Shortlist

plaza

Forumguru
In de S2 heeft de 3.6FSI toch opeens weer 260pk. Kan best zijn dat alleen de software anders is en dat je met een chip alsnog op die 320pk uitkomt.

JC en Psioneer, jullie konden nog wel eens gelijk hebben, in de passat heeft hij 300 PK,
in de S2 heeft diezelfde motor "maar "260 Pk , getuned doen ze allebei
320 PK , waarom ze dit doen ?
 

VEEJAY

Forumguru
Anders wordt voor de doorsnee consument de prijs/prestatie verhouding nog vele malen ongunstiger dan het al is voor de Passat tov de S2. :-)
 

___JC___

Forumguru
JC wanneer ga je die insignia nu proberen? ben benieuwd wat je ervan vindt...

Heb de Opel dealer gesproken. Was een beetje raar gesprek in de lijn van 'owww meneer dan bent u RUIM op tijd" en 'ja een 2.0t 4x4 hebben we niet hoor om proef te rijden, maar de 1.6 rijdt hetzelfde' en 'komt u eerst maar eens een keer langs om te passen'.

Wordt niet heel enthousiast van die dealer dus...

JC en Psioneer, jullie konden nog wel eens gelijk hebben, in de passat heeft hij 300 PK,
in de S2 heeft diezelfde motor "maar "260 Pk , getuned doen ze allebei
320 PK , waarom ze dit doen ?

Marketing, dat is het enige wat ik kan bedenken. VAG doet wel meer rare dingen. Waarom is een passat 2.0TFSI of Superb niet met 4x4 te bestellen en een A4 wel? Ze willen voorkomen dat mensen weg gaan bij Audi voor een goedkoper alternatief volgens mij.
 

Hetzer

Forumguru
Ben ik nog alternatieven vergeten? Hou even in gedachten dat ruimte voor mij wel heel erg belangrijk is. Dingen zoals 3-series, A4tjes, C-klasses e.d. vallen dus ook af. Ik ben benieuwd..

Zijn de Seat Exeo of de C-5 geen optie of wil perse 4x4x ???? kan je niet wachten op de Yeti, of zeg ik nu iets raars??
 

___JC___

Forumguru
Zijn de Seat Exeo of de C-5 geen optie ???? of wil je niet wachten op de Yeti ??

De Exeo heb ik nog even bekeken op de RAI, maar dat is in feite een oude A4. En ik kan je vertellen, dat is zeker geen ruimtewonder!

De C5 is erg mooi, zeker in break uitvoering. Probleem is de motoren. Of een 2.0 of een 3.0 en beide zijn echt niet snel te noemen (meer dan 10 seconden om de 100 te bereiken).
 

Aiii

Lid
Ik weet dat Fiat NL toendertijd tevergeefs geprobeerd heeft de naam van de Croma te laten aanpassen voor Nederland, maar ik begrijp nog steeds niet dat dat van Fiat niet mocht.

De plaatjes zijn wat aan de kleine kant, maar de auto ziet er best leuk uit, zou alleen zelf nooit een Fiat kopen, maar een aardig autootje.
 

___JC___

Forumguru
Een van de meest onderschatte auto's van het moment. Heb je waarschijnlijk nog meer aan familie en vrienden uit te leggen dan bij een Skoda. :)

Ben nu aan mn 3e Skoda bezig en ik ben mezelf al 8 jaar aan het uitleggen dus dat kan er ook nog wel bij. :grin:
 

___JC___

Forumguru
Op zich een hele mooie en complete auto. Heb het idee dat Fiat tegenwoordig ook best goed in elkaar steekt. Maar... ik denk dat jij hier ook weer afknapt op de motorisering. Er is wel een dikke dieselmotor, maar zelfs de 2.2 benzinemotor levert "slechts"147 pk... en daar ga jij niet gelukkig van worden denk ik.

Eens, dan zou het weer een diesel moeten worden. Een 200pk JTD en dan zit je aan een automaat vast. Ga wel eens bij de Fiat dealer kijken, maar ik ben meer een Duitse auto fan.
 

MarcoO2

Forumguru
Toch hoor en lees ik de laatste tijd ook veel goede ervaringen over Fiat, maar dan wel over de nieuwste modellen (de Bravo en de Croma). Misschien dat Fiat langzamerhand ook de ommekeer in kwaliteit gaat maken, net zoals Skoda het jaren geleden (met hulp van VW) al gedaan heeft.

En je weet het, zelfs nu nog zijn er legio mensen die denken dat Skoda kwalitatief beroerd is. Bij Fiat zal het dus ook nog wel even duren voor de kwaliteitsverbeteringen terug te vinden zijn in het merkimago. Ik ben benieuwd wat het Autoweek Tevredenheidsonderzoek er dit jaar over laat zien.

Enne, even off-topic: voor degenen die nog niet meegedaan hebben aan het onderzoek: klik hier dan maar even!
 

LenK

Forumguru
Skoda en Fiat hebben nog een overeenkomst: de importeur geeft alleen garantie op dingen die niet kapot gaan. Pon kennen we, maar Fiat kan er ook wat van. Mevrouw LenK heeft er ervaring mee en die Bravo veren kwestie van een half jaar geleden was ook een farce van de bovenste klantongerichtheid plank.

Oja let op: die Croma 2.2 wordt geleverd met draaikolk in de tank.
 

___JC___

Forumguru
Ik zit net op de Skoda site te kijken naar de businessline modellen en er is best wat veranderd. Als ik een Ambition 1.8TSi 4x4 businessline neem heb ik alle opties die ik zou willen (soundsystem, Columbus e.d.) behalve leer en velgen. Leer kost bij Skoda 1.800 euro, maar dat kost achteraf inbouwen ook ongeveer. Dus ik zou dan achteraf cognackleurig leer in kunnen laten bouwen en velgen bij de dealer kunnen laten monteren. Scheelt bijtelling en ik heb toch het leer wat ik wil.

En het wordt weer lastiger...:crazy:

En het is algemeen bekend dat de 1.8TSI motor standaard meer vermogen levert dan 160pk, dus die 220pk die kan best standaard zijn.
:)
 
Bovenaan Onderaan