Reparatie 1.8 tsi ivm hoog olieverbruik

andrehj

Forumguru
Je vermeldt niet hoeveel olie je auto tot nu toe heeft verbruikt. Je weet toch wel ongeveer hoeveel flessen je hebt gekocht?

Verder staat je post in het verkeerde topic. Dit is een topic van @RogerS , die zijn motor laat repareren bij Hartog. Jouw post is veel beter op zijn plaats in het topic over de Radar uitzending. Misschien dat een mod dit even kan corrigeren.

Laatst bewerkt door een moderator:

Spierings

Forumguru
Vraag me ook af wat het nut van het plaatsen van de mail is. Je hebt duidelijk geen problemen omdat er maar een enkele keer is bijgevuld en je netjes antwoord op je vragen hebt gehad. Bovendien is het plaatsen van alle gegevens niet erg netjes.

Motorcode staat trouwens netjes in het boekje, onder de motorkap en op de sticker in de kofferbak....

Elza

Nieuw lid
Nee Roger niet echt. Maar deze mail wordt bewaard voor als onze auto op gegeven moment wel veel olie begint te verbruiken. We hebben ons trouwens aangesloten bij die advocaat welke bij Radar was! Wat ik ook nog bedacht is, omdat onze auto ook van een Lease maatschappij is geweest, zou het kunnen dat onze Skoda al problemen gaf, en misschien hebben ze toen al reparaties uitgevoerd... Staat natuurlijk niets van in het onderhouds boekje, daarin staat alleen de aflevering in 2011, en de eerste beurt. En als ik mij goed herinner nog een onderhoudsbeurt in 2013. Het is dus maar een veronderstelling. PON heeft nog niet gereageerd, kregen na verzending van de mail een standaard mail dat ze binnen drie dagen zouden reageren. Dat zou dan morgen moeten zijn... Zal ons benieuwen, verwachten ook daar niets van. Laat de advocaten hun werk maar doen!

Elza

Nieuw lid
Ehhh... Spierings... Rectificatie: NOG geen problemen! En zie verder het antwoord van RogerS. En het motortype genoemd in Radar staat nergens. Trouwens ik stond verder niet stil bij de adresgegevens van de dealer, die mee gekopieerd waren. Die hadden er inderdaad niet bij gehoeven. Fout van mijn kant.

hemi24

Forumguru
@Elza : volgens mij KUN je geen aanspraak meer maken op coulance als je met een km-stand van 80+25k maar 3 vermeldingen in je serviceboekje hebt staan (Afleveren+2 servicebeurten)!
Of heeft jouw auto een seviceinterval van meer dan 30k...?!?

Spierings

Forumguru
@Elza die advocaten kunnen niks voor je betekenen als je NOG geen problemen heeft. Ze gaan echt geen goede auto repareren.

Als hij al eens gerepareerd is zal de dealer dit ook kunnen vertellen. Deze kunnen reparaties terug zoeken.

Aan die mail heb je ook helemaal niks, geen rede om die te bewaren... Staat zoizo niks in belastend in.

Zo lang je geen problemen hebt heeft het geen zin om je druk te maken. Dat zie je wel als het zover is, je maakt je toch ook niet druk om je distributie ketting en inlaat vervuiling.
Als hij gaat verbruiken zal je toch eerst het traject van olieweging in moeten gaan wil je ergens recht op willen krijgen. Daarnaast hangt het ook af hoe oud de wagen us., ooit houd het een keer op.

Laatst bewerkt:

Elza

Nieuw lid
Spierings, ook als je schade kunt VERWACHTEN, kun je je aanmelden. Want wat dacht je van de waardevermindering van onze Skoda's?! Want wie durft er een Skoda te kopen met het risico op ellende? Zie deze tekst van hun site:

"Bent u eigenaar (of eigenaar geweest) van een auto met de volgende motor; 2.0 TFSI; 1.8 TFSI; 2.0 TDI 134 KW, 1.4 TFSI of 1.6 TFSI uit de bouwjaren 2009 t/m 2012, en heeft u op enig moment schade geleden door verhoogd olieverbruik, of verwacht u deze schade nog te leiden, dan kunt u deze schade nu claimen.

Uw schade kan bestaan uit o.a. de betaling van de reparatie, diagnose en olieweging, de kosten voor motorolie en/of waardevermindering van de auto. De motoren zijn gemonteerd in auto’s van het merk AUDI, VOLKSWAGEN, SEAT en Škoda."

Maar wij houden het hierbij... Als we mazzel hebben heeft onze Skoda of bij de Leasemaatschappij al schade gehad en is het al verholpen of onze Skoda gaat de problemen niet krijgen. Maar zoals je kunt lezen bij notabene de topic starter, zijn Skoda kreeg ook pas problemen bij dik over de 100.000 km op de teller! In ieder geval kunnen we niet om de waardevermindering heen en Stichting Audiclaim wil als ze VW Group net zover krijgen als in Amerika is gebeurd, ook die aan de deelnemers uitbetalen. Dus voor 25 euro kan het voor ons geen kwaad.

Ik wens ieder van jullie die de verdachte Skoda's rijden toe dat je geen problemen gaat krijgen zoals Topic starter en vele anderen!

Elza

Nieuw lid
Wie heeft het hier over coulance hemi24?! Daar hebben wij nooit om gevraagd... Onze auto verbruikt wat olie, en onze onderhoudsdealer kan er niet meer mee dan in hun mail geschreven. Zij kunnen net als wij geen koffiedik kijken of onze auto onder de missers valt of niet. Wij hebben ook alleen maar gevraagt zoals je in onze mail aan hen kunt lezen of ze ons konden vertellen of onze Skoda de beruchte TFSI motor voorin heeft liggen.

RogerS ik wens je na reparatie betrouwbaar rijplezier! Want het blijven mooie wagens en fijn om in te rijden. Als je die reparatie zelf moet betalen kun je je ook aansluiten bij Stichting Audiclaim, want niet geschoten is altijd mis. Als zij hun doel bereiken krijg je je geld terug.

hemi24

Forumguru
@Elza : dus je brief aan de dealer is net zoiets als een telefoontje naar Piet Paulusma met de vraag of de kans bestaat dat het morgen gaat regenen in je achtertuin..?!?

Mag het misschien niet zeggen, maar typische Kassa-kijker

@RogerS wat was de mening van Hartog over de afzetting bovenop jouw cilinders?

RogerS

Forumguru
@Elza : dus je brief aan de dealer is net zoiets als een telefoontje naar Piet Paulusma met de vraag of de kans bestaat dat het morgen gaat regenen in je achtertuin..?!?

Mag het misschien niet zeggen, maar typische Kassa-kijker

@RogerS wat was de mening van Hartog over de afzetting bovenop jouw cilinders?
Ik zal hem dat zaterdag vragen. Ik heb zojuist foto's ontvangen van het blok met nieuwe zuigers. Deze zal ik straks posten.

Helaas geen foto's van de vervuilde kleppen. Deze heeft Pedro nog schoon gemaakt.

Elza

Nieuw lid
Tis goed hoor hemi24! Zoals jij zegt... Ik hoor in het vakje 'typische Kassa-kijker'... :maakmegek:

RogerS

Forumguru
Die zal ik zaterdag wel maken. Op de website van Hartog staat "Tevens bewaren wij de oude onderdelen tot u de auto ophaalt om deze samen te bekijken en de uitgevoerde werkzaamheden te bespreken.".

Ik zal ze waarschijnlijk meenemen misschien heb ik ze naderhand nog nodig voor een rechtszaak.

es2

Lid
@RogerS : Allemachtig wat een bende. Is er geen schade aan de turbo?
Ik zou een gespecificeerde rekening vragen en de oude onderdelen inderdaad goed bewaren voor een rechtszaak. De auto zal wel weer als nieuw rijden qua motorvermogen. Succes ermee.

plaza

Forumguru
Ook mijn vorige Superb 1.8 tfsi uit 2010 gebruikt heel veel olie.
Ik heb hem verkocht met 85.000 km op de teller en er was op dat moment een normaal olieverbruik van 1 liter op +/- 7000 km.
Nu hoorde ik van mijn garage waar de auto nog steeds in onderhoud is dat bij kilometerstand 125.000 het olieverbruik nu 1 liter op 1500 km is.

Bovenaan Onderaan