Sensoren

Gieliovd

Forumguru
Een ambition met parkeerhulp uit 2013... wellicht kan het. Zover ik weet echter, zat het er niet op!

Ik heb voor de zekerheid maar even een mailtje gedicht naar de dealer. Nog geen reactie.. Op het getekende leasecontract staat nadrukkelijk de inhoud van het technology-pakket vermeld, dus met voor- en achtersensor!

Ik volg dit draadje..

tpit

Lid
Ik kreeg deze mededeling ook van mijn dealer. Auto deze week besteld... :( Alleen nog achter. Ook als optie niet meer leverbaar... Als iemand een betaalbare oplossing heeft om ze voor ook te krijgen houd ik me aanbevolen!

Joske

Forumguru
Aftermarket van Valeo is ook 300 euro bij de dealer. Plus dat zie je niet op je scherm, enkel akoestisch dacht ik. Geen optie imo.

tpit

Lid
Inderdaad geen optie... ;( had ik toch voor Leon st moeten gaan... Wie hier kan me overtuigen dat ik toch goede auto heb gekozen?

ertromp

Forumguru
Inderdaad geen optie... ;( had ik toch voor Leon st moeten gaan... Wie hier kan me overtuigen dat ik toch goede auto heb gekozen?
Wat een vraag op een Skoda forum :deuk:
Rijdt zelf ca 28 jaar rond zonder die sensoren voor. Nog nooit gemist. Je ziet toch wat je voor hebt en inparkeren gaat een stuk sneller zonder die hulpmiddelen

Gieliovd

Forumguru
Ik heb 10 jaar zonder gereden maar is toch erg prettig met zo'n lange slee, in de parkeergarage en met al die krappe vakken waar ik altijd moet staan.

030

Forumguru
Wat een vraag op een Skoda forum :deuk:
Rijdt zelf ca 28 jaar rond zonder die sensoren voor. Nog nooit gemist. Je ziet toch wat je voor hebt en inparkeren gaat een stuk sneller zonder die hulpmiddelen

Dat had ik ook met stuurbekrachtiging, airconditioning, navigatiesysteem en vierwielaandrijving. ;) Maar je punt is helder PDC voor zit net in een andere categorie.

Overigens, PDC voor is toch gewoon achteraf te installeren? Kost je een bumper, de sensoren, wat spuitwerk en wat uren. 't Is net wat je er voor over hebt.

ertromp

Forumguru
Dat achteraf monteren zal zeker op de O3 moeilijk zijn. Er zal eea in de CanBus geregeld moeten worden. Die kosten kunnen nog wel eens tegenvallen

Whuzz

Nieuw lid
Voor welke modellen geld dat verhaal dat de sensoren uit het pakket gehaald zijn dan? Is dat alleen voor modellen zoals de Greenline Businessline waar de voor-sensoren bij de parkassistant optie horen? Of ook bij de Elegance Businessline waar de sensoren deel uitmaken van de standaard (geen optie) parkassist?

blauwkeut

Forumguru
Voor zover ik begrijp uit de verhalen hier juist omgekeerd, bij de wagens die sensoren voor standaard hebben komen ze te vervallen. De enige manier om ze te krijgen is de parkassist optie erbij te nemen.

D

Deleted member 12693

Voor zover ik begrijp uit de verhalen hier juist omgekeerd, bij de wagens die sensoren voor standaard hebben komen ze te vervallen. De enige manier om ze te krijgen is de parkassist optie erbij te nemen.

maar bij de Elegance Business line is parkeerassistent nu juist weer standaard........

blauwkeut

Forumguru
Dan zullen ze daar wel op blijven zitten zeker, aangezien ze bij de parkeerassistent horen? Lijkt mij in ieder geval...

Whuzz

Nieuw lid
maar bij de Elegance Business line is parkeerassistent nu juist weer standaard........

Precies. Dan zou uit de Elegance Businessline de hele park assist vervallen, omdat de voorsensoren niet meer geleverd worden. (Op de skoda site staat de park assist nog steeds als standaard vermeld bij EBL)

Joske

Forumguru
in BE zijn ze er gewoon uit hoor, uit de Elegance versie.. en daar was de park assist 1.0 ook standaard.

Bovenaan Onderaan