Regelmatig foutmeldingen

EdK

Forumguru
Ach wij hebben GSM puk antennes op apparatuur en eens een foute zending gehad.
Na één bui regen hadden we niets anders dan problemen met diverse projecten.
Dus dat werd dagje nederland doorkruisen met 2 collega om de antennes te vervangen om weer werkend te krijgen of preventief vervangen.

Dus ja ook kun je net een slechte GPS antenne op je dak hebben.... :koffie:
 
Laatst bewerkt:

WAE

Senior Member
Volgens dealer heeft de software een update gekregen... Probleem zou gekend zijn...
Indien probleem zich terug zou voordoen moet de wagen een volledige dag binnen gebracht worden en verder nagekeken worden....( hoop dat het nu ok is):giggle:
 

niekz

Lid
@jesse_s93 Nog bedankt voor de recall check link, VIN ingevoerd, staan geen terugroepacties open.

Auto is afgelopen week naar de dealer gegaan en logeert daar al een paar nachtjes. Ik ga er vanuit dat ik een storingsvrije wagen terugkrijg :)
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Na een paar maanden zonder foutmeldingen nu de melding “emergency assist is momenteel niet beschikbaar” heb het idee na een ota update.
 

Bijlagen

  • IMG_0796.jpeg
    IMG_0796.jpeg
    1,9 MB · Weergaven: 32

Antera

Donateur
Die module gaat idd vaker stuk en staan er al veel voor bij de dealer vanwege backorder van de module. Kan zijn dat een update van de module het oplost en anders dan uitlezen en kijken naar de oorzaak.
 

Sneeuwwitje

Senior Member
Bij de dealer geweest voor diagnose. Komende donderdag komt er een nieuw stuurwiel in. Ben benieuwd of het dan is opgelost.
 

Jessedew

Senior Member
Ik zit als octavia 3 rijder, doorgaans zonder storingen, toch te kijken voor een octavia 4. Als ik het zo lees, is het echter continue storing met die dingen? of lijkt dat maar zo? oftewel, volgens mij kan ik net zo goed nog in de octavia 3 blijven rijden, bevalt prima alleen 200,000 km op de teller inmiddels en kunnen wat kosten aan gaan komen.
 
Sja.. de software bij VAG is een beetje zo-zo. Gewoon ”niet af” maar wel verkocht aan het publiek. “Ja dat fixen na gelang de tijd komt wel houding” al vraag ik me af of het bij de andere merken met dito aantal aan elektronische snufjes beter is. Daar ben je ook gewoon aan de beurt als er wat mee is. Maat van me rijd in een elektrische benz (EQA AMG line/style, dus geen echte AMG) en due had bijv al een sensor van de elektrische ruitenwisser defect. En een korlvloeistof lekkage. Die laatste schijnt ook nog eens veel voor te komen. En dan heb je het over een auto van dik… wat..? 65.000 ofzo..? Net een jaar oud.. de kwaliteitsmaatstaven lijken wel zoek bij alle fabrikanten…

maar goed, even terug naar de O4. Nu met de software 1941 heb ik geen problemen meer gehad. Binnenkort 1969 als het goed is. Ben benieuwd. Afgezien dat nu zo nu en dan mijn SOS unit reboot ( @Antera ? is dat toevallig een bekend iets?) en dat er problemen waren (of zijn?) met de travel assist werkt het voor mij, inmiddels, probleemloos. Die optie travelassist heb ik niet dus heb een ook geen last van.

Maar technisch is het volgens mij allemaal ok. Alleen die software, das een ding. En dat zou echter beter moeten. Idem voor Golf 8. Schijnt ook zo’n probleem auto te zijn met systemen.
 

Antera

Donateur
De SOS module kan soms geupdate worden en is dat probleem weg maar veelal is deze defect en moet deze helaas vervangen worden. Nieuw zon 1200 euro en 2de hands een stukje goedkoper maar net wie je het laat doen
 

Jessedew

Senior Member
thanks voor de antwoorden, en is er dan nog verschil tussen een 1.5 Etec (geen hybride) en de 1.4 phev? die phev zie ik beduidend meer worden aangeboden namelijk (heeft ook de betere optie pakketten, waardoor die er wel beter uit ziet, wil weer 18 inch velgen onder andere) en... hij moet een caravan kunnen trekken, begreep dat je dan geen geïmporteerde uit Duitsland moet nemen, of in elk geval even het rdw moet checken op toegestaan trekgewicht.
 

barretje

Senior Member
Ik ben ook aan het kijken voor een andere wagen, we kijken naar de 1.4 PHEV. Vanwege de caravan zoeken we er wel eentje met trekgewicht van 1500kg. Daar moet je dus goed naar kijken, er zijn ook auto's met trekhaak maar geen trekgewicht dus goed opletten.
Geïmporteerd uit Duitsland is geen probleem hoor als je maar op de papieren hebt staan dat hij trekgewicht heeft.
 

Bijlagen

  • trekgewicht.pdf
    137 KB · Weergaven: 7

Jessedew

Senior Member
zitten we in hetzelfde schuitje, wel bizar, wrang smaakje is dat de afschrijving erg meevalt, betekend dat de prijzen voor occassions de pan uitrijzen. Ik weet nog niet waar ik goed aan doe, behalve dat ik IV model wel mooi vind, heeft de O3 alles wat ik prettig vind. Dus hier nog 2 jaartjes in doorrijden sluit ik niet uit. Zeker niet als blijkt dat er toch nog met regelmaat storingen zijn met de O4 die je dan weer moet laten oplossen (nu nooit gedoe eigenlijk, ja wat ouderdomskwaaltjes inmiddels, maar dat is niet schokkend)
 

barretje

Senior Member
Eerlijk gezegd waren er bij mij ook twijfels, maar toch maar de knoop doorgehakt en voor een PHEV kijken. Mede dat mijn vrouw volledig elektrisch naar haar werk kan rijden met de auto wat dan weer voordelig en leuk is. Onze superb is ook nog goed maar zal dan toch plaats moeten maken voor iets anders leuks. Ook aan de ruimte in de kofferbak zal ik moeten wennen want de octavia is daar toch een stuk kleiner in. Maar eerlijk gezegd ga je dat alleen met vakanties merken en dan heb ik ook nog een dakkoffer dus eigelijk mag dat geen probleem zijn.
 

Jessedew

Senior Member
ik heb geen ervaring met de superb. (die past niet op mijn oprit) maar ik kan ook in de octavia behoorlijk wat kwijt, gaan 2 mtb's plat in met 1 het wiel eruit. 2 racefietsen kan ook en kunnen er nog 2 personen achterin zitten. Met vakanties gaat dat bij ons ook prima. Superb is nog slapper geveerd dan de octavia volgens mij?
in het geval het een PHEV wordt kunnen wij ook de meeste ritjes elektrisch rijden. Gebruiken auto niet eens dagelijks (vrouw werkt meestal in dorp en ik heb nog een motor voor woon-werk) maar moet ik wel weer een laadpaal laten plaatsen (heb al zonnepanelen en een oprit dus dat kan dan wel gewoon gelukkig)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de phev rs met 245pk is volgens mij nooit geleverd geweest in NL dus dat is net als de mijne veelal import. En ja: en moet je kijken als het van belang is wat het trekgewicht is bij de rdw. Zo ook bij mij 0 kilo. Voor mij geen probleem maar kan me voorstellen voor andEre wel. De reguliere 204 pk is wel geleverd in NL maar vrij kort dacht ik.. dus kijk bij de rdw naar trekkend gewicht. Is dat 0: laat staan. Want je krijgt die trekhaak er achteraf niet op. Niet met papieren iig.

verder de e-tec. ja, das de mild hybrid, dus die is wat zuiniger maar daar kun je dus niet elektrisch mee rijden.

o en jesse. Pas op voor Peter met je citeren ;)
 

Jessedew

Senior Member
haha, ik zal eens uitkijken dan :D mja wel handige tips, voor je het weet heb je anders een auto gekocht die niets mag trekken ;) al zal het geen RS worden, als brave huisvader.
 
Had heel even kortstondig ”ohneee.. nee het zal toch niet héh” moment;

Mijn RS iV is van Poolse import. Nu had ik eerder in t verleden gedoe met dat de updatemeldingen maar niet weg bleven, die kwamen na het wissen steeds terug. Om dat te verhelpen wisselde ik even van taal. Gevolg daarop was meteen geplof en gekraak uit de SOS speaker. Of het echt samen hangt, geen idee. Maar na vandaag 3x een reboot van dat ding te hebben gehad dacht ik van: ik fabrieksreset gewoon het infotainment. Ding komt dan terug online in het Pools. Zou eigenlijk ook wel willen veranderen… waar zit de programering voor de standaard taal? Moet toch te coderen zijn..

Dus de reset gedaan. En toen kwam het: ik moest me aanmelden als hoofdgebruiker. Dus ik druk daar op: “App kon niet worden gestart
ik denk neeeeeeeeeeee… nee nee nee daar gaan we weer.. t zal niet heh… maar nee. Gelukkig. Bij tweede keer drukken ging ie wel door en moest ik met de twee sleutels aan de gang..

pff.. nou. Ben benieuwd of die SOS nu nog steeds blijft rebooten..
 
Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan