Regelmatig foutmeldingen

Michael1980.

Nieuw lid
Inmiddels hebben ze de Skoda nagekeken in Breda. Ze gaan over twee maanden al de SOS module vervangen. Ik hoop dat dan de problemen opgelost zijn. Het volume gaat op dit moment steeds automatisch harder of zachter zou dat dan ook opgelost zijn?
 

Michael1980.

Nieuw lid
Het is pas een week geleden maar dat is ook volgens dit forum wel de oplossing
Als de nieuwste update erop staat en probleem is er nog steeds dan zou het het regelapparaat zijn. Die is dus vervangen maar kan er nog niks van zeggen gezien het zo kort geleden is
Nog steeds geen nieuwe storingen gehad?
 

Chrisjemol

Forumguru
Nee. We zijn vorige week zondag naar kroatie vertrokken. 2 dagen over gereden maar geen centje pijn.
Rest vd week heeft hij op de camping nagenoeg stilgestaan, enkel 2 korte ritten.
Maar er is helemaal niks vreemds gebeurd!
Lijkt er op geholpen te hebben
 

jesse_s93

Forumguru
Gisteren liep ik naar de auto en stond bij mij ook de radio aan. Tijdens het rijden ging de radio meerdere keren aan en en uit en hoorde ik ook het klik-geluid alsof je de balk aan-uit knop aanraakt. Nu weer even goed schoongemaakt en hopelijk blijft het weg.

Ik zag al wel op deze site dat ook enkel de aanraakbalk wordt aangeboden voor vervanging (https://www.cars-equipment.com/en/shop/lcd-display-7/csh00078785-panel-sub-skoda-octavia-4/). Ik heb namelijk niet het idee dat er iets is met het touchscreen/display, maar dat het puur vanuit de touchbalk komt onder het display. Mocht het nu weer terugkomen overweeg ik om deze te vervangen.
 

hemi24

Forumguru
Bij de ID.3 af en toe ook problemen met de radio-unit; lijkt ook daar met hoge temperaturen samen te hangen.
 

dhaijtink1993

Nieuw lid
Hallo,

Vorig jaar begonnen de problemen met mij Skoda Octavia uit 2021:

Storingen:
- Storing aandrijfsysteem
- Storing start stop systeem
- Storing snelheidsregelsysteem (cruise control)

Is bij de dealer geweest, software geüpdatet en is driekwart jaar goed gegaan.

Sinds kort weer dezelfde storingen en weer is de software geüpdatet.
Dealer gelijk gebeld en gaat weer terug en dan gaat PON meekijken om tot een oplossing te komen.
Mijn auto is dus in nog geen jaar tijd al 3 keer bij de dealer geweest.

Is hier iemand met dezelfde storingen en wat is er aan gedaan bij jullie?
 

Antera

Donateur
@Patron voor zijn storingen moet hij helaas iets verder gaan zoeken of de dealer. Dit is geen simpelere software issue helaas. De grote vraag is meer wat zijn de storingen die uitgelezen worden ten tijde van de meldingen
 

Chrisjemol

Forumguru
Helaas zijn de problemen na vervangen regelapparaat niet opgelost…
Gisteren weer continu crashen
Zie het al omdat de navigatie kaart ineens weg is en er ‘wachten alstublieft’ in beeld komt…

Vandaag maar weer een afspraak gemaakt…. Is dan de 4e keer voor zelfde probleem
Ze zullen wss die update, die ‘niet kon op dit chassisnr’ er toch maar op moeten zetten

Hele fijne wagen maar dit systeem is met voorsprong de allerslechtste die ik ooit in een auto heb gehad
 

dhaijtink1993

Nieuw lid
Gisteren de auto weer opgehaald bij de dealer, lampjes branden sinds een paar dagen niet meer.
Ze hebben de auto uitgelezen maar konden niet verder wat doen omdat die niks aan gaf.

Nu in afwachting van PON om te kijken wat er moet gebeuren, vanmiddag gingen alle lampjes weer aan van de 3 storingen en dit gemeld.

Word er inmiddels niet goed van
 

dhaijtink1993

Nieuw lid
Vandaag teruggebeld door Skoda.
PON adviseert om de kabelboom na te kijken op eventueel een kabelbreuk, dus volgende week woensdag gaan ze er weer naar kijken.

Zijn er nog meer mensen waar die ook na is gekeken en wat is jullie ervaring hiermee?
 

waterhoen

Nieuw lid
@Rainesh @Antera ik zou heel graag de nieuwste software installeren. Zit al een hele tijd op 1941, maar sinds een update door de garage ivm flikkerende streepjes van stroom en benzinemeter, heb ik weer een ánder probleem. ongeveer elke 3-5 minuten een ‘spike’ in t geluid van de radio (lijkt haast een heel kort testbeeld-geluid - voor de oudere lezers), en laatst twee keer geen piepjes van de parkeersensoren (en knop op display om geluid aan te zetten werkte niet). Hoor heel graag hoe ik aan de nieuwste update kom.

Alvast bedankt!
 
Bovenaan Onderaan