Resonantie Octavia Combi

Alwin

Lid
@brhahlen : Bij Versluis weten ze er inderdaad van. Je mag me ook bellen op 0651835083 dan kan ik je eventueel eens laten rijden in mijn auto. Dan weet je wat ik bedoel en kun je zelf bepalen wat je ervan vindt.

Alwin

Lid
Trouwens, bij Versluis weet Marcel alles van de situatie met mijn auto. Krijg van hen inderdaad prima medewerking. Met de dealer is niets mis.

Tom RS

Forumguru
Ik betwijfel of het aan het OEM sportonderstel ligt. Is namelijk hetzelfde als onder mijn Rs zat en ik had nergens last van. Het zou wel in de dempers kunnen zitten aangezien ik denk dat die voor de Rs specifiek zijn.

O3-Rider

Senior Member
Als je op het duitse forum kijkt, dan zie dat daar een stuk of 50 man geholpen zijn met het vervangen ervan.

brhahlen

Actief lid
@brhahlen : Bij Versluis weten ze er inderdaad van. Je mag me ook bellen op 0651835083 dan kan ik je eventueel eens laten rijden in mijn auto. Dan weet je wat ik bedoel en kun je zelf bepalen wat je ervan vindt.
@Alwin Thanks!
Ik heb bij Versluis de sedan gereden, want die hadden ze met handbak. De Combi was er alleen met DSG, dus dat heb ik nog even gelaten. Ik zal je aanbod zeker in gedachten houden, maar dat ze er van van weten stemt mij hoopvol :)

Toon123

Nieuw lid
We weten dat de importeur dit probleem nu al maanden weet.
Weet iemand of de importeur/ fabriek iets heeft bereikt in al die maanden om de oorzaak te vinden?
Moet we niet de importeur ook direct benaderen. wat vindt jullie hiervan?

Alwin

Lid
Mijn lease maatschappij (Arval) pakt dit zeer serieus op. Zijn bij hen meerdere auto's met dit probleem. Hebben gesprekken met Pon en proberen echt mee te werken aan een oplossing. Gezien het oplopend aantal klachten denk ik dat de fabrikant dit toch serieus gaat nemen. Alleen ik weet niet hoe snel. Ik zelf ben inmiddels bij een VW passat en een Audi A4 aan het kijken. Heb je wel veel minder luxe,maar hopelijk geen dreunend geluid. Direct naar Pon lijkt me niet zoveel zin hebben. Ik denk dat de leasemaatschappijen machtiger zijn.

serum

Forumguru
Denk dat het een kwestie van tijd is voordat ze in NL gaan beginnen met het vervangen van dempers. De klachten lopen hier ook aardig op. Wellicht dat de nieuwe lichting O3's standaard uitgeleverd wordt met de correcte dempers. Is er nog iemand die de laatste maand een nieuwe O3 geleverd heeft gekregen en last heeft van het omschreven gedreun/gebonk?

@Alwin mijn passat B7 had nergens last van. Zo stil als het hoort te zijn.

Vrijdag de Octavia opgehaald en ik heb tot nu toe geen enkele last van de klachten uit dit topic (gelukkig, lijkt me zeer storend).

serum

Forumguru
Mooi om te horen! Al over klinkerwegen gereden of een putdekseltje getest? Kan je voor de aardigheid eens kijken wat voor label er op je veren staat?

Wij wonen in een wijk met klinkers en drempels:mad:, maar niets gehoord. Wel een harde klap op de snelweg alsof ik over een steen heen reed, geen schade te zien en auto rijd nog als op rails. Nu keek ik onder auto en overal bodemplaten behalve bij de demper van de uitlaat, hoort die er niet of ben ik die al na een uurtje verloren?
@serum, Ik heb er eibach's onder zitten wil je daar het label van weten?

Toon123

Nieuw lid
helaas heb ik de auto zelf gekocht, niet via een leasemaatschappij. ik denk namelijk dat het voor de fabriek niet moeilijk is om de oorzaak te vinden nu deze klachten al maanden bekend zijn. ik denk dat de importeur helderheid hierin kan verschaffen, de dealer kan dat niet.

serum

Forumguru
Excuses.. Ik zeg veren, maar bedoel dempers..

@Toon123 ik zou er op aansturen dat je nieuwe dempers krijgt. Kijk eens op de Duitse fora.

serum

Forumguru
Top! ik hoop dat ze de Duitse en Engelse fora ter harte hebben genomen en nu andere dempers hebben gebruikt.

LMutsaers

Nieuw lid
Denk dat het een kwestie van tijd is voordat ze in NL gaan beginnen met het vervangen van dempers. De klachten lopen hier ook aardig op. Wellicht dat de nieuwe lichting O3's standaard uitgeleverd wordt met de correcte dempers. Is er nog iemand die de laatste maand een nieuwe O3 geleverd heeft gekregen en last heeft van het omschreven gedreun/gebonk?

@Alwin mijn passat B7 had nergens last van. Zo stil als het hoort te zijn.

Jawel, 28 february opgehaald, met direct gebonk .... door de dealers is de achterklep anders afgesteld wat het rijden een stuk prettiger maakt maar het probleem is niet opgelost, het gevolg is verminderd. Nou ja.. als je met het panorama dak dicht rijd.. zodra je dat opendoet is het probleem evengoed weer terug.... dus opgelost nog bij lange na niet... en met dit mooie weer kan ik nu niet met open dak rijden. :(

divided

Nieuw lid
Jawel, 28 february opgehaald, met direct gebonk .... door de dealers is de achterklep anders afgesteld wat het rijden een stuk prettiger maakt maar het probleem is niet opgelost, het gevolg is verminderd. Nou ja.. als je met het panorama dak dicht rijd.. zodra je dat opendoet is het probleem evengoed weer terug.... dus opgelost nog bij lange na niet... en met dit mooie weer kan ik nu niet met open dak rijden. :(

Zet je bestuurder of bijrijders raam maar eens een cm open met het dak open dan wordt dit vermoedelijk wel dragelijk.

Bovenaan Onderaan