@Disaster-Master jij hebt ook een RS iV toch? De melding over langdurig draaien lijkt gelinkt te zijn aan de accu, want waarom zou de motor anders langdurig moeten draaien? Het vreemde is wel dat je aangeeft dat de accu gewoon goed is. Het is wel zo dat ik al meerdere posts heb gelezen over de RS iV waarbij de 12V accu leeg wordt getrokken en je vervolgens de auto ook niet meer kunt starten. Ik dacht dat
@Berghuis dat ook had gehad (ook RS iV) en op Briskoda heb ik daar ook meerdere verhalen over gelezen. Ik heb die verhalen nog niet gelezen bij de gewone Octavia iV.
Hardop denkend kan ik alleen de sound actuator bedenken wat anders is ten opzichte van de reguliere iV (elektronisch gezien), plus dat de RS iV meer vermogen heeft. Daarvan kan ik me echter niet voorstellen dat dat er iets mee te maken heeft. OF zit er wellicht softwarematig iets niet goed in de battery control module? Als ik de auto uitlees zie ik namelijk dat de 12v accu wordt bijgeladen vanuit de HV-accu. Die module zou er dan ook voor moeten zorgen dat de 12v accu niet te laag komt.
Staan er nog terugroepacties uit voor jouw auto? Ik heb vorig jaar twee terugroepacties uit laten voeren toen ik hem ontving, die van de travel assist en een voor de gateway/BCM. De laatste onder code 27J6, dacht ik.
Update: In dit topic wordt ook gerefereerd naar een recall onder 27J6 met TPI 2065641. Wellicht dat je hier iets mee kunt, in samenwerking met de dealer:
So the latest in a catalog of issues since i've had this Octavie PHEV estate is the following message in the centre console and where the speedo is : "Engine needs to run for longer" along with a graphic of a car with an exclamation mark The message pops up for around 6 or so seconds before it di...
www.briskoda.net
Zojuist gecheckt: Mijn Octavia iV zit op software versie 7310 voor de Gateway (productie dec 2020).