Probeer in de prijsklasse van rond € 20.000,00 maar eens een MPV van een ander merk te vinden die dezelfde grootte heeft, dezelfde ruimte biedt, die net zo’n goede wegligging heeft, dezelfde goede afwerking zowel van binnen als buiten, dezelfde standaarduitrusting, dezelfde veiligheidsuitrusting, alsmede dezelfde grote bagageruimte. Dit wordt goed zoeken, ze zijn er vrijwel niet.
De Nissan Note en de Opel Meriva zitten in dezelfde prijsklasse, maar ze zijn allebei kleiner.
Dan hebben we nog de Hyundai Matrix die goedkoper is dan de Roomster, maar ook deze is minder groot. Er is een nieuwe Matrix in ontwikkeling op basis van de Hyundai i30, maar deze wordt daardoor belist duurder.
Blijft over de extraverte vormgeving van de Roomster waar je aan moet wennen. De één vindt het afgrijselijk, de ander vindt het apart, en weer een ander vindt het mooi. Ik moet toegeven dat ik ook schrok van de vormgeving toen ik de Roomster voor het eerst zag, maar ik wendde er wel aan. Het is in ieder geval een auto waar je mee opvalt en zeker géén 13 in 1 dozijn is.