Regelmatig foutmeldingen

i2Paq

Senior Member
Ik vraag mij af wat een rechter doet als Skoda na 2 jaar zegt "sorry, geen garantie meer"....

coppe218

Senior Member
Ik heb sinds 2 weken een nagenoeg storingsvrije O4. Alleen Kessy wil incidenteel roet in het eten gooien, daarvoor gaat hij vrijdag terug en komen er nieuwe handgrepen op. Ik heb idd na 15 tot 20 bezoekjes aan de dealer mijn derde nieuwe stuur ontvangen, dit keer rechtstreeks uit Tsjechië, dus niet via de voorraad van Pon. Hier zou nieuwe software/hardware bijzitten wat de problemen moest oplossen. Dit lijkt nu na 1000 km het geval. Dit gaat trouwens om de emergency assist en travel assist meldingen die bij lagere temperaturen en een hogere luchtvochtigheid soms in combinatie met stuur verwarming op komen zetten. Andere problemen zijn met de laatste software versie 1896 opgelost. Na het geen 2 jaar en 60.000 km een heerlijke auto. Ik hoop dit nog zijn 2 jaar en 70000 km vol te houden.

LapNL

Actief lid
**Veel te lang en onnodig citaat verwijderd**

Thanks, zeer interessant! Hiermee ga ik mee eens melden bij de dealer. Ook mijn stuur is al eens vervangen, maar dit klinkt ernaar dat het nog eens moet gebeuren. Kapitaalvernietiging van heb ik jou daar, maar het is niet anders. Dit is gewoon irritant en ik twijfel ook aan de veiligheid en daar mag geen twijfel over zijn.

Laatst bewerkt door een moderator:

Patron

Senior Member
Met de kou van vorige is het bij mij weer misgegaan. Stekker wilde niet uit de auto, de vergrendeling bleef er op staan. Ook de nood ontgrendeling werkte niet. Skoda assistance wilde niet komen,omdat de auto 19km over zijn beurt was, dus dan maar de berging.
Auto opgeladen en naar andere laadpaal om te kijken of het daar wel werkte, maar ook niet en daarmee wou de auto ook niet meer op slot.
Uiteindelijk heeft de berger een collega gesproken en die gaf aan dat hij de hoogvolt accu los moest koppelen, omdat er waarschijnlijk nog wat reststroom inzat. Dat heeft het niet kunnen verwijderen van de kabel inderdaad verholpen en dinsdag mag de auto naar de garage voor alleen de ontgrendlings storing (en vervelende melding batterij vervangen van sleutel).
Reguliere beurt afsprak ook maar gemaakt en die staat voor 28 december :banghead:, nu maar hopen dat ik in de tussentijd niet weer stil kom te staan :rolleyes:

hemi24

Forumguru
Was ook mijn eerste reactie, totdat ik las dat er ook nog niet echt een actie was ondernomen om een beurt in te plannen…
Dan ben je als berijder in mijn ogen ook wel een beetje laks!

harry123

Actief lid
Skoda assistance wilde niet komen,omdat de auto 19km over zijn beurt was,

Mijn auto heeft ook regelmatig storingen (komende week afspraak) maar zeker met deze kennis betwijfel ik of de volgende lease weer een Skoda gaat zijn. Als het werkt rijdt het prachtig en comfortabel, maar dit soort gedoe…

harry123

Actief lid
Was ook mijn eerste reactie, totdat ik las dat er ook nog niet echt een actie was ondernomen om een beurt in te plannen…

Als je een beurt bewust overgeslagen hebt heb je misschien een punt, maar dit mag geen gedrag zijn dat optreedt door onderhoud dat een paar kilometer te laat is. Zeker als dit een vaker voorkomend probleem is - en dat weten ze bij Skoda echt wel - is dit gewoon belachelijk, ze zouden hun excuses moeten aanbieden dat zij je met deze shit opzadelen.

EdK

Forumguru
Wat een stelletje h*fters. De arrogantie alleen al!
Ach komt me niet onbekend voor hoor !
Zat met zakelijke VW nog binnen de KM stand voor onderhoud, maar garage had verkeerd ingevuld en was volgens hun ook te laat
En dus kwam men mij ook NIET ophalen.
Zelfs geen excuus toen men erachter kwam dat mijn opgegeven KM stand klopte en dat die van hun fout was.....
Maar gelukkig heb je dan nog de verzekering met enkele keren per jaar ophalen (slepen)

EdK

Forumguru
Dan heb je toch al een paar duizend kilometer de servicemelding weten te negeren…
Ja op dashboard wel in mijn geval !
Maar als de afspraak al was gemaakt en ik maar ff nog 4 weken moest doorrijden voor men plaats had.....
En er dan evengoed nog enkele 100Km onder zitten en toch niet opgehaald worden ( 40Km ) wel het was maar goed dat ik de dag erna pas bij de dealer was !
Was niet meer pist off, maar nog wel scherp in mijn bewoording !
Maar goed dat was de Heron tijd en dat was echt een bagger tijd.....

harry123

Actief lid
Dan heb je toch al een paar duizend kilometer de servicemelding weten te negeren…

Dus het is te verwachten dat als je 19 kilometer over de kilometerstand van een beurt zit je een stekker niet meer uit je auto kunt krijgen? Volgens mij is de verontwaardiging gevoed door het feit dat je een ondeugdelijke auto krijgt en je vervolgens niet correct geholpen wordt vanwege een totaal andere reden. Ze zouden je met excuses en een goeie fles wijn moeten komen afslepen in plaats van deze quatsch.

In mijn geval wordt er moeilijk gedaan over vervangend vervoer voor een garantie-geval waar ik nu al de tweede keer voor terug moet, en wat mij enkele maanden per jaar ergernis oplevert.

Kortom een ultiem slechte beurt voor Skoda in het algemeen (en ja ik weet dat een dealer op zich soort van los staat van het merk op zich en het allemaal een centenkwestie is) en voor mij een argument om af te zien van het merk in de toekomst.

i2Paq

Senior Member
Afgaande op alle problemen met een dergelijke auto is iemand extra afstraffen omdat hij wel 19km "te laat" is een uiting van totale / complete minachting voor de klant. Laat ik de empathie / inlevingsvermogen van de servicemedewerker geheel buiten beschouwing.
Die greep namelijk elke excuus om niet te hoeven komen aan.

Geen enkele whataboutims gaat daar iets aan veranderen.

gugugal

Nieuw lid
Een hele tijd geleden is mijn stuurwiel vervangen omdat deze steeds storingen zou geven in het travel assist systeem. Probleem leek daarmee verholpen, maar het begint weer (veelvuldig) de kop op te steken. Het kan zomaar hinderden kilometers goed gaan, en daarna een drama-rit met drieduizend pingeltjes ‘storing in (dit of dat)’ en 1 seconde later werkt alles weer, om gek van te worden........
Bij mij hetzelfde probleem. Wordt er gek van!! En nog geen oplossing in zicht

Laatst bewerkt door een moderator:
Er is blijkbaar wel degelijk een grote update op komst die de problemen van Travel assist zou moeten oplossen bij de Octavia. Het vervangen van stuurwiel wordt voorlopig alvast niet doorgevoerd, zelfs niet van de stock in Tsjechië, ondanks mijn geklaag. Enige oplossing is Travel Assist laten uitschakelen door de dealer maar dat is eigenlijk zeggen: je kocht een optie maar omdat wij ze verkloot hebben moet u ze deactiveren en hebt u maar niks...
Maar goed, er is geen zicht op tijdlijn dus al bij al blijft het bij vage beloftes. To be continued...

japie101

Nieuw lid
Er is blijkbaar wel degelijk een grote update op komst die de problemen van Travel assist zou moeten oplossen bij de Octavia. Het vervangen van stuurwiel wordt voorlopig alvast niet doorgevoerd, zelfs niet van de stock in Tsjechië, ondanks mijn geklaag. Enige oplossing is Travel Assist laten uitschakelen door de dealer maar dat is eigenlijk zeggen: je kocht een optie maar omdat wij ze verkloot hebben moet u ze deactiveren en hebt u maar niks...
Maar goed, er is geen zicht op tijdlijn dus al bij al blijft het bij vage beloftes. To be continued...
De grote vraag is alleen wanneer…
Ik was zelf van de week bij de dealer voor een update naar 1896, maar die is niet beschikbaar voor mijn Octavia Combi uit juli 2021, werd mij verteld. Ik kan dat niet rijmen met anderen die wel ge-update zijn? Iemand een verklaring hiervoor?

LapNL

Actief lid
Heb eind december een afspraak staan voor het gepiep en laat die voorlopig nog maar staan. Ze hadden vorige week iig nog geen idee van een oplossing voor dit probleem. Hopelijk tzt duidelijkheid over deze update, zodat ze die direct kunnen doorvoeren. FIngers crossed! Nog even doorzetten....

coppe218

Senior Member
Balen zeg dat er zo verschillend mee om wordt gegaan. Bij mij is het na de laatste vervanging opgelost. Alweer 3000 km mee gereden zonder foutmelding of gepiep.

Bovenaan Onderaan