Hallo, ik ben nieuw op het forum maar nadat ik vandaag voor het eerst kijk en schrik omdat ik veel berichten lees over de Octavia 4 wil ik mijn ervaring graag delen.
Mijn Octavia MHEV 1.0 Business plus sedan is van 01-2021 en de eerste 8 maanden redelijk tevreden mee gereden afgezien van de inmiddels bekende klachten zoals de:
Lane assist die ook ik direct uitzet.
Plots afremmen zonder reden bij gebruik van de cruise control.
Uitvallen infotainment zonder reden.
Rammelend kofferbakdeksel.
Bovenstaande klachten kreeg de dealer nog niet geheel verholpen maar vallen in het niet bij wat me vanaf maand 9 te wachten stond.
Ik zie ‘s avonds de achterlichten aan gaan en ‘s ochtends is de 12V accu volledig leeg.
En het is dus geen plug-in
Nadat ik door de hulpdienst op weg ben geholpen dmv een booster direct naar de dealer gereden maar konden niets vinden.
Ik wil proberen het kort te houden maar het is veel:
Dit is tussen september en april 13x gebeurd. Bij mij is de betreffende regelaar tussen de 24V en 12V accu waarover ik diverse keren lees al in december vervangen maar zonder enig resultaat. Ook de boordcomputer is in februari al vervangen en nog wat zaken maar weet niet alles te benoemen, sorry daarvoor.
In die periode de auto ruim 2 maanden kwijt geweest omdat de dealer het ook niet wist, wat ik ze ook niet kwalijk nam.
Nu staat hij al sinds april bij de dealer op het terrein te wachten op een oplossing want ik heb m’n sleutels ingeleverd en rijd ik in een vervangende auto die door PON ter beschikking is gesteld na oplopen van de discussie maar makkelijk ging dit niet.
Schijnbaar komt er een update aan maar eerlijk gezegd geloof ik er niet meer in.
De leasemaatschappij (gelukkig is het lease) ook niet maar PON geeft aan te willen blijven repareren..
Wordt vervolgd.