Resonantie Octavia Combi

Alwin

Lid
Beste Mennr1.

De auto die terug ging naar de importeur was die van mij.
4 dagen in een jetta gereden. Wat een verademing. Geen gedreun, geen hoofdpijn. Importeur zegt nu dat het bij de auto hoort. Dat is niet waar omdat een collega exact dezelfde heeft en die heeft het niet.
De dealer doet echt zijn best. Meer helaas. Arval (leasemaatschappij) pakt het serieus op. Afgelopen dagen heeft iemand van hen erin gereden en die weet nu wat ik bedoel. Willen nog een keer 17"proberen ipv 18", maar dat is het denk ik niet. Ik heb hen al aangegeven dat ik dan een andere auto wil. willen ze warschijnlijk wel aan meewerken. Ga er bijna op hopen terwijl ik de Octavia toch een mooie auto vind. Vandaag weer extra erg. Lijkt wel of de wind dan extra druk genereert. Laten we de verdere ervaringen delen. email anders op alwin_nieuwpoort@hotmail.com

Overigens kun je een zelfde verhaal vinden over de rapid op dit forum.

Alwin

Lid
Ps. Ik heb de reservewiel ruimte al eens opgevuld opgevuld met kussens. Geen succes. Overigens vind ik als je een raam op een kier zet, erg veel ontluchting via dat kiertje verloopt. Dit eerder deze week met die jetta geprobeerd en die heeft dat heel veel minder. Dus wellicht de ontluchtingsgaten (waar die ook mogen zitten)?

Gieliovd

Forumguru
Erg vervelend verhaal en ik hoop dat je eruit komt. Hier geen last van gelukkig, afgezien van een beetje gedreun over klinkers of korte hobbels. Maarja dat hebben de meeste auto's.

Voet bij stuk houden, helemaal als je vergelijkingsmateriaal hebt van een collega.

maarten77

Actief lid
Een en ander heeft niet te maken met greenline? Greenline = sportonderstel. (Als ik me niet vergis).

Ik hou mijn hart vast voor mijn bestelde hatchback. Maar dat wordt geen greenline.

Tom RS

Forumguru
Het sportonderstel mag je schrappen als reden. Op mijn Rs zit het standaard en die heeft er geen last van. Ik rij trouwens ook op 18", dus dat gaat het ook niet zijn.

Joske

Forumguru
Dan moet je toch automatisch weer gaan denken aan die , ja kan nu even echt niet op de naam komen, "dingen" die de overtollige druk in de wagen afvoeren?

KristofT

Nieuw lid
Ik las dit forum (zonder te registreren) regelmatig naar aankoop van mijn Skoda Octavia Berline (model 2014).
Vanaf het moment dat ik in het voertuig zat nam ik een soort 'druk'/geluid waar.
Na verschillende testen (dag bij dealer) hebben ze de oplossing voor mijn probleem gevonden, namelijk het dichter aantrekken van de koffer tegen de rubber.

Ik kan zeggen dat het probleem nu voor 98% is opgelost, echter zou de wagen nog een paar dagen naar Brussel moeten voor testen bij de Importeur in België omdat men het probleem echt wil identificeren.

Ter info, mijn voertuig betreft een 1.6 DSG met 16 inch wielen en standaard onderstel.

Joske

Forumguru
:deuk: De service in België is veel beter (is mijn ervaring....) :jaja:
ik weet het niet, is volgens mij echt niet landgebonden, maar gewoon zuiver dealergebonden. Of die dan in NL zit of in BE of in Jakkamakka... maakt niet uit. Mijn ervaring is dat hoe groter het ramenpaleis.. hoe slechter de service ;)

Desperado

Forumguru
Jakkamakka? Klinkt als een leuk vakantieadres. Hoe groter de dealer hoe minder vriendelijk lijkt het vaak wel. Vooral bij de grote merken hebben ze daar een handje van.

O3-Rider

Senior Member
Ik las dit forum (zonder te registreren) regelmatig naar aankoop van mijn Skoda Octavia Berline (model 2014).
Vanaf het moment dat ik in het voertuig zat nam ik een soort 'druk'/geluid waar.
Na verschillende testen (dag bij dealer) hebben ze de oplossing voor mijn probleem gevonden, namelijk het dichter aantrekken van de koffer tegen de rubber.

Ik kan zeggen dat het probleem nu voor 98% is opgelost, echter zou de wagen nog een paar dagen naar Brussel moeten voor testen bij de Importeur in België omdat men het probleem echt wil identificeren.

Ter info, mijn voertuig betreft een 1.6 DSG met 16 inch wielen en standaard onderstel.

Klinkt goed, maar wat bedoel je precies met:
"namelijk het dichter aantrekken van de koffer tegen de rubber."

Bovenaan Onderaan