Resonantie Octavia Combi

Mennr1

Nieuw lid
Bij mij hetzelfde probleem. Vraag me af of jullie ook een elektrische achterklep hebben. Wellicht dat het daar mee te maken heeft.

Herman Janssens

Senior Member
Misschien eens oplijsten wie allemaal een elektrische achterklep heeft of nit en of daarvan afhankelijk het probleem zich voordoet of niet.

Zou het ook kunnen te maken hebben met e reservewiel in de koffer hebben of niet?
Ik heb er een inliggen en geen resonantie.

leo442

Forumguru
Geen elektrische klep, wel reservewiel en géén resonanties of andere rare geluiden en trillingen. Gewoon een SUPER auto !!

Rare klachten, maar die drukopbouw heb ik mijn altea xl ook wel eens staat op 17 inch contintal zomers. Maar bij lagere snelheid verdwijnt het. Ik heb het ideee bij hardere wind, dt er door combinatie met snelheid een circulatie ergens onstaat die druk opbouwt. Is het alleen.bij de hb of ook bij combi. Achter de bumper zit toch van die luchtkleppen in elke auto is het dat niet?

O3-Rider

Senior Member
Volgens mij had ik het al gemeld, maar twijfel even:

O3 greenline, week 48, hatchback
resonantie: Ja

VWim

Forumguru
reservewiel? Ik heb de indruk dat de mensen die er last van hebben geen reservewiel hebben.

Pollewop

Forumguru
Ik heb geen reservewiel in mijn OC3 en geen electrische achterklep, en ook geen last van resonantie, maar wel een panoramadak dus...

serum

Forumguru
Iemand met reservewiel, zonder gerommel, zin om te testen wat er gebeurt als je het reservewiel eruit haalt?

VWim

Forumguru
Iemand met reservewiel, zonder gerommel, zin om te testen wat er gebeurt als je het reservewiel eruit haalt?
Of iemand met gerommel die even een reservewiel in de daarvoor bestemde ruimte legt, dan weten we het helemaal zeker. Wellicht ter overvloede, maar leg het reservewiel wel even vast met een moer zoals dat hoort. Ik ben benieuwd of de problemen daarna zijn verholpen.

Mennr1

Nieuw lid
Net bij dealer geweest (Versluis Zoetermeer). Ze hadden vorige week een auto met zelfde probleem naar de importeur gestuurd voor onderzoek. Importeur kon oorzaak niet vinden en kunnen, vooralsnog, het probleem niet verhelpen. Dus... oordoppen?

Bovenaan Onderaan