Regelmatig foutmeldingen

Berghuis

Donateur
@vwracing 22 april ben ik daar ook geweest in Veenendaal bij Vallei. Zolang je geen klachten hebt bij 1941 zullen ze 1969 niet installeren. Op basis van productiedatum zal volgens mij 1969 wel komen, wellicht als je Octavia van 2023 is dat die via OTA komt. De mijne is van juni 2023, geen klachten met 1941 en zie vanzelf wel wanneer 1969 binnenkomt.
 
  • Leuk
Waarderingen: WAE

WAE

Senior Member
Mijn Octavia van mei 2023 nu ook 1941. Enkele kleine problemen , verder ok. Ben benieuwd wanneer update naar 1969 komt.( of moet dit via dealer??).
 

EversR

Nieuw lid
@Disaster-Master @Detlev
Het is gelukt. Hoofdgebruiker toekennen werkt, en ik zie nu ook de shop in het menu. Skoda Connect app werkt ook.
Ik had versie 1810. Op advies van @Rainesh heb ik eerst 1899 geflashed, en daarna 1969.
Vervolgens heb ik gebruiker(s) gewist en fabriekinstellingen teruggezet. Auto afgesloten en 10 minuten later teruggekomen.
Gebruiker weer toegevoegd en toen kon ik hoofdgebruiker wel toekennen.
Dank voor de hulp.

P.S. Direct hierna kreeg ik ook nog een kleine OTA update trouwens. In the changelog staat dat het een bug met gebruikers toevoegen oplost :LOL:
 
Heb daarstraks voor ruim een half uur de massakabel van in de kofferbak er af gehad. Maar geen resultaat. Blijft maar roepen dat de parkeersensoren/manoeuvreer optie het niet doet evenals de ACC die niet beschikbaar is.
"Lost communication with parking assist controle module "A" (code U015900).

Dinsdag volgende week staat de afspraak. Dan moeten ze het daar maar oplossen.
De foutcode's kan ik niet wissen; die blijven gewoon staan.
Kreeg zondag avond ook weer de melding met naar huis rijden dat de motor langdurig moet draaien..

Geen idee waar die melding vandaan kwam. Nu was de hybride accu leeg, 1%, dus dat zou kunnen.
Heb hem laten laden tijdens het rijden tot pakweg 50%.. op een gegeven moment de melding niet meer gezien.
Heb daarstraks de accu nog even gemeten. Heb toch maar gewoon ook even de afdekkap van de accu eraf gehad (bij de PHEV zit de loodaccu achterin in de vloer van de kofferbak) en daar even mijn 100 A "broodrooster" tester op gezet.
Onbelast 12,8 volt, belast met 100A 11,1V dus dat is in orde.
 
Vandaag, zonder enige verbruikers aan, wedeeom de melding langdurig draaien noodzakelijk…
ging ff naar de super., en dat kon dan alleen op de terugweg weer in emodus… vreemd hoor.. ding heeft echt zn eige leven..

hybryde accu was gewoon vol; 94%.. 12v accu ook.. heb afgelopen zaterdag+zondag nog 2x 200km snelweg gereden..
 

jesse_s93

Forumguru
@Disaster-Master jij hebt ook een RS iV toch? De melding over langdurig draaien lijkt gelinkt te zijn aan de accu, want waarom zou de motor anders langdurig moeten draaien? Het vreemde is wel dat je aangeeft dat de accu gewoon goed is. Het is wel zo dat ik al meerdere posts heb gelezen over de RS iV waarbij de 12V accu leeg wordt getrokken en je vervolgens de auto ook niet meer kunt starten. Ik dacht dat @Berghuis dat ook had gehad (ook RS iV) en op Briskoda heb ik daar ook meerdere verhalen over gelezen. Ik heb die verhalen nog niet gelezen bij de gewone Octavia iV.

Hardop denkend kan ik alleen de sound actuator bedenken wat anders is ten opzichte van de reguliere iV (elektronisch gezien), plus dat de RS iV meer vermogen heeft. Daarvan kan ik me echter niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft. OF zit er wellicht softwarematig iets niet goed in de battery control module? Als ik de auto uitlees zie ik namelijk dat de 12v accu wordt bijgeladen vanuit de HV-accu. Die module zou er dan ook voor moeten zorgen dat de 12v accu niet te laag komt.

Staan er nog terugroepacties uit voor jouw auto? Ik heb vorig jaar twee terugroepacties uit laten voeren toen ik hem ontving, die van de travel assist en een voor de gateway/BCM. De laatste onder code 27J6, dacht ik.

Update: In dit topic wordt ook gerefereerd naar een recall onder 27J6 met TPI 2065641. Wellicht dat je hier iets mee kunt, in samenwerking met de dealer: Zojuist gecheckt: Mijn Octavia iV zit op software versie 7310 voor de Gateway (productie dec 2020).
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de aanvulling Jesse. Mijn gateway zit ook op 7310.
Zal dit ook op de lijst zetten wat ik ff uit print en in de auto klaarleg.
Travelassist zit niet op de mijne.

Ga nu dit keer naar wittebrug de lier. Ben een beetje klaar met de super ongeïnteresseerde houding van dat figuur achter de balie in Honselersdijk.. hopelijk gaat het hier beter..
 

Berghuis

Donateur
@jesse_s93 en @Disaster-Master Ik heb inderdaad ook een lege 12v accu gehad en kon toen helemaal niets meer. Echter heb heb ik vooraf geen melding gehad om de motor langdurig te moeten draaien. Ik kon overigens de 2 weken ervoor überhaupt de accu nergens opladen (granny of laadpaal) omdat de vergrendeling niet werkte (nadat de 12v accu leeg was en weer tot leven was gebracht kon ik weer laden). Daardoor dus 2 weken lang alleen maar op de motor gereden eigenlijk.
 
Auto bij de dealer neergezet. Heb een log van de storingscodes geprint, foto’s erbij van het meten van de accu, verhaal met tekst erbij.. doorgesproken met de monteur.. We gaan t zien.. Ben benieuwd wat er uit komt. Afgezien van een factuur..
 
Parkeermodule: daarvan bleek de stekker niet goed vast te zitten. Is niet iets wat vanzelf loskomt, en ook niet iets waar je per ongeluk tegenaan komt met je voeten. Hij zit namelijk ergens achter de pedalen.

Stekker vast gezet. Probleem opgelost.
Voor wat betreft de OAA2 update voor de OCU; dat kon wel; maar dat zou 2 uur duren a dito arbeid kosten. Gezien hij het de laatste tijd probleemloos doet laat ik het even zo.

Zag wel een procedure op papier met hoe het moest, met meerdere modules die eerst moeten met SVM codes erbij ook. Mocht het toch weer terug komen dan vraag ik daar gewoon even een kopie van en contacteer ik rainesh om het te doen. Als… tzt..
 
Na de update van @Rainesh heb ik vrijwel geen problemen meer.

Heel af en toe vraagt de voice assistent hoe hij mij kan helpen vanuit het niets (door je waffel te houden beste assistent).

Maar ook ik heb in het verleden mogen spelen met zekeringen en zo, net zoals @Disaster-Master

Veel van de hulp systemen gebruiken natuurlijk de akoestiek/geluid systemen. Ik merk dat als er daar iets fout zit er een hele reeks dingen uitvalt.

Maar ik zou toch denken dat we nu vrijwel alles hebben gezien, en voor vrijwel alles wel een oplossing weten. Misschien een idee om een sticky te maken met bekende problemen en de daarbij behorende oplossingen?
 
Bovenaan Onderaan