Sensoren

blauwkeut

Forumguru
Wacht, we halen hier PDC (Park Distance Control, de 'gewone' parkeersensoren - dus 4 vooraan & 4 achteraan, geen opzij) en Park Assist (parkeerassistent met 12 sensoren) door elkaar denk ik? Voor zover ik het begrijp is PDC standaard, en vliegen de sensoren er daarbij vanvoor uit. Dus blijven enkel de 4 sensoren vanachter over. Tenzij je Park Assist met 12 sensoren neemt, dan heb je wel sensoren vanvoor.

Darkside

Forumguru
Ja volgens mij ook. De dealer wist te vertellen dan op een EBL je gewoon parkeer sensoren voor had.
Omdat je idd ParkAssist hebt (dit is altijd versie 2.0 versie 1.0 wordt niet meer geleverd bij VAG).
Echter wil je een Elegance dan heb je pech. dan zou je Dus ook Park Assist moeten aanvinken.
En wil je een greenline dan heb je helemaal pech. Want daar is geen park assist op mogelijk.

Vind het allemaal best wel ruk.
Misschien dan toch maar kijken naar een Leon?

Joske

Forumguru
Ik heb er mij bij neergelegd dat ik er geen zal hebben vooraan en maak er mij verder niet druk om ;)

ik wil gewoon snel mijn auto :D

@Darkside

Je geeft aan dat er op een greenline geen parkassist mogelijk is... Mijn collega heeft dit wel degelijk (en ik besteld). Hij heeft voor, achter en zijsensoren. Ik ben nu aan het mailen met de dealer of ik ze ook heb, maar gezien mijn optie parkassist, is dit noodzakelijk.

Darkside

Forumguru
Ik heb het nooit gezien op de optie lijst.
ook nu zie ik het niet staan op skoda.nl
Standaard heeft een greenline sensoren achter. En kon je via het technology pakket ook sensoren voor krijgen.
Dat is nu dus niet meer.
Maar de optie park assist (automatisch inparkeren) was volgens mij nooit beschikbaar op de greenline.

Ik zie de optie trouwens nergens meer terug.
Zie alleen dat ie standaard bij een EBL aanwezig is.

Ik zou iig goed navragen of het er idd opzit.

Joske

Forumguru
bestelling of niet, er kan altijd iets gewijzigd worden aan je auto.. lees de kleine lettertjes maar ;)

er zijn ondertussen al genoeg forumleden geïnformeerd dat de sensoren vooraan niet geleverd zullen worden.

Darkside

Forumguru
Raar dat het vermeld wordt onder het kopje Technology pakket.
Daar zit normaliter geen parkeerassistent in. Maar alleen PDC.

Mooi dat je het zo hebt laten noteren. En hoop dat je eea ook duidelijk met de dealer besproken hebt.
Zodat hij onder parkeerassistent hetzelfde bedoeld als jij.

Verder is het idd mogelijk dat nadat er een bestelling geplaatst is er een wijziging plaatstvind.
Dit zou echter gecommuniceerd moeten worden met je. Waarom je nog een regeling kunt treffen.

Ik heb schriftelijk bevestigd gekregen dat mijn Greenline volledig wordt voorzien van sensoren. Eea zoals besteld. De dealer geeft aan "de wijzigingen zijn later pas ingegaan". De levering is in augustus, weeknummer nog niet bekend.

Darkside

Forumguru
Ok dus waarschijnlijk gewoon PDC. Met sensoren voor.
Als je op tijd geweest was met bestellen dan krijg je ze idd nog.

Wel raar omdat de auto nog gemaakt moet worden.. Maar je hoort mij niet klagen.

Wat als je schade hebt aan je bumper. Is er dan nog wel een sensor te krijgen?

Darkside

Forumguru
Ze hebben een bepaalde datum opgegeven van deze autos nog wel. En alles daarna heeft pech.
Er zijn gewoon te weinig sensoren.
en als je schade hebt. Dan krijg je vast wel nieuwe sensoren. Maar zul je waarschijnlijk langer moeten wachten op de onderdelen.

TL@

Forumguru
Ik heb er mij bij neergelegd dat ik er geen zal hebben vooraan en maak er mij verder niet druk om ;)

ik wil gewoon snel mijn auto :D

Mijn dealer zei dat op de RS en Elegance de bestelde sensoren er gewoon op zouden zitten, op de mindere modellen werden ze geschrapt. Ik weet niet of het waar is of niet, ik hoop mee voor je van wel :jaja:

Ik denk dat de invoerders het een beetje zelf kunnen bepalen, daarom misschien de verschillen tussen BE en NL.

Joske

Forumguru
Mij werd het gewoon medegedeeld toen ik de wagen ging bestellen, de prijs van het pakket waar de sensoren in zaten werd ook aangepast. De site is er ook op aangepast geweest, dus ga er gewoon van uit dat het zo is ;)

• Leuk
Waarderingen: TL@

Rudger

Lid
Ik ben voor de Yeti van mijn ouders aan het kijken voor een upgrade met parkeersensoren voor. De Yeti heeft namelijk al sensoren achter, dus voor erbij zou een leuke optie zijn dacht ik.

Kwam op de site van cartronic.nl / vag24.nl terecht en daar kunnen ze originele sensoren, module ed leveren en inbouwen. Weet alleen niet of ze het ook voor een O3 kunnen regelen.

Vraag me ook af of sensoren van Seat/VW/Audi ook niet gewoon in een Skoda kunnen. Zullen ze echt voor een O3 andere sensoren maken?

Wellicht kunnen jullie hier iets mee.

wwter

Lid
@ Ome Robert

ik zie ook nog de neerklapbare passagiersstoel staan, deze is voor zover ik weet al sinds januari uit het greenline functiepakket gehaald, of zit ie er nu weer in?

Verder hebben wij een greenline met park-assist, maar je mist er niks aan. Het systeem parkeert alleen rechts in, niet in vakken en is uiteraard een stuk langzamer dan het zelf doen. Ik heb het 2 keer gebruikt om te testen, daarna niet meer.

@weter,

Parkassist gebruiken voor aan de linkerkant gaat m.b.v je linkerknipperlicht. Dubbel op de knop drukken bepaalt op welke manier je inparkeert. Werkt als een speer!!

De klapbare stoel is een combi met het alarm. Dit was een foutje in het offertetraject en stond er "ineens" tussen. Werkgever heeft offerte getekend en ik vind het achteraf prima ivm diefstal columbus. Die stoel, ach.. Het zit erop.

Ben benieuwd! Zodra de auto binnen is, komt er een uitgebreid verslag met foto's.

Ppfff.. 32 graden hier. Ik ga naar binnen. ;)

Darkside

Forumguru
Idd park assist werkt best goed. Je kan ook nog redelijk snel rijden terwijl hij scant voor een geschikte plek.
Kan ik het zelf sneller ja. En ook nog in een krappere ruimte. Desalnietteplus toch een aardig systeem

Bovenaan Onderaan