Om weer even naar de oorspronkelijke discussie te gaan. Wel of geen reservewiel? Ik heb binnenkort een Yeti 1.8 Tsi 4x4 met een noodreparatieset. Ik heb bewust niet gekozen voor een reservewiel met alle bagageruimte verhogingen. Na alle meningen in dit draadje, lijkt mij echter een winterband en/of zomerband afhankelijk van het jaargetijde toch wel een zekerheidsoplossing. Dus mijn oplossing is een reserve gewoon rechtop in de bagageruimte al of niet voorzien van een hoes. Wie heeft er nog suggesties hoe e.e.a. te bevestigen? Gewoon met de bagage-rail die aanwezig is of niet. Suggesties?
Ik weet eerlijk gezegd niet hoe anderen dat doen. Ik heb gewoon het reservewiel erbij genomen, beter mee verlegen dan om verlegen. Het is, zoals Andrejh schrijft, inderdaad een slagje kleiner dan het orginele rubber en ligt goed in de kofferbak. Je zou hem wel rechtop kunnen zetten en past dan onder de hoedenplank. Op een Duits forum al eens een foto gezien hoe iemand zijn 4 winterbanden in de kofferbak kwijt kon (17", die kofferbak was daarna wel vol trouwens...).
Je zit nog wel even met je krik die dan los door de kofferbak schuift. Een band zonder krik werkt immers niet. Die zou je eventueel in plaats van de reparatieset in dat vakje onderin kunnen leggen.
Als je trouwens je 1.8 4x4 als Alldrive uitvoering krijgt (?) heb je er overigens een reservewiel EN een bandenreparatieset bij, dat stond immers op de website vermeld dus moet die ook zo geleverd worden... Dan heb je dus gewoon de keuze wat je doet, wel zo handig!
Bij het reservewiel kun je namelijk het wiel en de toebehoren (=handige bakken) er gewoon uit halen en krijgt je gewoon weer een "vlakke vloer" en meer kofferruimte, de bandenreparatieset gaat dan gewoon in het vakje onder de laadvloer.