hoi, heb sinds kort mijn 1e caravan.
Heb er nog nauwelijks mee gereden. Keer van de verkoper naar huis, keer naar stalling, keer naar camping hier in de buurt.
Eerste test-weekend is goed bevallen, dus we gaan er van het voorjaar en van de zomer nog maar eens mee op pad!
Caravan weegt incl. belading max rond 1000 kg volgens papieren. Mijn 1,4 trekt hem m.i. met groot gemak.
Nog wat tips van de ervaren caravanners??? Kun je op snelweg in NL (geen bergen, harde tegenwind) gewoon in 6 rijden, of sloop je dan je motor? Bij de 90 á 1000 draait hij rond de 2000 tpm en fluit turbo al vrolijk mee..
Kan het kwaad om in 6e te rijden bij ong. 2000 tpm en bij inhalen, bergop even terug naar 5,4,? Of is het beter om bij snelheden van rond de 80/90/100 in de 4e / 5e versnelling te blijven en 6 niet te gebruiken?
Verbruik was toch wel flink met caravan (rond 1:10) op die paar stukjes die ik ermee heb gereden en dan zat hij nog niet vol met aardappels uit Holland
Alvast bedankt voor de info en dan gaan we eens kijken waar we van de zomer uitkomen...