Nou... de afgelopen weken heeft onze Roomster zich van de minder saaie kant laten zien.
Was eerst de remmerij aan de beurt. (zie eerder bericht)
Gisterenmiddag was het ineens 'KLOINK'. Ik denk, nee hè, niet weer. Wel dus.
5 jaar later na de vorige geknapte voorveer (destijds rechtsvoor), knapte er nu weer eentje.
Destijds waren ze beiden vervangen, maar nu brak er weer eentje. Dit keer linksvoor.
Reed de straat uit, bochtje om en ik hoorde al een soort van knakgeluid. En bij de volgende bocht nog een hardere knak en vervolgens kloink op de straatstenen. WTF?!? Auto aan de kant en daar lag een afgebroken stuk van de voorveerpoot. :( 'gewoon' afgebroken. Da's balen. En zo te zien aan het...
www.skodaforum.nl
Deze keer had ik gelijk een asymmetrische verlaging te pakken. Linksvoor lag de auto 3 cm dichter bij het wegdek.
Afijn, weer langs de (vak)garage gereden en ze konden me redelijk snel helpen. Maar afgesproken dat beide voorveren vervangen zouden worden en de boel opnieuw uitgelijnd.
Zojuist de auto opgehaald en de Roomster rijdt weer soepel en strak en op normale hoogte.
Kassa:
En dan wil er een fuseekogel niet meewerken tijdens het loshalen, dus die moest ook vervangen worden.
Afijn, nu maar duimen dat het weer een paar jaartjes meegaat.
En dit is het uitlijnrapport. Wellicht dat iemand daar nog iets zinnigs op kan zeggen: