Schroefset op Octavia 3 Combi

CDK

Forumguru
Dit zijn niet bepaald geruststellende berichten :( Het lijkt er op dat je dan toch niet alleen bent met je klachten @Joske :(

030

Forumguru
Iets zegt me dat we niet meer ontopic gaan geraken. ;)

Bij ook ook Eibach idd.

Ik twijfelde destijds erg tussen een schroefset (al 3 versleten op andere auto's) of veren. Blijkt maar weer, die shortcuts werken nooit.

Onder de Touran die we hebben komt gewoon weer lekker een KW-set.

Rosinfield

† In Memoriam
De omvang van het probleem staat nog geenszins vast, evenmin als waar het zich voordoet wat betreft types

DannyG

Forumguru
Nou ... ik hoop dat het een geïsoleerd geval is. Twee weken geleden hebben we er een Eibach Pro onder laten zetten met de originele dempers (auto had nog maar 600km gereden, nagelnieuw).

Fingers crossed dat alles goed mag blijven :pieker:.

• Leuk
Waarderingen: CDK
Leuk om te lezen allemaal, ik zelf zat te denken aan eibach veren maar vind de auto beetje zweverig aan de voorkant.
Dus zit ik nu beetje te denken aan zo'n compleet eibach setje, veren en dempers. 3cm verlaagd.
Iemand daar een positieve of negatieve mening over??
Ik rij een O2combi uit 2009 1.8tsi dsg

Rosinfield

† In Memoriam
Ik vraag me af hoe ik dat kan zien als op de foto van Joske ? Als ik mijn hoofd er bij het gedraaide wiel door steek, zie ik de veer niet

Joske

Forumguru
@Rosinfield

misschien dat bij jou door de vorm van de wielkuipen dit moeilijk zichtbaar is, anders moet je overwegen de auto een stukje op te krikken, dan zal het zeker zichtbaar zijn.

Rosinfield

† In Memoriam
Ja wellicht. Maandag wordt er op mijn verzoek naar gekeken tijdens de zomercheck. Dus ik wacht dat wel even af.

030

Forumguru
Hangt er van af. Ik weet de hoogte van de auto nu, maar Sportline op auto A hoeft niet Sportline op auto B te betekenen qua hoogte.

Ik ben reeds bekend met de hoogte (die is nu top) dus dan is het geen issue, maar ik zou in het vervolg toch echt weer voor een schroefset gaan.

• Leuk
Waarderingen: CDK

oco1979

Forumguru
Mijn mening is oemdempers en sportveren,oke maar niet ideaal.
Sportdempers en sportveren,top.

Beetje van techniek kent is het ook wel normaal,oemdemper is niet gemaakt voor kortere veren,sportdempers wel.

Zelf nog met koni-dempers en h&R veren gereden(andere wagen) -30mm verlaging,dat was top,niet te maar juist ideaal tussen comfort en betere wegligging.

BE gekeurd trouwens,met attesten.

Bovenaan Onderaan