Maandag 8/08/22bij starten werkte mijn radio weer niet, alles kon bediend worden, volume, radiostation, maar er kwam niks van geluid uit de luidsprekers.
Donderdag 11/08/22
Ik wil vertrekken naar mijn werk, open de koffer via de knop bij nummerplaat (kessy),autodeuren zijn nog altijd gesloten, ik laad alles in de koffer,
Bij het drukken op de knop om het kofferdeksel te sluiten. Hoor ik plots een hoop gekraak, gebiep en veel geruis door de interieurluidsprekers. (geruis zoals een fm radio die geen ontvangst heeft)
Het volume hierbij was redelijk hoog. Normaal heeft het kofferdeksel een aparte speaker die enkel activeert wanneer je via de afstandsbediening of deurknop in het interieur opent / sluit. Of als je te dicht van de parkeersensoren staat en de koffer wil sluiten.
Geen idee wat er is gebeurd, maar hij gebruikte de interieurluidsprekers. Toen de koffer dicht was, stopte het na een 3tal seconden.
Garage weet er geen raad meer mee, ze staan in contact met de hoofdverdeler van België.
Ze hebben nu al 3x nieuwe stuurdoos in de auto gemonteerd in tijdspanne van 2 jaar door allerlei problemen die telkens naar module wijzen.
Nu was het laatste nieuws, interne bedrading van dashboard volgen die met alles van geluid te maken heeft.
Ze denken er nu ook aan om de canton versterker te vervangen indien ze geen problemen vinden met de bedrading.
Ik sta hier wat weigerachtig tegenover, versterker vervangen ok. Maar gans mijn interieur opengooien om de bedrading te volgen en controleren. Ik denk dat er meer schade zal zijn dan het iets zal verhelpen. Ik heb een hekel aan rammelgeluiden en krassen.
actuele storingen
* storing parkeerhulp
* radio / gps / parkeersensoren geen geluid soms
* gsm in instrumentendisplay wil soms niet verbinden, op de infotainment is die wel verbonden.
*edit 13/08 23h45 terwijl ik in de avond naar huis reed. Lane assist is niet beschikbaar, een minuut of 5 later werkte het systeem spontaan terug.
Om zot van de worden
Wordt vervolgt zou ik zeggen al heb ik de hoop eigenlijk opgegeven.
Auto is uit garantie, ze nemen nu nog alles gelinkt aan het infotainment systeem in garantie, maar ooit stopt dit denk ik. En ik heb geen vertrouwen meer in deze wagen