Schakelgedrag DSG7 icm 1.6 TDI

peterrapid

Forumguru
Ik dacht ook gezien te hebben dat VAG techniek nu ook de DSG kan aanpassen is in Breda en anders dacht ik ook BR-performance en DVX kunnen een DSG programma aanpassen maar ik zou wel eens informeren bij desbetreffende personen.
 

ElScorpione

Forumguru
VAG Techniek zit in Nuenen, of is er een vestiging bij gekomen? Een collega van mij wilde daar DSG aanpassingen laten doen, maar dat lukte toen niet. De mogelijkheid is er dus wel, de vraag is alleen of het lukt. En als je het zeker wilt weten, even navragen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

Canon-Eye

Forumguru
Waarom geen profielen, zodat je zelf het profiel kan kiezen dat het beste bij je past
Dat is nogal logisch: omdat alleen met het nu "vast" ingestelde profiel de fiscale emissiegrenzen kunnen worden gehaald waar zoveel mensen zo veel belang aan hechten. Op het moment dat de berijder zelf door een simpele instellingswijziging in z'n maxidot of zo een ander profiel (met een bijbehorende hogere uitstoot) kan kiezen, zal de auto in die hogere uitstootklasse moeten worden ingedeeld.

En ja, we (of beter: "ze", want ik rij privé) willen natuurlijk wel graag die 20% B-woord houden hè...
 

OctaviaWest

Actief lid
Wat mag het verbeteren van het schakelgedrag van de DSG7 zo kosten? Wat doen ze dan precies en hoe lang is er werk aan?
 

ElScorpione

Forumguru
Dat is nogal logisch: omdat alleen met het nu "vast" ingestelde profiel de fiscale emissiegrenzen kunnen worden gehaald waar zoveel mensen zo veel belang aan hechten. Op het moment dat de berijder zelf door een simpele instellingswijziging in z'n maxidot of zo een ander profiel (met een bijbehorende hogere uitstoot) kan kiezen, zal de auto in die hogere uitstootklasse moeten worden ingedeeld.

En ja, we (of beter: "ze", want ik rij privé) willen natuurlijk wel graag die 20% B-woord houden hè...
De achterliggende gedachte snap ik, maar ik vind het helemaal niet zo logisch. Als ik namelijk met mijn handgeschakelde greenline niet op de schakelindicator let, mijn airco en achterruitverwarming aanzet, verlichting aan, etc dan haal ik die emissie ook bij lange na niet. Ik zie het verschil dus niet. Die sportstand zit er toch ook op? Je zou wat nuanceringen in die sportstanden kunnen aanbrengen. Bijvoorbeeld Eco (de huidige D), Normaal (tussen D en S in) en Sport. Dat maakt voor de fiscaliteiten volgens mij geen moer uit.
 

Canon-Eye

Forumguru
@ElScorpione : voertuigeigenschappen worden via keuringsnormen e.d. beïnvloed, menselijk gedrag is natuurlijk veel lastiger te sturen.
Wees maar blij dat bij de APK (nog?) niet wordt gecontroleerd of de auto's aan de oorspronkelijke specificaties van de typegoedkeuring en uitstootklasse voldoen. Er zouden er dan heel wat door de mand vallen en de tuningindustrie zou ander werk moeten zoeken...
 

CDK

Forumguru
TVS kan sowieso alle DSG's aanpassen, JD en VAG Techniek passen ook DSG's aan, maar of ze ook de nieuwste varianten al kunnen flashen weet ik niet. Voor de Vlamingen is VAG Techniek in Nuenen bij Eindhoven wel een stuk interessanter qua afstand :jaja:
 

peterrapid

Forumguru
Volgens website VAG techniek zou nu ook de nieuwe DSG-6 en 7 kunnen geflasht worden. Ook de tuners die werken met AGPR tuning zoals deze van Deinze kan op zijn naam niet meer komen kunnen de nieuwe DSG's flashen.
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

peterrapid

Forumguru
Yep juist apec tuning. Geen ervaring mee en zoals ik lees op internet zijn er gemengde reacties maar de basistuning is van agpr wat wel tot de top behoort
 

Joske

Forumguru
Geen ervaring mee en zoals ik lees op internet zijn er gemengde reacties
juist daarom dat apec niet hoog bij mij op de ladder staat qua tuningsbedrijf.. iedereen kan op internet schrijven wat ie wil, dat is waar, maar waar rook is, is vuur. :wacht:

negatieve verhalen over de bedrijven die we hier op het forum aanprijzen heb ik nog niet gehoord/gelezen.. zelfs niet 1 :lezen:

Ik zou moest ik in de schoenen staan van @OctaviaWest eerst eens bij VagTechniek luisteren alvorens naar Apec te gaan. Daar weten we (en ook ik) tenminste zeker van dat ze kwaliteit leveren. En wil je écht topkwaliteit op het gebied van dsg-aanpassingen? Dan moet je naar de hofleverancier TVS genaamd!
 

peterrapid

Forumguru
Denk wel als je de normale aanpassing wil van je dsg dat je bij vag techniek wel goed zit die zal dezelfde zijn als bij tvs wil je echt op maat dan zal je bij tvs ten rade moeten gaan. Maar het wordt wel eens tijd om wat betrouwbare adresjes in België te vinden. Gezien toch de groeiende vraag van ons belgjes naar een tuner.
 

OctaviaWest

Actief lid
Vraag tussendoor en enigszins off-topic (maar nu ook weer niet helemaal): verschilt de afstelling van de bak af fabriek per model? Reageert de DSG-bak van een RS anders dan van de gewone uitvoering 2.0 TDI DSG6?
 
Laatst bewerkt:

tha a

Senior Member
ik ben het helemaal met je eens @OctaviaWest. Ik vind de dsg in D ook bagger schakelen. Met als gevolg dat ik m na t nemen vand e bocht ff wat dieper intrap en hij voor 2 seconde terugzet naar 3 en dan weer naar 4. Op dit moment ook problemen bij opschakelen van 3 naar 4. Net op t laatste moment een trilling in de aandrijflijn.
Ik kan dr voor nu wel mee leven maar echt fijn is t niet. (wellicht ben ik zo'n zeikerd die er op let en iemand anders niet...)
 

OctaviaWest

Actief lid
Tha a, aan welke kilometerstand is dat ongeveer begonnen, dat trillen tussen 3 en 4? Heb je dat ook als je in de S-stand rijdt? Bij mij trilt de 2de versnelling soms (niet altijd) maar dat is altijd in D en nooit in S.
 
Bovenaan Onderaan