Review Fiscon Kufatec Bluetooth Carkit

nomad

Senior Member
Die heb ik toevallig nog liggen. Heb zelfs nog een 51nogwat in de Ex uitvoering. Handig voor op de plant !

hemi24

Forumguru
Moet je wel met een Ex-toestel op de plant mogen gebruiken natuurlijk..!

Is niet elke nokia sms-compatible met de fiscon?

Vandaag voor een offerte geweest en gaf aan bij de dealer dat ik geen af fabriek carkit wilde, oh wij bouwen ook parrot in werd er gezegd. Toen heb ik gezegd dat ik dat niet wilde liever iets dat met de columbus samen werkte en het stuur... oei dat werd lastig was het antwoord... Ff afwachten wàar ze mee komen voor ik zelf over deze carkit begin...

Tallguy

Forumguru
@Nomad: THx voor je replys. Ik zal zeker aan de bel trekken als het zo ver is. Vandaag laatste proefrit gedaan in de Yeti, dit keer de 1.2TSI en dat gaat 'm worden. Zaterdag nog bij PON kijken hoe de zwarte Pearl Black er in het echt (in zonlicht buiten) uitziet, maar...ik heb de offerte al thuis :)

Ik heb de dealer ook laten weten dat het antwoord van PON een beetje ' dom' was want als je een multi-fuctie stuurwiel met telefoonmogelijkheid kan bestellen, dan is het alleen een kwestie van iets herprogrameren in de software zodat die knop een andere functie krijgt.

Als alles meezit heb ik de auto ergens eind april. Dan zal ik tzt nog een afspraak maken met Emiel voor het inbouwen van de Fiscon en zal ik daarna wel aan de bel trekken voor het herprogrameren van die button (door jou als jij dat kan wat ik wel opmaak uit je antwoorden).

Trouwens: SKoda is erg halstarrig als het gaat om aanpassingen op modellen: als je dus een ander stuurwiel wil, dan doen ze dat dus gewoon keihard niet. Geen ruimte voor discussie: Nee is nee bij hun.
Gelukkig heb ik met mijn dealer te maken die wel van alles en nog wat uitzoekt en wil proberen te regelen.

hemi24

Forumguru
Weet niet of het antwoord van Pon nou zo "dom" was en of Skoda nu zo halsstarrig is:

Het gemonteerde stuurwiel hangt gewoon af van een aantal opties, zoals wel of geen radio/navi, het type radio/navi, en wel of geen af-fabriek carkit!
Vrij logisch dat als je geen carkit besteld, je ook geen stuurwiel hiervoor gemonteerd krijgt...

Als los onderdeel kun je het gevraagde rechter toetsenblok wel nabestellen.

nomad

Senior Member
@kensei

Als je toch bij Emiel komt, dan kan hij het ook voor je doen en als ie niet weet waar het aan te passen is, belt ie mij wel :cheer:

Tallguy

Forumguru
@Hemi: nou....niet helemaal dus....De dealer gaf aan dat je niet eens een stuurwiel me telefoontoets kan bestellen (ook al is die wel leverbaar)...doen ze gewoon niet.
Dus dat is naar zijn (en mijn) mening idd halsstarrig.

@Nomand: Bedankt! Zal het Emiel dan voorleggen. Jij hebt zeker alleen die rechterbovenknop laten herprogrammeren?

EDIT: schiet me nog wat te binnen: hoe is die interface tussen een Fiscon en de Bolero? De Bolero heeft touchscreen...kan je dan daarmee ook de telefoon bedienen?

hemi24

Forumguru
@kensei ...als je de basic plus neemt, heeft deze ook de mogelijkheid om te bedienen via het touchscreen.

Grappig dat je (onbewust?) hetzelfde zegt over het stuurwiel: is niet te krijgen, tenzij je een af-fabriek carkit meebesteld.
Je moet ook niet het hele stuurwiel met telefoonbediening los bijbestellen, alleen het rechter toetsenblokje. ;)

nomad

Senior Member
@kensei: Mijn muteknop zit links en de toetsen for fastforward en terug ook. Die zijn om te zetten naar telefoon toetsen.

Goedeavond,

Kan iemand mij vertellen of je met Fiscon carkit ook met spraak kunt bedienen net zoals je met een parrot kunt doen?? Ik ben het op het forum aan het zoeken geweest maar kan het niet vinden.

nomad

Senior Member
Een Fiscon is prima met spraak te bedienen. Ik kan nummers roepen, zoeken in telefoonboek enz. Je kunt de hele columbus met spraak bedienen.

Tallguy

Forumguru
oh? Kan die van mij dat ook dan? Ik zou niet weten hoe. Emiel heeft er ook niets over losgelaten dus ik weet niet beter dan dat het niet zou kunnen. Ligt het soms aan het type? Is heb die Fiscon Kufatec maar geen Columbus.

Xandra

Lid
Ben gisteren op aanraden van Nomad bij Emiel geweest voor inbouw van de Fiscon carkit. Mooie zaak en zeer correcte afhandeling cq inbouw. Alles werkt prima via de columbus, maxidot en Stuurwiel. Zeker een aanrader voor anderen.

Tallguy

Forumguru
Maar werkt spraakbesturing alleen met een Columbus ofzo? Ik weet dus nog steeds niet of ik mijn Fiscon ook met spraak zou kunnen besturen. Hoe zou dat dan moeten?

Xandra

Lid
Spraakbesturing op mijn columbus werkt niet voor zover ik het weet. Krijg de melding dat de nederlandse taal niet wordt ondersteund. Misschien kan Nomad nog wat roepen.

nomad

Senior Member
Nederlands wordt op dit moment alleen met de allernieuwste D-versies van VW en C-versies van Columbus ondersteund. Voorwaarde is firmware 3800 of hoger. Anders doet ie het alleen in het engels of duits of spaans, enz.

nomad

Senior Member
Dat zou wel moeten, maar soms moet de oude voorraad eerst op en krijg je oudere hardware. Als het secret menu is vrijgeschakeld kun je zien welke versie je hebt, of het staat in de logfiles van vcds.

Bovenaan Onderaan