Herman Janssens
Senior Member
Helpt een variabele koffervloer de resonantie te breken of te verminderen? Zijn er mensen met een variabele koffervloer die ook last hebben van de resonantie?
Zal komende week nog eens wat rommelen met de plek van de meting in de auto. M'n telefoon stond nu tegen de tellers aan achter het stuur, misschien komt daar wat resonantie mee.
Dat bedoel ik juist. Een resevewiel dat vastzit, kan niet rammelen. Als er geen reservevewiel is kunnen onder de koffervloer wel losse voorwerpen voor resonantie zorgen bijvoorbeeld de bandenreparatiekit.Ik heb een volwaardig reservewiel en geen resonantie. De kit met werktuigen zit stevig in het reservewiel gesjord, die kan niet liggen klepperen.
De reparatie kit ligt in een perfect voorgevormd schuimen houder, net als de trekhaak als je een demontabele haak hebt. Daar trilt niets hoor.Ik zeg misschien iets doms. Maar kan de resonantie niet komen van losliggende zaken onder de koffervloer. Ik denk daarbij aan de hulpkit van platte banden bijvoorbeeld.
Hebben mensen met een volwaardig reservewiel onder de koffervloer ook last van resonantie bijvoorbeeld?
Met de telefoon in de hand ipv tussen de tellers, zijn de waardes toch wat lager. Thnx voor de tip54km/u =77 dB
84km/u =81 dB
104km/u =84 dB78 dB
124km/u =88 dB82 dB
134km/u =90 dB84 dB