Shortlist

MarcoO2

Forumguru
dan zou ik gelijk voor de octaan 100 gaan... volgens mij zit er daar een GULF die het verkoopt! ;) Misschien heb je dan wel 222 PK!

___JC___

Forumguru
Okee de keuze is een stuk makkelijker geworden.

Insignia kom ik echt niet in. Erg krappe auto van binnen. Een Vectra was echt veel ruimer. Ben ook nog even in een Antara gaan zitten. Dat was ook knietjes tegen het dashboard. Toen ff in de Croma gaan zitten en ze hadden een paar pakjes Croma nodig om me eruit te krijgen. Italiaanse auto's zijn niet ruim, de ruimste in zn klasse is ie in ieder geval echt niet. Was er toch dus ook nog even in de C5 gestapt....jammer maar helaas. Op een of andere manier hebben alleen Duitse en Amerikaanse auto's genoeg ruimte.

Toen toch nog even langs de Ford gereden. Proefritje gemaakt met een station Mondeo met 20 inch jetsers (zag dr niet uit). Ik kon het niet geloven maar die was comfortabeler dan mijn verlaagde Octavia met 17 inch!! Echt een toponderstel die Mondeo. Maar wel duur als je full options wil.

Ik ben dr nog niet uit maar het moet wel tussen de Mondeo en de Superb gaan.

Porettuhcs

Senior Member
JC.... zo van de zijlijn wist ik het wel... ik zou voor die Superb 1.8 tsi 4x4 gaan.. helemaal aankleden... in een donkere kleur... getinte raampjes na de b-style.. knape velgen d'r onder en toch ff die optie ABT er bij doen (daar kunnen ze toch niet moelijk over doen bij de leasemaatschappij? )

Oke die 5 cylinders en onderstel van de mondeo zijn heerlijk.. maar dat dashboard.... man daar moet je wel de dag naar kijken als je in dat apparaat zit... brrr :icon_smile_dead: .... en het is geen koppendraaier en de Superb wel.

___JC___

Forumguru
JC.... zo van de zijlijn wist ik het wel... ik zou voor die Superb 1.8 tsi 4x4 gaan.. helemaal aankleden... in een donkere kleur... getinte raampjes na de b-style.. knape velgen d'r onder en toch ff die optie ABT er bij doen (daar kunnen ze toch niet moelijk over doen bij de leasemaatschappij? )

Oke die 5 cylinders en onderstel van de mondeo zijn heerlijk.. maar dat dashboard.... man daar moet je wel de dag naar kijken als je in dat apparaat zit... brrr :icon_smile_dead: .... en het is geen koppendraaier en de Superb wel.

S pack heeft een ander interieur waar dat lelijke plastic alu gedoe vervangen is door zwart pianolak. Best netjes hoor.

http://img248.imageshack.us/img248/6318/mondispack1802084pf5.jpg

tlpeter

Actief lid
Bij een Mazda draaien die koppen wel, de andere kant op om te kotsen!
Hou nou eens op met zo negatief doen .

___JC___

Forumguru
Ik heb er persoonlijk schijt aan wat andere mensen van mn auto vinden. Als ik m zelf maar mooi vind. Valt me wel op dat over het algemeen er meer fans zijn van de Mondeo als model dan de Superb. Vooral de achterkant vinden veel mensen niet mooi. Maar dat vind ik van een Mondeo sedan ook trouwens.

MarcoO2

Forumguru
De kont van de SUoerb is ook niet zijn sterkste punt... gelukkig zijn er een hoop andere punten die dat goedmaken. De Mondeo is een heerlijk rijdende auto, maar ik knap af op het interieur (zelfs in de piano-lak-uitvoering. Kleine details, zoals de "verzilverde" plastic deeltje op de naalden van de richtingaanwijzer... brrrr! 't zijn letterlijk maar details, maar genoeg voor mij om op af te knappen als ik daar de hele dag tegenaan moet kijken...

Zit er nog een groot verschil in leaseprijs en/of bijtelling tussen de Superb en de Mondeo, beiden in de uitvoering waarin jij 'm zou willen rijden?

LenK

Forumguru
Bij een Mazda draaien die koppen wel, de andere kant op om te kotsen!
Hou nou eens op met zo negatief doen .
Kijk dat is nou pas negatief, heb ik het over kotsen? Nee dus maar jij wel.

En een Skoda koop of lease je toch niet om de blitz te maken.

Porettuhcs

Senior Member
S pack heeft een ander interieur waar dat lelijke plastic alu gedoe vervangen is door zwart pianolak. Best netjes hoor.

http://img248.imageshack.us/img248/6318/mondispack1802084pf5.jpg

Oke dit ziet er ietsiepietsie beter uit... maar toch JC ik weet het niet hoor...

maar goed jij moet het idd mooi vinden....

trouwens wat dacht je van een goed old FSO Polonez :D
fso%20polonez%201500%20coupe

Porettuhcs

Senior Member
Kijk dat is nou pas negatief, heb ik het over kotsen? Nee dus maar jij wel.

En een Skoda koop of lease je toch niet om de blitz te maken.

LenK je hebt gedeeltelijk gelijk... wat betreft het kotsen das idd negatief... maar mbt tot de blitz maken dat is persoonlijk...

Porettuhcs

Senior Member
Ik heb er persoonlijk schijt aan wat andere mensen van mn auto vinden. Als ik m zelf maar mooi vind. Valt me wel op dat over het algemeen er meer fans zijn van de Mondeo als model dan de Superb. Vooral de achterkant vinden veel mensen niet mooi. Maar dat vind ik van een Mondeo sedan ook trouwens.

Zeg JC... ik heb geen flauw idee hoet het werkt met leasen enzo maar kun je niet je contract een jaartje verlengen en met deze auto blijven rijden totdat de station Superb uitkomt... man als ik die plaatjes zie in een ander topic op dit forum dan heb ik meteen het gevoel van ... DIE WIL IK !!!!

___JC___

Forumguru
Station Superb is wel een mooi ding inderdaad. Langer rijden is niet echt een optie. En ik ben mn huidige auto ook een beetje zat.

Qua prijs is de Mondeo verruit de duurste. 47k tov 41k voor de Superb.
Dat geeft een leaseprijs van EUR 100 meer per maand en een bijtelling van ongeveer EUR 50 meer per maand. Grootste verschil tussen beide is het vermogen (standaard 160 tov standaard 220pk).

Een 2.0TFSI in de Superb zou de keuze al wat makkelijker maken mensen van Skoda!! (hopen dat ze meelezen :grin:)

sitechris

Donateur
mondeo S-pack is een mooie auto. Stoelen zijn erg mooi en zitten erg lekker, met rode biesje erop. En exterieur van auto is strak. Mooie 18 inch wielen, gescheiden uilaten in achterbumper. Echt heel strak.

Alleen mbt de Mondeo. De meest begeerlijke Mondeo ooit gemaakt was natuurlijk de ST220 van vorige model. Daar kan de 2.5T gewoonweg niet tegenop.

@JC: als de Ford al bijna 47k kost, komt de gewone Passat 2.0 TFSI toch ook wel in de buurt? Met al de fijne optie pakketten (executive, dynamic, advanced) die ze aanbieden, kun je je auto vrij snel op niveau brengen. Volgens mij zit je dan rond dezelfde prijs als de Mondeo? De Passat is ook een ruime auto.

LenK

Forumguru
@JC, is die 160pk echt niet genoeg?
Mijn vorige auto was 100pk, daarmee kwam je eigenlijk alleen maar in zwaardere omstandigheden te kort (op de autobaan, in de bergen) maar voor de rest in NL niks te klagen.
Nu heb ik 150pk en constant moet ik op de teller kijken of ik niet te hard ga.
Kun je nagaan 200pk+ in een niet al te zware auto. Dan moet je je toch continu inhouden. Lijkt me net zo vervelend als een auto die te weinig power heeft.

___JC___

Forumguru
@JC, is die 160pk echt niet genoeg?
Mijn vorige auto was 100pk, daarmee kwam je eigenlijk alleen maar in zwaardere omstandigheden te kort (op de autobaan, in de bergen) maar voor de rest in NL niks te klagen.
Nu heb ik 150pk en constant moet ik op de teller kijken of ik niet te hard ga.
Kun je nagaan 200pk+ in een niet al te zware auto. Dan moet je je toch continu inhouden. Lijkt me net zo vervelend als een auto die te weinig power heeft.

Mijn vorige twee wagens hadden 180pk. Tuurlijk kan 160pk makkelijk voor dagelijks verkeer, maar meer is altijd beter. :grin: Gaat eigenlijk niet eens zoveel om het vermogen maar meer het koppel. Had zaterdag een Mondeo 2.0 meegekregen met 145pk en zonder turbo. Voor je gevoel niet vooruit te branden werkelijk, zo vreselijk irritant. Veel vermogen heeft me nog nooit geirriteerd moet ik zeggen.

@ Chris, een Passat is niet mijn ding op een of andere manier. Saai en te duur.

sitechris

Donateur
vermogen is idd prettig. Naast het genieten van acceleratie is het ook veilig en comfortverhogend.

@ lenk: 200 pk+ is snel, maar is natuurlijk niet sportwagenniveau.

___JC___

Forumguru
Heb ff gekeken bij VW maar inderdaad een fulloptions 2.0 TFSI station Passat komt uit uit rond de 47k. Kost wel iets minder in de lease dan een Mondeo. Maar ik vind de Passat gewoon niet zo mooi. Plus dat ik dan EN geen 4x4 heb EN geen heerlijke 5-cylinder. Dat gaat m zowiezo niet worden.

Bovenaan Onderaan