Resonantie Octavia Combi

CDK

Forumguru
@Joske, daar is heel veel aan te verstellen zelfs! Met m'n vorige S2 heb ik wel eens iets aan de hand gehad met het kofferdeksel, de perfecte afstelling kost soms een paar zweetdruppels ;)
 

Joske

Forumguru
en als het luchtdruk-probleem zou zijn, zou ik eerder gaan denken dat ze de klep net losser gezet zouden hebben..
 

CDK

Forumguru
Nou ik snap het wel, maar vraag me af wat ze nou hebben gedaan. Zouden we dat zelf ook kunnen proberen.

Als dit het is, dan is de oorzaak dus het niet goed sluiten van de klep (speling?)
Waarschijnlijk de schroeven van gember scharnier iets lossen en dan kan je diverse kanten op bewegen, maar ik zou er zelf niet aan beginnen hoor, lekker je dealer laten opknappen!
 

O3-Rider

Senior Member
Ik vind het een beetje vreemd, maar tja het zou kunnen.

Blijft wel staan dat dit probleem ook bij de hatchback aanwezig is. Ook maar even wat strakker afstellen?
 

Joske

Forumguru
bij een auto van 2 maand oud ga je toch gewoon terug naar de dealer en blijf je zagen totdat het opgelost is? niet? :pieker:
 

Desperado

Forumguru
Ik zou er ook niet zelf aan gaan knoeien, voor je het weet heb je verschil in de naden links en rechts. Lekker door de dealert laten doen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

VWim

Forumguru
Scharnieren verstellen lijkt me niet nodig, hooguit de beugel waar de vergrendeling zich aan vast houdt. Dat is kinderspel, 2 bouten lossen, iets verschuiven, vastdraaien en het is geregeld.

Eventuele kappen verwijderen is het grootste werk.
 

nagib

Nieuw lid
Beste Mennr1.

De auto die terug ging naar de importeur was die van mij.
4 dagen in een jetta gereden. Wat een verademing. Geen gedreun, geen hoofdpijn. Importeur zegt nu dat het bij de auto hoort. Dat is niet waar omdat een collega exact dezelfde heeft en die heeft het niet.
De dealer doet echt zijn best. Meer helaas. Arval (leasemaatschappij) pakt het serieus op. Afgelopen dagen heeft iemand van hen erin gereden en die weet nu wat ik bedoel. Willen nog een keer 17"proberen ipv 18", maar dat is het denk ik niet. Ik heb hen al aangegeven dat ik dan een andere auto wil. willen ze warschijnlijk wel aan meewerken. Ga er bijna op hopen terwijl ik de Octavia toch een mooie auto vind. Vandaag weer extra erg. Lijkt wel of de wind dan extra druk genereert. Laten we de verdere ervaringen delen. email anders op alwin_nieuwpoort@hotmail.com

Overigens kun je een zelfde verhaal vinden over de rapid op dit forum.

Ik heb eind december ook een Octavia geleverd gekregen helaas met hetzelfde probleem. Tevens de motor ventilator draait door voor enkele minuten na een korte rit, ook dit heb ik nooit meegemaakt.
Ben is het probleem van jou auto nu opgelost en hoe is het opgelost?
 

Alwin

Lid
Als de auto stationair draait en je luistert met een schroevendraaier op de achterklep! Dan hoor/voel je dat die staat te dreunen. Ik heb de achterklep nu zo los mogelijk gezet en dat geeft een beetje minder geluidsdruk. Het is nog niet weg. Strakker zetten had bij mij een negatief resultaat. Sterkt mij wel in mijn overtuiging dat we het in de achterklep moeten zoeken.
 

nagib

Nieuw lid
Ik denk dat het inderdaad te maken heeft met trilling van wellicht de achterklep of iets anders. Ik had de dealer gevraagd om de achterklep strakker te zetten, maar dat heeft niet geholpen. Ik begreep van de dealer dat de importeur met dit probleem bezig is, maar niet bekend wanneer de oorzaak bekend zal zijn. Ik ga in iedere geval weer terug naar de dealer.
 

nagib

Nieuw lid
Toevallig zie ik op een andere gedeelte van form discussie over hetzelfde probleem. Onderstaand hun tekst.

Maar afwachten wat mijn dealer gaat doen.


http://www.skodaforum.nl/forum/i/problemen-o3-greenline.21307/page-11

Afgelopen maandag mijn O3 HB met bonkende achteras afgeleverd bij de garage. Vandaag weer opgehaald. Na contact tussen de dealer en PON hebben ze als proef de linker en rechter zijde omgewisseld. Resultaat was dat het alleen maar erger werd. Uiteindelijk heeft de dealer op aangeven van PON nieuwe schokdempers geplaatst. Daarnaast merkte ik dat ze de kofferdeksel strakker hebben afgesteld, door de 2 rubber aanslagen verder uit te draaien. Resultaat is een wereld van verschil. De auto is zoveel stiller bij het rijden over putten en riggels in de weg. Weer erg blij met de dealer Martin Schilder Alkmaar.
 

LMutsaers

Nieuw lid
Vrijdag O3 EBL Combi opgehaald en na 2 straten zakte de moed me al in de schoenen. Jahoor.... "klappen" op de trommelvliezen... eerst denk je nog ... ach moet even inlopen... maar nee hoor 500 km later kan ik niet door een buurt met een klinkerweg rijden zonder oorpijn te krijgen.
Zaterdag na een uur rijden bijna met bloedende oren de auto uit.... met het dakraam helemaal open wat het iets beter te doen maar zeker niet weg. Verschrikkelijk die druk op je oren bij ieder hobbeltje... op de snelweg is het stukken minder maar zeker niet weg.... *zucht*....
 
Laatst bewerkt:
Jij hebt geen Greenline? Want tot nu toe kwamen de klachten van Greenline rijders. Ikzelf rijd een EBL combi en ervaar geen problemen. Ook niet voor de verlaging. Balen zeg... :cry:
 

LMutsaers

Nieuw lid
Jij hebt geen Greenline? Want tot nu toe kwamen de klachten van Greenline rijders. Ikzelf rijd een EBL combi en ervaar geen problemen. Ook niet voor de verlaging. Balen zeg... :cry:
Topicstarter rijd ook met een 1.4 TSI (niet greenline dus) maar maakt niet uit... idd vervelend, gisteren bij dealer terug geweest en die heeft het probleem zelf ook geconstateerd, net als de technische man. Er is contact opgenomen met de importeur maar die gaf niet aan dat dit een bekend probleem is.
Tijdens de rit met de technische man nog even met de klep op de eerste haak gereden en dan is het probleem een heeeel stuk minder.
Vandaag wordt er weer contact opgenomen met de TD van de importeur (was gisteren net niet meer bereikbaar) hopelijk snel een oplossing want reed vandaag op ring rotterdam noord (bij correct business) met die betonplaten...agh man... dat is echt drama.

Merk wel dat het effect het allerergst is met kleine "felle" richel die over de hele breedte van de weg lopen en je dus beide achterwielen tegelijk deze richel moeten verwerken.
 
Bovenaan Onderaan