Schadegeval, shit happens

Constant

Erelid
Reparatie van een achterbumper kan nog weleens kostbaar zijn omdat er veel arbeidsuren nodig zijn om de boel te demonteren en te monteren. En het is altijd weer een verrassing wat er onder de bumper is beschadigd. Ik ben ooit een keer (lichtelijk) van achter aangereden en toen werd me uitgelegd hoeveel handelingen men moet doen zoals opnieuw op de beugel zetten.

En bij veel daglicht langs de lijn van de auto kijken, ik had ooit (op het eerste gezicht) een klein deukje van een aanrijding in mijn portier (auto reed achteruit zonder mij te zien), de wederpartij vond mij een zeikert dat ik het gerepareerd wilde hebben, maar de expert legde uit hoe je moet kijken en pas toen zag ik dat het hele portier was vervormd. 1800 oud hollandse guldens schade.

Succes!

Fabia

† In Memoriam
Dat heb ik ook een keertje gehad met een Golf, toen reed ik achteruit een tv kastje uit de grond. Die wel heel erg stom geplaatst was, tussen twee parkeerplaatsen in. Ik denk alleen de bumper bijwerken maar helaas waren een paar bumpersteunen stuk. En die bleken dus vast gelijmd te zitten aan de bumper. En werd het toch nog een hele operatie.

cvegreen

Forumguru
Ik had met mijn BX ook ooit eens ergens tegen gereden achteruit , een gat in mijn bumper . Heb die dan ook gedemonteerd , de stukken er zo veel mogelijk ook weer tussen gelijmd , opvullen met plamuur , glad schuren , spuiten en terug monteren . Er was wel een kleurverschil te zien , maar verder zag alles er mooi uit.

Constant

Erelid
Ik had trouwens geluk, een vreselijk sterke monteur (ongelofelijk wat een beer van een vent) vroeg of hij de bumper er ook met de hand op mocht drukken. De schade expert had het over demonteren (300 Euro?), maar dat was blijkbaar voor de gewone monteurs. En ongelofelijk, hij drukte 'm zo weer op de bumper (Golf III schijnt nog makkelijk te zijn, vanaf Golf IV zou dit niet meer kunnen) en het was ook nog eens gratis. De lichte lakschade heb ik laten zitten.

Hetzer

Forumguru
ik ben net bij Vepreda geweest, de kosten zijn geraamd op 1000 euro, komt ook bij mij een nieuwe bumper op..... ik kan de 15e terecht

Bothje

Heel gewoon lid
ik kan de 15e terecht
Dat was mijn eerste optie, maar als ik naar mijn werk ga op die maandag zijn ze nog niet open......

Ben vanmorgen bij de huisarts geweest. Na onderzoek van rug en nek was de conclusie dat aan de wervels niets is te voelen, maar dat de grote rugspieren een behoorlijke klap hebben gekregen. Hierdoor kan ik nog wel een aantal weken de spierpijn blijven voelen........
Gelukkig staat mijn hoofdsteun goed afgesteld voor dit soort ongevallen :)

ZeroNRG

Senior Member
ik herken de klachten, bij mij was door de aanrijding mijn spier die over m'n schouderblad loopt geforceerd. hierdoor heb ik 3 weken met spierpijn rondgelopen.

vaak zeggen ze lever maar een plasje in tbv onderzoek letsel, gelukkig is het maar "blikschade" en niet zwaar persoonlijk letsel.

hoop dat de afhandeling niet teveel tijd in beslagneemt

Hugo1973

Actief lid
@Bothje: vervelend van het ongeluk. Wel een geluk dat je je hoofdsteun goed hebt staan. Dat heeft je nu ongetwijfeld wel geholpen. Erg prettig dat het mee lijkt te vallen. Schade aan de auto is toch altijd makkelijker te verhelpen dan schade aan je rug / nek. Beterschap in elk geval.

@Hetzer: best nog een behoorlijk bedrag aan schade. Erg aso ook van de andere partij. Als ik het zo lees (en lees hoe de auto van de tegenpartij er al uit zag) lijkt het me dat die persoon er gewoon op uit was om een aanrijding te veroorzaken. Als ze dan van rechts komt en haar zin (lees geld) krijgt is ze waarschijnlijk helemaal gelukkig. Misselijke streek, maar ik heb dat al meer gehoord. Heel goed dat je het gewoon via de verzekering speelt. Zeker als je getuigen hebt die jou verhalen kunnen ondersteunen maak je toch wel een goede kans denk ik om gelijk te krijgen. Sterkte in elk geval.

Hetzer

Forumguru
@Hetzer: Erg aso lijkt het me dat die persoon er gewoon op uit was om een aanrijding te veroorzaken. Als ze dan van rechts komt en haar zin (lees geld) krijgt is ze waarschijnlijk helemaal gelukkig. Misselijke streek, maar ik heb dat al meer gehoord. Heel goed dat je het gewoon via de verzekering speelt. Zeker als je getuigen hebt die jou verhalen kunnen ondersteunen maak je toch wel een goede kans denk ik om gelijk te krijgen. Sterkte in elk geval.

De getuige die achter me reed was ook erg verbaast over de actie, hij heeft het allemaal goed kunnen zien, en hij verklaart ook dat het inderdaad net leek of ze het expres deed..

word vervolgd

Boet

Actief lid
Dat zou me ergens niets verbazen Hetzer. Is een bekend grapje om een schadebedrag te incasseren. Zeg maar een soor extra uitkering.

@Bothje. Goed dat je jezelf effe hebt laten checken. Whiplashje lijkt zo gevat te zijn en de gevolgen kunnen knap vervelend zijn. Heren. Succes met de schade-afwikkeling!

:) Lijkt erop dat het een schademaand voor Roomsters is! Ik werd drie weken geleden door een achteruitrijdende bejaarde heer in een Jag op de neus geraakt. € 400 schade. Is inmiddels weer gerepareerd, maar ik wacht nog op de schade-afwikkeling.

Nog zo'n grap en ik laat de bumper van een Lada Niva plaatsen...zal ze leren....

Bothje

Heel gewoon lid
:1819: Hoorde gisteren dat de bumper van Hetzer al bij de schadehersteller is aangekomen, die van mij was er nog niet (ben 2 dagen later als Hetzer aan de beurt).

Hetzer

Forumguru
mooi man , zo hoor je eens wat, ik ga hem maandag ochtend neerzetten, het gaat een dag of 2/3 duren

Hetzer

Forumguru
is goed joh, leuk voor de verzameling, heb ik wat om naar te kijken als hij is ingeleverd over 3 weken

Bart007

Nieuw lid
Haarlems Dagblad

Hoofddorpse (33) zwaar gewond na botsing met Zuidtangent

• Gepubliceerd op 12 december 2008, 20:04
  • Laatst bijgewerkt op 12 december 2008, 21:04
ambulancelogo_861507h.jpg

Hoofddorp - Een 33-jarige vrouw uit Hoofddorp is vrijdagavond zwaar gewond geraakt bij een aanrijding met een bus van de Zuidtangent. Het ongeval gebeurde rond 18.45 uur op de kruising van de N201 (Kruisweg) en het Leenderbos. De auto van de vrouw botste op de Zuidtangentbus.
In de bus raakte niemand gewond, maar de Hoofddorpse zat bekneld in haar auto. De brandweer en een mobiel medische traumateam haalden het slachtoffer uit het wrak. De vrouw is ernstig gewond naar een ziekenhuis gebracht. De politie onderzoekt nog de toedracht van het ongeluk.

Wie geinteresseerd is in de foto's van de Skoda Fabia die er bij betrokken was:
http://brandweerhoofddorp.web-log.nl/

Ronnie

Forumguru
Na de professionele "behandeling" van de HV met Holmatro knipgereedschap kan deze Fabia ook naar de schroothoop...

Bovenaan Onderaan