Regelmatig foutmeldingen

Michael1980.

Nieuw lid
Onze auto staat weer bij de garage. Tijdje geleden hebben ze alles geupdate wat er te updaten was. Ook hebben ze toen de SOS module vervangen. De meeste storingen leken opgelost. Alleen volume gaat nog steeds vanzelf harder en zachter. En flikkeringen merkbaar lampjes dashboard en entertainmentsysteem. Vandaag hebben ze gezegd dat ze morgen het infotainmentscherm gaan vervangen. Ook weer nieuwe update die beschikbaar is zouden ze erop zetten dat zou het volumeprobleem moeten oplossen. Ben benieuwd. Ben al stiekem aan het kijken voor een andere auto aangezien mijn vertrouwen in de auto niet beter word.

jesse_s93

Forumguru
@Michael1980. voor het flikkeren van de lampjes naast het virtual cockpit is een simpele software update van het virtual cockpit de oplossing van het probleem. Staat bekend als TPI 2068282(.3). Jouw dealer zou moeten kunnen zien of deze van toepassing is op jouw wagen op basis van de software versie van de virtual cockpit.

Het steeds harder worden van het volume blijft een lastig probleem. Ik heb het enkele keren in de zomer gehad (dat de radio zelf aanging, niet het volume harder) maar nu geen enkel probleem meer. Het lijkt gerelateerd aan de warmte. Bij een aantal Octavia's zijn derhalve de schermen (inclusief de touchbalk) vervangen. Of dit een definitieve oplossing is zullen we later pas weten. Ik hoop dat het scherm vervangen voor jou ook de oplossing is. Houdt ons op de hoogte.

Rainesh

Forumguru
@Michael1980. voor het flikkeren van de lampjes naast het virtual cockpit is een simpele software update van het virtual cockpit de oplossing van het probleem. Staat bekend als TPI 2068282(.3). Jouw dealer zou moeten kunnen zien of deze van toepassing is op jouw wagen op basis van de software versie van de virtual cockpit.
..... Ik hoop dat het scherm vervangen voor jou ook de oplossing is. Houdt ons op de hoogte.
Scherm zelf is ook te updaten he....

Laatst bewerkt door een moderator:
In de facelift had ik gisteren toen ik instapte ook ineens een hoog volume. Toen ik ging rijden werd het weer lager. Is dat met een update op te lossen? Dat soort dingen zijn wel vervelend.

Ook al een aantal keer dat de KESSY het niet deed bij de walk away functie. Ook niet handig, aangezien je nu echt moet luisteren of de auto wel dicht is.

Soms is vooruitgang niet echt vooruitgang...

WAE

Senior Member
Misschien een domme vraag... Worden deze updates automatisch geïnstalleerd? Of moet men hiervoor op vraag zelf bij de dealer langsgaan?

Patron

Senior Member
Dealers doen het liefste niets dat kost ze het minste. Doorgaans sneller om het zelf te doen of hulp vragen aan Rainesh of Antera

Antera

Donateur
Misschien een domme vraag... Worden deze updates automatisch geïnstalleerd? Of moet men hiervoor op vraag zelf bij de dealer langsgaan?
Worden ze zeker niet en ook niet standaard als je naar de garage gaat. Zal pas gebeuren als jij klachten meld en ze dan niet te eigenwijs zijn en dit doen

of bij iemand langs gaan die dit ook kan doen maar beste is altijd via de dealer en zeker als het nog garantie betreft

• Leuk
Waarderingen: WAE

mothergoose

Actief lid
Ik heb ook best veel problemen, is mijn eerste van de vier Octavia's die ik liever zie gaan dan komen.
- Front Assist geeft meerdere malen per week de melding dat hij het niet doet
- Het infotainment systeem slaat op hol, doet SOS oproepen, breekt deze weer af en stopt er pas mee als ik de auto uit doe
- Mijn dak wil niet meer open, en als deze toch open is, wil hij niet meer dicht
- Met de fietsendrager achterop heb ik de hele weg meldingen in beeld over Side Assist die niet werkt, en krijg een melding over corrigerend remmen wat niet zou werken
- De bestuurdersdeur kraakt in de rubbers

Ben bij twee dealers geweest voor het dak, twee maanden geleden al. Beide hebben pas in januari tijd.
Binnenkort maar weer eens naar een dealer gaan

Laatst bewerkt:

Antera

Donateur
Dak is nieuwe module waarin ook je lampje zitten en kan tevens je problemen met de SOS module oplossen.

Daarnaast kan de oplossing SOS module ook zijn het update van de module of soms vervangen van de module achter de tellerklok.

Infotainment kan de update ervan dit probleem oplossen

Trekhaak klinkt als later geplaatst en niet goed gecodeerd. ( Kan ik voor je doen)

jesse_s93

Forumguru
@Rainesh mijn opmerking over het scherm ging over het infotainmentscherm wat ze in zijn Octavia gingen vervangen, niet over het virtual cockpit. Dat is zoals ik zei met een simpele software update op te lossen. Ik weet dat het scherm van het infotainment ook een HW en SW-versie heeft, dus dat dat wellicht ook mogelijk te updaten is, maar als de dealer zijn scherm vervangt, hoop ik voor hem dat de vervanging (en dan ook hopelijk laatste SW-versie) voor hem de oplossing biedt.

Om verwarring te voorkomen, heb jij al eens het scherm van het infotainment geupdatet en zo ja, wat waren daarvan de resultaten met betrekking tot zelf harder/zachter gaan van volume en aan/uit uit zichzelf?

Rainesh

Forumguru
@WAE ga je het zelf installeren of laten installeren? We hebben anders 2 collega's in België zitten.

@jesse_s93 laatst bij een Formentor het scherm geupdate omdat die wat kuren had. Na de update alles opgelost. Dat was een update van het infotainment systeem, niet de VC.

Laatst bewerkt:
Ale vooruit, vanavond de allereerste keer "noodoproep werd blablabla" plotseling werd de noodoproep in gang gezet... Storing front assist zou volgens de garage defecte radar zijn, gelukkig nog niet besteld, verkoper gebeld omdat dit in garantie moet zijn en vond dit niet zo prettig. Ging zijn vertrouwde garage contacteren, zou misschien update nodig zijn of herkalibratie ... Ging me trg bellen en iets laten weten. Vallen al deze mankementen/problemen op te lossen of is dit een straatje zonder einde? En gaat het elke maand wel iets zijn aan de wagen...

Bovenaan Onderaan