin was het probleem hier niet, meer dat ze niet de oplossing toegereikt krijgen van de leverancier. En met sommige skoda problemen hebben hun waarschijnlijk als vw dealer en garage nooit eerder mee te maken gehad. Als ze de oplossing aangereikt krijgen dan hebben ze het zo gefixt. Ik hou dit forum maar in de gaten tot ik hoor dat er een oplossing is.
Voor die mogelijkheid van de auto vergrendelen mbv app ga ik eens bellen naar de skoda dealer. Volgens mij kunnen zij die functie met 1 druk op knop vrijgeven. Blijkbaar hebben vw auto,s die functie niet anders hadden hun het wel geweten.
 

Skoct4

Lid
Vreemd dat ze het niet wisten hoe het moet. Ze verkopen daar ook nieuwe vw's . Nog vreemder was hun reactie op het verzoek van het toegangverlenen tot bepaalde functies van die app. Ik kreeg beetje lachend te horen dat je de deur en ramen toch dicht kan doen met een sleutel....met andere woorden die app is niet nodig. Pff lekker simpel. Als je al zo lang met die problemen loopt zit je niet te wachten op zo'n grapje
 
Laatst bewerkt:

Berghuis

Donateur
Iemand een tip voor als het systeem blijft hangen op Instellingen laden...? Ik heb de aan en uitknop al een tijdje ingedrukt gehouden tot het Skoda logo weer naar voren komt, maar niks helpt. Ook geen radio beschikbaar, enige wat ik kan bedienen is de temperatuur en de AC.
 

Skoct4

Lid
Als opnieuw starten auto en heel lang aan/uit knop entertainment systeem niet werkt zegt mijn gevoel de plus kabel van de accu af. Maar ik weet niet of dat kwaad kan.?
 

Berghuis

Donateur
Dat wordt dan een belletje naar de dealer denk ik. Is een auto van hun die ik mag rijden tot de bestelde Octavia er is.
 
iemand enig idee hoe het Google Assistant volume aan te passen (Android Auto)? Ik heb deze vraag ook al eens in mijn eigen topic gesteld, maar kom er nog steeds niet uit.

Ik ben wel iets verder. Het is namelijk zo:

Ik luister muziek via Android Auto/Spotify, wanneer ik de Google Assistant een opdracht wil geven tot lezen van berichten bijvoorbeeld, is dit volume ontzettend zacht. Wanneer ik tijdens het spreken van de Assistant het volume aanpas, zie ik dat het volume gebruikt word van het muziekspoor (ik neem aan algemeen volume Android Auto of zelfs algemeen volume infotainment systeem). Hierdoor is dus tijdelijk de volume van de Assistant harder, maar nadat de Assistant uitgesproken is, schrik ik mij dood door het volume van Spotify. Het lijkt er dus op dat de volume van de Assistant niet op het 'spraak volume' zit.

Het volgende heb ik geprobeerd. Via Google Maps een routebegeleiding gestart. Wanneer de (audio)begeleiding start, volume aanpassen en nu zie ik wel het 'spraak volume' tekentje en kan dus het volume aanpassen van de spraakbegeleiding. Nu is ook mijn Google Assistant van goed hoorbaar volume. Het lijkt er dus op dat tijdens het gebruik van Google Maps i.c.m. Google Assistant, de Assistant wel op het kanaal 'spraak volume' zit. Helaas nadat ik de Google Maps heb afgesloten, zit de Assistant niet meer op dit kanaal, en staat die weer ontzettend zacht.

Sorry voor de hele lap tekst en wellicht warrig verhaal. Het irriteert mij enorm, aangezien ik de functie van de Assistant nu niet kan gebruiken.
 

Canon-Eye

Forumguru
Ik had in de vorige auto (met fabrieksoptie BT-telefoonmodule) een vergelijkbaar probleem: als er gebeld werd kon ik het telefoonvolume met het scrollwieltje op het stuur naar verstaanbare hoogte opkrikken, maar dan had ik na het beëindigen van een gesprek ongeveel eenhalve seconde de tijd om het weer terugte draaien. Vergat ik dat, of was ik iets te traag, dan schrok ik me te pletter zodra het radiogeluid er weer in kwam.
Uiteindelijk heb ik die BT-module eruit gegooid en inplaats daarvan een echte carkit (Parrot) laten installeren. Die liet zich onafhankelijk van de radio harder e zachter zetten.
 
Bovenaan Onderaan