OctaviaWest
Actief lid
Mijn dealer stelt voor om de DSG opnieuw te laten inleren en zegt dat dat mogelijks een goed resultaat kan geven. Kan iemand daarvan getuigen?
Met zo'n opmerking zou ik me niet naar huis laten sturen. Hoofdregel wat die bak geleerd heeft is overschakelen op een zo laag mogelijk toerental ivm emissie eisen.Mijn dealer stelt voor om de DSG opnieuw te laten inleren en zegt dat dat mogelijks een goed resultaat kan geven. Kan iemand daarvan getuigen?
TVS kan sowieso alle DSG's aanpassen, JD en VAG Techniek passen ook DSG's aan, maar of ze ook de nieuwste varianten al kunnen flashen weet ik niet.
Buiten de bakken van ZF hoor ik ook zeer positieve verhalen over de automaten van Aisin. Zij hebben o.a. een 8-traps automaat voor dwars voorin geplaatste motoren. Deze vind je o.a. in diverse Volvo modellen.
Bij ZF verwacht ik veel goeds van hun nieuwe 9HP, een 9-traps automaat voor dwars voorin geplaatste motoren. Deze automaat wordt nu in nog maar een paar modellen geleverd, maar zou wel eens groot kunnen worden.
Helaas is de 8-traps van ZF voor liefhebbers van een ruime auto (en dat zal de meerderheid op dit forum zijn) totaal oninteressant, want enkel geschikt voor in lengterichting geplaatste motoren.
Mijn DSG-7 zou ik echter graag inruilen voor een 9-traps ZF of een 8-traps Aisin. Helaas gaat dat niet zo makkelijk.
Nadat de koppelingsplaten van mijn DSG waren vervangen, had ik het idee dat de bak in 1 en 2 bij een hoger toerental opschakelde naar een hogere versnelling.
Bij navraag bleek dat de dealer ook de DSG-software had geüpdatet. Vraag eens bij de dealer na of je de nieuwste versie hebt en, in dat geval, wat het verschil is met de versie in jouw wagen.
is de optie "drive mode selection"Holthof, wat bedoel je met "individuele instelling"? Waar vind je die? Zou ik die ook moeten hebben?