Schroefset op Octavia 3 Combi

dre

Actief lid
Komt niet door jouw topic hoor, het probleem al eerder tegengekomen op internet. De dempers en veren staan er al sinds eind 2015 onder maar door een sport ongeval nog maar extreem weinig plezier van gehad.
 

Joske

Forumguru
De kogel is nog steeds niet door de kerk :lezen:

...

maar vermoedelijk wordt het een B6 demper set icm de huidige Eibach verlaging.

De B8 set van Bilstein is korter en daarom meer geschikt voor de Eibach veren, maar ik denk dat deze heel wat harder zal zijn dan de B6 dempers.. En dat is toch ook niet de bedoeling.

Vraag is, zullen de B6 dempers van Bilstein wél overweg kunnen met de Eibach veren. OEM-dempers konden dat ook, dacht ik toch 2 jaar geleden :pieker: .
 
  • Leuk
Waarderingen: CDK

CDK

Forumguru
Tsjaa makker dan moet je voor safe gaan en de B8 nemen en het misschien iets stuggere rijgedrag voor lief nemen. Of...... je gaat voor comfort en neemt een KW Streetcomfort schroefset en gaat nogmaals langs de keuring ;)
 

Skodatek1

Forumguru
Ik denk dat de B6 veel beter overweg kunnen dan de standaard dempers. Combinatie Eibach met OEM dempers is gewoon niet optimaal. (heb het zelf ondervonden)

Why geen AP of ST schroefset? Zijn goeie setjes, niet te hard en ook betaalbaar.
 

MaRco2

Forumguru
Ik ben wel benieuwd in hoeverre dit vaker voorkomt en bij welke types. Er zijn hier toch legio mensen die hun auto met Eibach hebben laten verlagen met weinig kms op de teller?
Wel balen, Joske

Ja, vanaf iets van 13.000 km (binnen 2 maanden... ja incl. Oostenrijktrip). Tot op heden is me het niet opgevallen. De laatste keer dat ik goed kon kijken (winterwielen er áf!) was afgelopen augustus, vorige week tijdens de eerste APK (incl. rem/koppelingsvloeistof vervangen) ook geen opmerking gekregen er over, behalve dat hij nieuw was.

Na 118.000 km. :tongue:

Is het trouwens zo dat de originele dempers per definitie minder lang meegaan wanneer er Eibach's zijn gemonteerd en zo ja hoe lang om en nabij?

Zo waren ooit mijn ervaringen: in 1991 Postert/H&R verlagingsveren (35 mm, dus meer dan nu) onder mijn toenmalige nieuwe Starlet Si gezet (1.000 km stond er na een weekje op toen het ontbrekende binnen kwam) en na 55.000 km stuiterde hij letterlijk de bocht uit... rondom Koni Geel... een ton verder nog als nieuw.

Na de V6 motorswap in de witte MR2 gelijk op Eibach 25 mm en Koni geel gezet.: Top combi!



Mijn mening is oemdempers en sportveren,oke maar niet ideaal.
Sportdempers en sportveren,top.

Beetje van techniek kent is het ook wel normaal,oemdemper is niet gemaakt voor kortere veren,sportdempers wel.

Zelf nog met koni-dempers en h&R veren gereden(andere wagen) -30mm verlaging,dat was top,niet te maar juist ideaal tussen comfort en betere wegligging.

BE gekeurd trouwens,met attesten.




Na persoonlijke ervaringen met een BC Racing schroefset, zou ik daarvoor gaan als die ook leveren voor de Octavia.:)
 

LT83

Forumguru
Ik zou zeker niet voor te harde dempers gaan. Als je jezelf daar eenmaal aan gaat irriteren ben je er snel klaar mee, helemaal als je er nu al over twijfelt.
Daarom ben ik zelf ook aan het twijfelen geslagen over een kleppenuitlaat.
 

Antera

Donateur
Anders voor de B8 comfort dempers. Al kosten die wel iets meer helaas. Je hebt daar een prijs voor in je APP
 
Bovenaan Onderaan