Regelmatig foutmeldingen

Nou Ron, dan heb je geluk, ik wacht al 15 weken en hoorde of zag niets van de Lease maatschappij of Garage. Rij inmiddels al die weken in een grijze saaie vervangende auto van een ander merk. Na enkele keren boze mails gestuurd te hebben is er twee weken geleden contact geweest; eerst door de garage gevolgd door de lease maatschappij. Ze verwachten voor 30/9 (vandaag!) een oplossing omdat dan de regeling van PON vervalt. Echter tot nu wederom 2 weken stilte en via de app zie ik geen enkele activiteit aan mijn Skoda, dus ik vrees dat ik maandag weer boos moet worden... Service is werkelijk ongekend slecht, niemand wil zijn vingers eraan branden en vervolgens wordt er niets gedaan. Verneem graag of het langdurig goed gaat bij je, toen ik nl de garage sprak en de update ter sprake kwam had de garage er in ieder geval niet veel vertrouwen in. Ze hadden inmiddels 4 Octavias daar langdurig stil staan... Ik wacht vandaag in spanning af!

Detlev

Actief lid
Mijn auto is deze week binnen geweest in de garage voor update CANTON systeem
Bij start heb ik soms niks van geluid van radio, gps, parkeersensoren.

WOW
Na de update heeft mijn systeem opeens vol bas, ik had nog nooit de binnenspiegel zien bewegen,
ze hadden dit al veel eerder moeten doen.

Hopelijk zijn deze problemen nu verholpen.
Storing parkeerhulp hopen ze de volgende keer te verhelpen bij de volgende software update van het infotainmentsysteem.

Mijn brandstofmeter had ook rare keuren, volle tank, en de indicator toonde halfvol.
Blijkbaar krijg je dit als je met contact op tankt. Doe ik nooit maarja, een octavia heeft een eigen wil.
De enige oplossing is batterij afkoppelen volgens VW procedure. Probleem opgelost nu. Hopelijk blijft het ook weg.

Ron7001

Nieuw lid
Nou Ron, dan heb je geluk, ik wacht al 15 weken en hoorde of zag niets van de Lease maatschappij of Garage. Rij inmiddels al die weken in een grijze saaie vervangende auto van een ander merk. Na enkele keren boze mails gestuurd te hebben is er twee weken geleden contact geweest; eerst door de garage gevolgd door de lease maatschappij. Ze verwachten voor 30/9 (vandaag!) een oplossing omdat dan de regeling van PON vervalt. Echter tot nu wederom 2 weken stilte en via de app zie ik geen enkele activiteit aan mijn Skoda, dus ik vrees dat ik maandag weer boos moet worden...
Jij ook sterkte ermee, ik weet wat je meemaakt want heb dus 20 weken in een Octavia vanuit PON gereden en uiteindelijk is het dus (vooralsnog) opgelost maar het gedonder is ook al vanaf sept. ‘21
Groet

Spoetnik

Forumguru
Durf het bijna niet te zeggen maar mijn octavia gaat de laatste weken goed. Op vakantieadres in Denemarken hebben ze de auto voorzien van andere software en ze hebben het Kessy systeem losgekoppeld. Dat laatste zorgde er bij mij voor dat de accu in een dag leeg werd getrokken. Ik moest nog wel terug in Nederland naar de dealer maar zolang ik geen waarschuwingslampjes zie branden rij ik even door. Ik rij nu al een week of 6 zonder vreemde piepjes en lampjes en dat heb ik met deze wagen nog niet meegemaakt.

YES, zojuist na 16 weken mijn auto weer kunnen ophalen bij de garage. Nieuwe update erover heen en de verwachting is dat de problemen nu zijn opgelost. Waarom deze update 16 weken heeft moeten duren is mij een raadsel, maar laten we het positief bekijken en genieten van de eigen wagen. Tijdens het rijden vanaf de garage kreeg ik wel weer een melding van een nieuwe software update, deze maar even weggedrukt dat durf ik even niet aan.

Ron7001

Nieuw lid
Veel suc6 ermee en maar hopen dat het ook goed blijft.
Ik rijd nu weer bijna 2 weken zonder problemen dus het ziet er positief uit.
Maar het duurt nog enige tijd eer het vertrouwen volledig terug is.

Laatst bewerkt door een moderator:

harry123

Actief lid
Een hele tijd geleden is mijn stuurwiel vervangen omdat deze steeds storingen zou geven in het travel assist systeem. Probleem leek daarmee verholpen, maar het begint weer (veelvuldig) de kop op te steken. Het kan zomaar hinderden kilometers goed gaan, en daarna een drama-rit met drieduizend pingeltjes ‘storing in (dit of dat)’ en 1 seconde later werkt alles weer, om gek van te worden.

De dealer vertelde mij dat vanuit de fabriek aangegeven is dat er geen sturen meer vervangen mochten worden omdat de oorzaak daar niet zou zitten, en dat ‘ze bezig zijn met een oplossing’. Vervolgens 0 communicatie, en ik begin de balen te krijgen van de auto.

Heeft iemand enig idee hoe het staat met die voorgenomen oplossing, of heeft die al aangeboden gekregen door de dealer? Ik krijg weinig respons op mijn verzoeken bij mijn eigen dealer, dus vandaar de vraag hier maar eens stellen…

coppe218

Senior Member
Toevallig afgelopen week weer bij de dealer geweest hiervoor. Conclusie is in ieder geval dat luchtvochtigheid en lagere temperatuur de problemen veroorzaken. In april heb ik mij 2de nieuwe stuur ontvangen en de problemen waren over, net als in 2021. Rond oktober beginnen uiteraard de problemen weer. Nu is er vanuit de fabriek een nieuw type stuur zoals ik begrepen heb. Deze moet ook uit Tsjechië komen en mag niet van de voorraad van Pon komen. Voor inbouw zal de softwareversie gecontroleerd worden en dan ingebouwd worden. Dit kan echter een aantal weken duren. Als ik meer weet laat ik het horen.

Berghuis

Donateur
Sinds begin september heb ik een voorloopauto (Octavia Combi van feb 2021) tot de RS wordt geleverd. Deze Octavia Combi rijdt sindsdien al op versie 1806.
......
Afgelopen vrijdag is de auto naar de garage geweest (ja nog steeds de voorloopauto), bleef last houden van verschillende storingen (Front Assist, Kinderslot, Parkeersensoren, etc.).
Systeem is nu bijgewerkt naar 1896, daarmee lijkt voor alsnog de storingen als sneeuw voor de zon te zijn verdwenen. Ook Apple Carplay werkt weer snel en geen raar beeld meer na een stukje rijden. Komende dagen maar even goed in de gaten houden of dit zo blijft.
Lane Assist lijkt ook een stuk beter te werken, waar die eerst te pas en te onpas reageerde lijkt die nu wel op de juiste momenten te reageren.

Berghuis

Donateur
@Robbie146 volgens mij zal dat niet gebeuren. Dergelijke updates zijn te groot daarvoor. Tussen 1806 en 1896 heb ik tal van updates voorbij zien komen, maar 1806 bleef staan, terwijl er ook andere versies zijn.

OctIV

Nieuw lid
Hoj, ik rijd helaas ook rond met een Skoda Octavia IV PHEV. De meeste problemen die hier vernoemd werden zijn me niet vreemd. Na de gateway recall hoopte ik van alle problemen verlost te zijn. De meeste problemen zijn verholpen of fel verbeterd (waarschuwing blijf in het midden van je rijstrook) Helaas duikt er sinds de recall een nieuw probleem op:

Wanneer mijn PHEV aan het laden is (laadpaal of mobiele lader), gaan de achterlichten om de 20 minuten branden om een 20 tal seconden later weer uit te gaan.

Is er nog iemand met hetzelfde probleem? Begin december heb ik een afspraak bij de dealer zodat hij dit kan bekijken.

LapNL

Actief lid
Dat met die achterlichten heb ik ook (nog steeds) bij het laden op de granny charger bij mijn RS iV. Of het aan de paal ook gebeurt weet ik niet, omdat ik hem dan niet kan zien.

Wat mij vooral stoort de laatste tijd is dat bij een koude start hij (en dat was vooral in Frankrijk) tientallen keren snel achter elkaar piept met de meldingen Emergency Assist is momenteel niet beschikbaar en Travel Assist is momenteel niet beschikbaar. De meldingen blijven niet staan onderin met een oranje driehoek, maar hij meld dit talloze keren achter elkaar en stopt dan. Soms kwamen de meldingen weer terug later op de rit, maar soms ook niet.
Emergency kan te maken hebben met gebrek aan 3G/4G bereik wellicht in Frankrijk. Heb het in NL iig minder. Een vieze grille/radar misschien met Travel Assist, maar de auto is nu schoon én in NL maar toch komt het nog zo nu en dan voor deze meldingen.
Heel vreemd en niet te koppelen aan een recente update o.i.d. zoals ik het nu kan inschatten, want de laatste OTA was ergens eind oktober. Iemand anders ook deze ervaring?

Hier na vele maanden terug in de miserie met foutmeldingen Emergency Assist, Travel Assist en hier ook gekoppeld de 'start-stop' en 'motorstoring'. Stuur en alternator al vervangen, dus toch maar dealer gecontacteerd. Uiteraard is het lampje uitgegaan sinds de afspraak vastligt. Ben echt benieuwd naar wat ze deze keer gaan doen maar het wekt toch weinig vertrouwen. Nu krijg ik in februari wel een bedrijfswagen, maar ik wil nog van deze af en niet het gevoel overhouden dat ik iemand anders bedrieg...

LapNL

Actief lid
Herkenbaar dus @Tjorven. Hoor graag wat de dealer wil/gaat doen. Vooral omdat het idd sporadisch is (heb wel opnames gemaakt) lastig voor een monteur om RCA te doen denk ik...

@LapNL ze hebben de foutmelding uitgelezen, gewist en niks gemerkt bij een proefrit. Na ophalen van auto en 500m op de snelweg begon de Jukebox nog erger dan deze morgen (wel enkel Emergency Assist, Front Assist en Travel Assist).
Software staat hier op 1806 dus denk dat hier wel ergens een update mogelijk is als ik hierboven wat lees. Alleszins, ik heb een klacht geopend bij D’Ieteren zelf - hadden ze me maar niet moeten attenderen op het feit dat de fabrieksgarantie binnenkort vervalt. Afhankelijk daarvan zien we wel wat we eventueel nog doen - als particulier is het natuurlijk anders dan als leaseco.

OctIV

Nieuw lid
.....
Wat mij vooral stoort de laatste tijd is dat bij een koude start hij (en dat was vooral in Frankrijk) tientallen keren snel achter elkaar piept met de meldingen Emergency Assist is momenteel niet beschikbaar en Travel Assist is momenteel niet beschikbaar. De meldingen blijven niet staan onderin met een oranje driehoek, maar hij meld dit talloze keren achter elkaar en stopt dan. Soms kwamen de meldingen weer terug later op de rit, maar soms ook niet.
.........
Bij mij komt "ACC niet beschikbaar" vaak voor en ook de melding "blijf in het midden van de rijstrook" komt héél vaak. In september was "ACC niet beschikbaar" een voorbode van een aantal problemen waarbij het constant uitvallen van de Android Auto verbinding (met kabeltje) me het meeste stoorde omdat ik die op die moment gebruikte voor navigatie.

OctIV

Nieuw lid
Ik heb jaren met leasewagens rondgereden, de laatste was een Skoda Octavia III facelift en daar heb ik nooit problemen mee gekend. Als mijn huidige wagen een leasewagen was zou ik het allemaal minder erg vinden, na 4 jaar geef ik hem terug aan de leasemaatschappij.

We hebben al een aantal keer overwogen om hem te verkopen maar ik kan toch geen reclame maken voor deze auto met al zijn gebreken. Als ik ze niet vermeld komt hij later terug en zegt dat het om verborgen gebreken gaat.

Skoda slaagt er na 1.5 jaar niet in om mijn wagen bugvrij te krijgen en dat stoort me enorm. Mijn garagist is begripvol voor de situatie en heeft de auto al meerdere keren onderzocht/uitgelezen. Hij kan er zelf ook weinig aan doen en stuurt me dan terug naar huis. Het liefst zou ik eens willen roepen dat het allemaal op niks trekt.

Kan je me uitleggen hoe ik klacht kan indienen bij D'Ieteren?

Detlev

Actief lid
Simpel. Op de website van skoda contactformulier invullen. Dan wordt de mail verstuurd en krijg je een ticketnr in je mail. Hier zal de communicatie op verlopen. Let op. Ik ben al 1 maand op antwoordt aan het wachten. Record ligt op net geen 3 maand. Dan geven ze flauw excuus.

Ps mijn wagen is nu 2j 4 maand. Nog steeds niet storingsvrij
Lane assist. Front. Start stop storing. Gebruikersprofiel storing. Laadt niet of geen hoofdgebruiker meer ...

25 vervangwagens verder en tal van resets via computer ...

Bovenaan Onderaan