Ik was vandaag de pineut
Vandaag gebeurd op de Loosduinseweg in Den Haag:
Er stond een trailer geparkeerd vlak voor een stoplicht om lading te lossen. Het licht sprong net op oranje, dus ik besloot net dat ik nog gemakkelijk door kon rijden, toen er een fietser voor de vrachtauto over wilde steken. Zijn licht moet nog op rood gestaan hebben. Maar wat doe je dan: je gaat in de ho-ijzers. Ik reed ongeveer 30, dus stond eigenlijk direct stil.
Er was tot dat moment niets aan de hand, totdat en een Hongaar (met een Bulgaars kenteken) met een oude Transit op mijn achterkant reed. Ik had echt zoiets van Neeeeeeee, waarom ik! De beste man woonde in Rotterdam en wist zijn eigen huisnummer niet uit het hoofd (hij dacht 9 B of zo iets) en kon ook niet schrijven. Toch maar de politie erbij gehaald in dit geval. Agent heeft de rechter helft van het schadeformulier ingevuld. Zijn papieren waren wel in orde. Gelukkig was er ook nog een aardige man die getuige was en zijn gegevens achtegelaten heeft. ook nog een aarSchade aan: Bumper; achterklep; uitlaat en trekhaak. Ziet er aan de buitenkant niet zo ernstig uit, maar je weet niet wat er verder nog ontzet is aan de onderkant. Van de week maar even laten taxeren wat de schade is. O2 heeft wel een hart kontje, want de Transit zag er an de voorkant uit of ie tegen een vrachtauto gereden was en ze moesten eerst het e.e.a. terugbuigen om weer te rijden. Ergste vind ik nog dat ik weer een week met mijn 1.97 in één of andere schoenendoos kan gaan rijden tot O2 weer gerepareerd is. Ik moest dit even van mij afschrijven! Schijnt een goede therapie te zijn!