Schroefset op Octavia 3 Combi

Pendragon

Donateur
Bij mij 30k beurt gehad, geen problemen. Had nog wel met de dealer gesproken en de tpi bekeken over het zweten van de dempers. Erik heeft hem hier nu geplaatst.

Sent from my ONE A2003 using Tapatalk

Miez1

Forumguru
ontopic, ik heb een schroefset KW inox V1 er onder zitten, ik weet niets van goedkeuringen in Belgie. Dit is mijn tweede set is onder een Skoda, eerder had ik een zelfde set onder een Superb combi. Te hard/zacht geveerd en comfort is een persoonlijke beleving. Ik vind zelf de balans van een goede wegligging in verhouding tot sportief comfort van groot belang. Daar voldoet deze set op alle vlakken aan maar ook het in-veren bij hard remmen is minimaal (en verbeterd m.i. de remwerking). Hoogte kun je naar wens/smaak instellen, wat wil je nog meer?

Xander

Senior Member
ontopic, ik heb een schroefset KW inox V1 er onder zitten, ik weet niets van goedkeuringen in Belgie. Dit is mijn tweede set is onder een Skoda, eerder had ik een zelfde set onder een Superb combi. Te hard/zacht geveerd en comfort is een persoonlijke beleving. Ik vind zelf de balans van een goede wegligging in verhouding tot sportief comfort van groot belang. Daar voldoet deze set op alle vlakken aan maar ook het in-veren bij hard remmen is minimaal (en verbeterd m.i. de remwerking). Hoogte kun je naar wens/smaak instellen, wat wil je nog meer?
Wat zijn de kosten hiervan?

Xander

Senior Member
Mijn vraag was niet duidelijk:nono: De set is rond de 900 euro inderdaad. Maar wat zou zo iets kosten inclusief montage en waar laat je dit doen?

Tijdens de vakantieperiode met de kofferbak vol, 3 fietsen achterop en kinderen op de achterbank, zakt de Octavia te ver door. Hulpveren is mogelijk, maar voor 2 ritjes per jaar vind ik dat geen optie. Van een schroefset heb ik elke dag plezier, maar ik kan geen bedrijf vinden voor montage in de regio Den Haag. :pieker: Iemand?

Antera

Donateur
Ik kan de set monteren geen probleem rijd ff lekker en uurtje naar mij toe en je set word netjes gemonteerd waar je bij staat en afgesteld zoals jij dat wenst

meer info kan je via whatsapp of via mail krijgen :thumbsup:

Xander

Senior Member
Bedankt, ik ga waarschijnlijk binnenkort contact opnemen, maar ik moet mijn wederhelft nog overtuigen van het nut :pieker: Er is namelijk wel een klein verschil tussen de hulpveren en schroefset los van niet te vergelijken verbetering....de prijs.

Joske

Forumguru
Hier eventueel nog even verder gaan, mijn dempers zijn dus nu echt wel lek.. Links is er het slechtst aan toe, ondanks de TPI die @ertromp gepost heeft is deze niet meer onder de noemer van "smering" te zetten:

WhatsApp Image 2017-03-28 at 09.26.58.jpeg

Joske

Forumguru
Rechts is nog in redelijke staat maar een mens heeft er op den duur geen vertrouwen meer in.. smering of LEK, wie zal het zeggen?

WhatsApp Image 2017-03-28 at 09.33.10.jpeg

Joske

Forumguru
Dus ben ik samen met @Antera eens aan het kijken door welke dempers ik ze ga vervangen, gezien het gezeik met de Belgische keuring niet echt veel zin in herkeuring dus geen schroefset. Maar gewoon "sport"dempers er op, ik hoor en lees vaak Bilstein. Dus daar ga ik ook voor gaan.

Twijfel is nu nog tussen de B4 en B6. Prijsverschil is aanzienlijk, de B6 kost gauw de helft meer als de B4. Maar volgens Mark wel steviger dus misschien wel meer geschikt voor de magnifieke putvrije Belgische wegen.

Dus als er nog mensen zijn die ervaringen willen delen, @stijnheidi en @eriktv hebben al in het topic van Erik gereageerd maar omdat niet verder te vervuilen kan er hier verder gegaan worden indien gewenst.

dre

Actief lid
Ikzelf rij dan wel met een Octavia 2 fl en geen Octavia 3 maar ik rij nu zo'n 5000 km rond op eibach pro veren in combinatie met de Bilstein b4 dempers. Besteld en geplaatst door @Antera en geleverd met de nodige papieren zodat ik alles gekeurd kreeg door die idiote keuring hier in België. Nog geen moment spijt van gehad.

Arco

Forumguru
ervaringsdeskundige dus? :thumbsup:
Neen maar je ziet op internet dat die 2 nauw samenwerken...
In de toekomst ! Twijfel ik tussen die en een kw schroefset.
Ik heb nu Eibach en originele dempers + spacers en ik moet zeggen dat hij ongelofelijk scherp de bocht in gaat!
Geen last van lekkende dempers tot nu toe

dre

Actief lid
@Joske Zijn inderdaad enkel papieren voor de veren(goca attesten)
En dan op het montageattest moet alles netjes ingevuld worden. Maar daar staat inderdaad niets van de dempers op.

En de b4 dempers, ik wou mijn wagen maar een 3 tal cm verlagen en via dit forum dan bij eibach uitgekomen.
maar omdat ik las over het probleem wat jij nu hebt wou ik in 1 keer deftig alles vervangen. En dan bij Marc even gevraagd wat hij zou aanraden in mijn geval (waaronder jaarlijks een paar keer op wintersport met 4 volwassenen en dakkoffer goed gevuld) en en dan bij de B4 uitgekomen.

Bij volle bepakking zakt hij nu veel minder door en daar was het mij vooral om te doen. De looks en het sportievere rijgedrag zijn heel mooi meegenomen.

Joske

Forumguru
bedankt voor de waardevolle bijdrage @dre :thumbsup:

wel bizar dat het op basis van mijn probleem de doorslag gegeven heeft de dempers ineens ook te vervangen.

• Leuk
Waarderingen: dre
Bovenaan Onderaan