Hier ook meerdere problemen met het infotainment zoals:
- niet opstarten van centraal display, radio en volume zijn nog te regelen maar scherm blijft zwart.
- carplay word ontbonden bij inkomend gesprek
- apple maps wordt sporadisch weergegeven in virtual cockpit
- clima niet in te stellen, menu leeg en temperatuurknoppen vallen weg.
Al met al waardeloos, het is een fijne auto maar dit soort storingen zorgen helaas voor onnodige frustratie. Zijn er meer mensen met deze problemen.
Software: 1788
Je bent niet de enige met dit soort ellende. Mijn wagen staat nu sinds vorige week maandag in de garage en de garage had de leasemaatschappij al gebeld dat er
geen problemen zijn geconstateerd. Gelukkig heeft de balie medewerker nog een poging gedaan en direct met het instappen had hij het probleem dat er geen clima meer was.
Ik heb bijna dagelijks wel iets met het systeem, uiteindelijk mega gefrustreerd hierdoor.
De oplossing die ik kreeg "aan/uit knop 10..20 sec ingedrukt houden, het hele systeem wordt dan gereboot.
Ik heb aangegeven dat ik niet zo'n beetje iedere dag de hele zaak ga lopen rebooten/resetten.
Omdat men nu zelf dit probleem heeft gezien (mijn ruim 50 foto's en video's die ik had gemaakt waren blijkbaar niet voldoende) heeft men een protocol opgesteld en deze met hun bevindingen en werkzaamheden naar PON/Skoda-fabriek gestuurd.
Voor nu..... afwachten dus. Ik heb de leasemaatschappij laten weten dat ik tot die tijd de auto niet terug hoef.
Indien niet gerepareerd (want het is een software probleem) dan parkeer ik hem in de showroom. De leasemaatschappij staat hierin achter mij.
wordt vervolgd