Zoals beloofd meld ik mij nog even om mijn ervaringen met jullie te delen. Ik heb de Fiscon alweer enige weken geleden bij Emiel (
www.electronic4cars.nl) laten inbouwen. Voordeel hiervan is dat ik al wat ervaring met het gebruik heb kunnen opdoen.
Het inbouwen verliep allemaal heel soepel. Ik heb er niet met mijn neus bovenop gezeten, maar heb met een kop koffie kunnen toekijken hoe het front eraf werd gehaald, radio eruit, wat stekkers die verwisseld worden, het apparaatje wegwerken en de heleboel weer terugplaatsen. Ook is de microfoon netjes op de plek die voor de originele microfoon bestemd is (naast het leeslampje) weggewerkt.
Na een ruim een maand gebruik kan ik niet anders zeggen dan dat de ervaringen zeer positief zijn. De carkit werkt perfect, bediening is eenvoudig en het extra schermpje met o.a. olietemperatuur, aantal liter brandstof in je tank en de werkelijk gereden snelheid is toch wel erg handig. Met name het overzicht over het aantal liter brandstof vind ik in de praktijk nuttig.
Het geluid is helder, zowel het geluid in de auto als het geluid bij degene die je belt. Van storingen waarover de vorige poster spreekt is bij mij in elk geval geen sprake. Ook op andere plekken waar ik reviews van deze carkit heb gevonden lees ik niets hierover, dus ik vermoed dat de dealer in het geval van Karel toch vooral zijn eigen waar heeft willen aanprijzen? De lagere prijs van de premium carkit waarover gesproken wordt lijkt me namelijk ook sterk. Als ik op de site van Cartronics de prijzen van die carkit zonder inbouw bekijk verhouden die zich tot de prijs die ik betaald heb voor de fiscon met inbouw, dus goedkoper lijkt me niet. De prijzen zullen in de breedte ongeveer gelijk zijn vermoed ik.
Kortom: Ik kan deze carkit aan eenieder die inbouw overweegt aanraden.