Ieder bedrijf heeft zijn eigen methoden en insteek. Wij zijn voor het beschermen van software, daar zit veel research in en dat wil je als ontwikkelaar afschermen, dat is prima.
Het veranderen van softwarenummers heeft dat effect tot bepaald hoogte, maar maakt het updaten van regelapparaten voor dealers onmogelijk. zij kunnen alleen updaten als de artikelnummers kloppen en er daadwerkelijk een update beschikbaar is. Updates zijn soms onzin, maar soms ook noodzakelijk en en een verbetering, vandaar dat wij daar niet voor kiezen, bovendien is het updaten van een reeds aangepast regelapparaat nooit een probleem voor de originele apparatuur. De tijd dat regelapparaten "crashten" tijdens updates stamt nog uit het ABT-tuning tijdperk, waarbij dat inderdaad gebeurde.
In sommige gevallen zijn er problemen met de basisafstellingen bij mechatronics, bekend fenomeen, zijn TP's over en updates voor beschikbaar. Maar dan moet dat wel kunnen natuurlijk, als dat niet kan heb je dus een probleem als dealer bijvoorbeeld nadat bijvoorbeeld de accu los is geweest en je opnieuw wilt instellen/adaptie en hij stopt halverwege waarna je met een niet functionerende bak zit.
Dit grapje heeft ons veel tijd en geld gekost, jammer maar helaas, voor ons een wijze les om het niet meer zo te doen. Als de bak is aangepast, of de motor, dan moeten wij een slag om de arm houden om niet de dupe te worden van aanpassingen die in onze optiek technisch ongewenst zijn.