Alwin
Lid
Dat het fenomeen terug komt/erger wordt met het dak open herken ik wel.
Ik ben o.a. daarom benieuwd of de klachten inderdaad vanuit de schokbrekers komen.
Feit is dat als je stilstaat en de auto draait stationair, het net lijkt of er dan druk opgebouwd wordt.
Ik zou heel goed kunnen dat het komt omdat er iets (achterklep bv) mee gaat staat trillen in een lage frequentie en dat dat een drukgevoel geeft.
Tijdens het rijden op ongelijkmatig wegdek krijg je dan extra drukstoten. Het kan zijn dat andere schokbrekers dat dan verminderen, maar ik denk dat alleen een gevolg wegneemt en wellicht niet de oorzaak.
Tenzij de schokbrekers ook bij stilstand en langzaam rijden ook de lage frequentie trilling doorgeven.
Dit weekend stond mijn auto stationair te draaien en het passagiersportier werd op gezet. Een zwaar geluid ging door de hele auto. Misschien dat de achterklap dan nog makkelijker kon gaan staan vibreren, maar het was wel opmerkelijk. Feit blijft dat het losser zetten van de achterklep e.e.a vermindert. Ik weet niet meer of ik het al eerder had vermeld, maar ik heb zelfs de sleufgaten van de vanghaak groter gemaakt om de klep nog iets losser te kunnen zetten. Dat scheelde toch weer iets.
Je zat er ook aan te denken of de motorsteunen of zo vibraties doorgeven aan de carrosserie.
Ik zal toch ook eens kijken wat voor een schokbrekers er bij mij onder zitten.
Kortom, ik blijf er nog wel mee bezig, want ik blijf erbij dat je heel veel auto hebt voor een zeer goede prijs.
Ik ben o.a. daarom benieuwd of de klachten inderdaad vanuit de schokbrekers komen.
Feit is dat als je stilstaat en de auto draait stationair, het net lijkt of er dan druk opgebouwd wordt.
Ik zou heel goed kunnen dat het komt omdat er iets (achterklep bv) mee gaat staat trillen in een lage frequentie en dat dat een drukgevoel geeft.
Tijdens het rijden op ongelijkmatig wegdek krijg je dan extra drukstoten. Het kan zijn dat andere schokbrekers dat dan verminderen, maar ik denk dat alleen een gevolg wegneemt en wellicht niet de oorzaak.
Tenzij de schokbrekers ook bij stilstand en langzaam rijden ook de lage frequentie trilling doorgeven.
Dit weekend stond mijn auto stationair te draaien en het passagiersportier werd op gezet. Een zwaar geluid ging door de hele auto. Misschien dat de achterklap dan nog makkelijker kon gaan staan vibreren, maar het was wel opmerkelijk. Feit blijft dat het losser zetten van de achterklep e.e.a vermindert. Ik weet niet meer of ik het al eerder had vermeld, maar ik heb zelfs de sleufgaten van de vanghaak groter gemaakt om de klep nog iets losser te kunnen zetten. Dat scheelde toch weer iets.
Je zat er ook aan te denken of de motorsteunen of zo vibraties doorgeven aan de carrosserie.
Ik zal toch ook eens kijken wat voor een schokbrekers er bij mij onder zitten.
Kortom, ik blijf er nog wel mee bezig, want ik blijf erbij dat je heel veel auto hebt voor een zeer goede prijs.