Het zou overigens niet het roetfilter zijn maar meet de EGR klep, of die letters in een andere volgorde. Dus heeft wel met dat systeem te maken maar niet zozeer het roetfilter zelf.
Overigens heb ik dat nog niet exact van de garage gehoord maar dit zou het wel kunnen zijn. Had even Kreijne gebeld in amersfoort wat zoiets normaliter zou moeten kosten. En daar kon het tussen de 700 ne 800 euro kosten. Dus als die garage met 1200 aan komt zetten voor alleen die klep dan weet ik wel hoe en wat.
Maar wat me vooral verbaasd, tuurlijk zaken kunnen kapot, maar dat op dit soort spul dan totaal geen garantie zit buiten de 2 jaar die je krijgt vind ik echt schandalig. Ik gaf aan dat bij een Kia er 7 jaar gegeven wordt, maar die man zei ja, dat is dan alleen motorisch, ja das dus precies wat dit is dus dan zou in dat geval er dus geen kosten aan verbonden zijn of stuk minder. Zou het kunnen dat zo'n klep stukgaat als je in de 3e versnelling optrekt? Moet toch niet veel uitmaken zou je zeggen?
Ja, een coulance zou dan misschien kunnen, dat een deel vergoed wordt maar dat kon dan alleen als je dealer onderhouden was. De laatste onderhoudsbeurt is dan gedaan door de garage waar hij nu staat vanwege verhuizing en tijdsgebrek richting de nieuwe APK. Maar het is allemaal wel lekker makkelijk hoor in die auto branche. Ja, dat heeft dan met ondersteuning van het merk te maken dat je daar je onderhoud laat doen bla bla. Nee het getuigt in mijn ogen juist van respect voor je koper door die coulance, ondanks dat er 1 (EEN) beurtje niet gedaan is bij de dealer om het dan alsnog WEL te doen.
Maargoed. Bij een eventuele volgende auto maar eens goed kijken hoe en wat. Ik koop eigenlijk altijd dingen met extra garantie om dat soort geneuzel te voorkomen met je eigen recht halen etc. Dit is weer zo'n moment waarbij ik het gevoel heb: zie je wel!
Hoe dan ook moet het nu gerepareerd worden. Maar zodra het kan gaat die auto er zo snel mogelijk uit en komt er een andere voor in de plaats.
Hopelijk hoor ik vanmiddag verder hoe en wat.