Afgelopen woensdag is mijn Leon weer even naar de garage geweest. De DSG keuzehendel is vervangen in verband met de bekende melding "storing werkplaats, wagen alleen in positie P verlaten". Gelukkig heb ik nooit gehad dat de auto in de noodloop schoot, zoals ook regelmatig gebeurt. Ik heb de melding sindsdien niet meer gehad, dus ik neem vooralsnog maar even aan dat het nu verholpen is.
Ook is het bedieningspaneeltje van de raambediening in het bestuurdersportier vervangen: daar waren wat contactjes los, waardoor de bediening niet goed meer ging. Ook dat is nu opgelost.
Inmiddels staat er zo'n 80.000 km op de teller, heb er net weer een paar duizend in Zuid Frankrijk bijgezet. En ik ben nog steeds zeer tevreden. Natuurlijk zijn er dingen die beter kunnen (de ruimte
, de positie van de binnenspiegel (heb nooit écht lekker beeld naar achter), en eh... de aflegvakjes). Maar dan heb je het ook wel gehad.
Genieten doe ik nog ieder moment van de stoelen (die blijven fantastisch zitten), de 1.4TSI ACT (die heerlijk soepel en snel is, maar tegelijk heel comfortabel samenwerkt met mijn DSG7) en het panoramadak (de lucht en het licht wat dat geeft blijft heerlijk).
Kortom, over een paar jaar staat ook de Leon gewoon weer op de shortlist, net als de Arona waar ik woensdag in rondgereden heb (zie
hier).