Seat Leon ST Style Connect 1.4TSI ACT DSG-7

leon-cupra

Forumguru
Ik denk dat iedereen die met een RS op pad is geweest, eigenlijk niet meer terug wilt naar een standaard model.
Maar ja de kosten van een RS of een vergelijkbaar model is veelal hoger.

Toch denk ik voor mezelf dat een Leon ST in FR uitvoering me prima zal bevallen :jaja:
Klopt eigenlijk wel. Toch binnen de O3-types. Hebben hier twee O3's staan: een vRS en een ambition. Het luxe-gevoel in de vRS is zoveel groter en het zit hem eigenlijk in paar zaken die een wereldgroot verschil maken. Dit is wel puur naar uitrusting toe. Maar geef mij morgen terug de kans om naar een S3 te gaan met minder opties, dan doe ik dit onmiddellijk.
 

B.Stuurder

Forumguru
Dat bedoelde ik tijdens onze rit met die "starre" achteras, geen toppertje helaas......


Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk

Kijk de 1.8 en de RS hebben een multilink ophanging achter en geen starre as. Dat is al een behoorlijk verschil. Ik weet niet of de Leon ook een dergelijke achteras heeft?
 

reeseend

Forumguru
Wat is er volgens jou zo specifiek anders qua rijden aan een RS ten opzichte van een Style, voorheen Elegance, behalve motorvermogen, dat kan met chippen ook verkregen worden uit een 1.8 tsi?
Een RS is gewoon dikker uitgevoerd in Alles. Hiervoor een elegance gereden, maar dat is het net niet.
Alleen al de remmen zijn geheel anders, Lees: Dikker uitgevoerd. De auto is veel stugger en veel beter handelbaar in de bochten. Je moet er gewoon een keer mee gereden hebben om het gevoel te krijgen :shocked:
 

B.Stuurder

Forumguru
Een RS is gewoon dikker uitgevoerd in Alles. Hiervoor een elegance gereden, maar dat is het net niet.
Alleen al de remmen zijn geheel anders, Lees: Dikker uitgevoerd. De auto is veel stugger en veel beter handelbaar in de bochten. Je moet er gewoon een keer mee gereden hebben om het gevoel te krijgen :shocked:

Ik heb ook met de O3 RS gereden, maar deze was niet bestelbaar op het moment dat ik moest bestellen, dus het is een 1.8 geworden, die verlaagd is, met 19" uitgerust en van sportstoelen voorzien. Deze heeft ook een multilink ophanging achter en zo probeer ik het rijgedrag van de RS te benaderen. Eventueel kan de 1.8 getuned worden, waarbij ook het vermogen van de RS behaald wordt.
Misschien had ik beter de Cupra kunnen kiezen, al kon deze destijds ook niet besteld worden en heb ik de ruimte nodig van de O3.:pieker:
 

micky

Forumguru
Klopt eigenlijk wel. Toch binnen de O3-types. Hebben hier twee O3's staan: een vRS en een ambition. Het luxe-gevoel in de vRS is zoveel groter en het zit hem eigenlijk in paar zaken die een wereldgroot verschil maken. Dit is wel puur naar uitrusting toe. Maar geef mij morgen terug de kans om naar een S3 te gaan met minder opties, dan doe ik dit onmiddellijk.
Dat was nu juist voor mij de reden om niet voor de S3 bomvol te gaan, maar voor de Passat bomvol ;)
 

leon-cupra

Forumguru
Dat was nu juist voor mij de reden om niet voor de S3 bomvol te gaan, maar voor de Passat bomvol ;)
De passat is idd terug een schitterende wagen geworden. De looks passen terug bij het merkimago en blijkbaar hebben er terug veel leaserijders de weg naar de passat gevonden. Kiezen tussen een bomvolle passat en bomvolle superb: als de achterbank geen issue is, denk ik dan ook wel naar de passat te neigen (los van het feit hoe beide rijden, gewoon puur op looks)
 

micky

Forumguru
De passat is idd terug een schitterende wagen geworden. De looks passen terug bij het merkimago en blijkbaar hebben er terug veel leaserijders de weg naar de passat gevonden. Kiezen tussen een bomvolle passat en bomvolle superb: als de achterbank geen issue is, denk ik dan ook wel naar de passat te neigen (los van het feit hoe beide rijden, gewoon puur op looks)

:tongue: Veel leaserijders echter nemen de huidige Passat om de bijtelling (GTE) en niet omdat het echte liefhebbers zijn... ik heb een "dikke" diesel :)
8bc94711448c1e6934d96944916e2c11.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 

B.Stuurder

Forumguru
Precies, een dikke SuperB is toch nog veel voordeliger dan een dikke Passat.
Maar goed nu een O3 en de volgende misschien een Superb, Passat of Seat model ? . Er zit natuurlijk verschil in, maar in geen van allen is het afzien. Heeft ook met de omstandigheden en de portemonnee op dat moment te maken. Misschien rijd ik over 5 jaar wel op een bakfiets.
 
Laatst bewerkt:

sitechris

Donateur
Toch nog even terugkomen op de discussie Leon vs O3. Ik vind het windgeruis in de Octavia echt extreem slecht in vergelijking met bijvoorbeeld de Seat Leon. Zie/hoor filmpje. Hebben meer O3 rijders hier last van?

 

Noord26

Forumguru
Dit is mij totaal vreemd in een S2. Die is juist zo stil dat ik mijzelf ga storen aan de bandjes..

Zou het exemplarisch zijn dit windgeruis?
 

leon-cupra

Forumguru
:tongue: Veel leaserijders echter nemen de huidige Passat om de bijtelling (GTE) en niet omdat het echte liefhebbers zijn... ik heb een "dikke" diesel :)
8bc94711448c1e6934d96944916e2c11.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Schitterende passat heb je, maar ik bekijk het in Belgie. Gte is hier nog een uitzondering denk ik. Je ziet nu gewoon terug gewoon meer passats terug rondrijden. Meestal wel de gewone uitvoeringen, maar zelfs in een gewone uitvoering, is een passat terug de moeite.
 

leon-cupra

Forumguru
Toch nog even terugkomen op de discussie Leon vs O3. Ik vind het windgeruis in de Octavia echt extreem slecht in vergelijking met bijvoorbeeld de Seat Leon. Zie/hoor filmpje. Hebben meer O3 rijders hier last van?

Windgeruis niet zoveel last van, maar wel serieus wat rolgeluiden vanaf 80km/u.
 

B.Stuurder

Forumguru
Toch nog even terugkomen op de discussie Leon vs O3. Ik vind het windgeruis in de Octavia echt extreem slecht in vergelijking met bijvoorbeeld de Seat Leon. Zie/hoor filmpje. Hebben meer O3 rijders hier last van?

Wel erg extreem dit, ik geloof niet dat dit voor elke O3 geldt, klinkt of er wat los zit ergens. Zat je deur wel goed dicht? :D
 

sitechris

Donateur
Deuren zitten goed dicht en auto is gloednieuw. Ik heb inmiddels 1000 km gereden en er altijd wel last van. Met wind tegen wel wat meer dan wind mee, dat scheelt wel iets. Het zou mogelijk een fabricagefout kunnen zijn? Het is iig erg storend.
 

Rallye

Forumguru
Die van mij is juiste erg stil, vergeleken met de O2. Zeker geen overmatig windgeruis. Dat geklapper herken ik ook niet. Wel eens noemen tegen de garage. Ik begrijp dat het om een leenauto van het schadebedrijf gaat. Die zou dus zelf wel eens schade gehad kunnen hebben, waarna de afstelling van een deur of iets anders niet goed is gedaan. Ik vind het vaak ook verbazend welke rare zaken je in dit soort leenauto's tegenkomt......

Bij mijn vorige 02 was overigens in het begin de motorkap niet goed afgesteld. Daar kreeg je een fluittoon van.

Kortom: lijkt me geen reden om een Leon te prefereren boven een Octavia.
 

micky

Forumguru
De passat is idd terug een schitterende wagen geworden. De looks passen terug bij het merkimago en blijkbaar hebben er terug veel leaserijders de weg naar de passat gevonden. Kiezen tussen een bomvolle passat en bomvolle superb: als de achterbank geen issue is, denk ik dan ook wel naar de passat te neigen (los van het feit hoe beide rijden, gewoon puur op looks)
Deuren zitten goed dicht en auto is gloednieuw. Ik heb inmiddels 1000 km gereden en er altijd wel last van. Met wind tegen wel wat meer dan wind mee, dat scheelt wel iets. Het zou mogelijk een fabricagefout kunnen zijn? Het is iig erg storend.

Ik heb hier wel meer over gelezen in het verleden en zelf niet echt gemerkt om eerlijk te zijn, ik vond de O3 best stil wat windgeruis betreft.

overigens gaan de credits van bovenstaande foto van mijn Passat volledig naar jou @sitechris :jaja:
 

jelleg

Lid
Deuren zitten goed dicht en auto is gloednieuw. Ik heb inmiddels 1000 km gereden en er altijd wel last van. Met wind tegen wel wat meer dan wind mee, dat scheelt wel iets. Het zou mogelijk een fabricagefout kunnen zijn? Het is iig erg storend.

Zo extreem als dit heb ik het niet, maar vind de geluidsisolatie behoorlijk slecht , vooral boven de 120 km/u. Ik heb altijd het idee dat er een raampje op een kier staat. Anderen die in mijn auto rijden ervaren dit ook zo. Misschien moeten we de decibels maar eens meten met een app die hier voor bedoelt is.
 

Cordoba

Forumguru
Toch nog even terugkomen op de discussie Leon vs O3. Ik vind het windgeruis in de Octavia echt extreem slecht in vergelijking met bijvoorbeeld de Seat Leon. Zie/hoor filmpje. Hebben meer O3 rijders hier last van?

Volgens mij waren er vorig jaar diverse O3 rijders waarbij de chroomlijst niet goed gemonteerd was (af-fabriek), en deze ging verschuiven en buigen, en extra windgeruis was daarbij ook een gratis optie. Ik heb geen ervaring met de O3, maar ik denk dat je die chroomstrips eerst moet checken voor je het windgeruis gaat vergelijken. Overigens is windgeruis een lastig te vergelijken ding: afhankelijk van rijsnelheid en windsnelheid en richting (ten opzichte van de auto) kan veel verschil maken. Door net iets andere windrichting of snelheid of de snelheid waarmee je rijdt kan het juist wel of juist niet optreden. Als het onder allerlei omstandigheden optreedt is het wel duidelijk, maar als je er alleen onder heel specifieke omstandigheden last van hebt kan het zo zijn dat de ene gebruiker er steeds last van heeft, en dat de ander het nog nooit heeft gehoord.
 
Bovenaan Onderaan